Bizznizz voor Kids (van de Postbank)

Aanbevolen berichten

Leuk initiatief van de Postbank? Start je eigen Bizznizz (alleen voor kids).

 

Als je nu een Easy Blue Rekening opent, krijg je een coole koffer cadeau. Hierin vind je alles om je eigen Bizznizz te beginnen. Logo’s, bedrijfsnaam, visitekaartjes, reclamemateriaal, alles is mogelijk.

 

Is op zich wel grappig. Zo zie je maar, met een logo, briefpapier en visitekaartjes ben je al halverwege. Die andere helft (wat voor bizznizz doe ik eigenlijk?) moet dan echter nog ingevuld worden. De Postbank raadt een klusjes-bizznizz aan...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik kwam net het volgende tegen (en sluit hier natuurlijk wel op aan):

Een eigen bedrijf oprichten voor groep 8 van de basisschool!!!

 

Deelname voor de scholen is geheel gratis en de winst gaat naar een gekozen goed doel!

 

Ik heb het gelijk doorgestuurd naar m'n pa, die is directeur van een school in Zoetermeer en is erg entiausjast over het project!

Meer info: http://www.jongondernemen.nl

 

ykj9.png

yyygg6.png

 

 

Gr. Elmer Koevoets

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Wat een laffe plagiaatactie. St.JO is haar licentie van BizWorld kwijt, doen ze het gewoon even na. Is dat overheid? Bah!

Nils, Bizz bij de overheid bestaat al 2 jaar, ik denk eerder dat de zaak omgekeerd is! *zekerweten doe ik dit niet natuurlijk*

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
http://www.bizworld-nederland.nl/paginas/ en www.bizworld.org bestaan al sinds de jaren '90 van de vorige eeuw. De BizWorld licentie in Nederland is nu in handen van een private organisatie. St. JO had ook een licentie. Die zijn ze vorig jaar kwijtgeraakt en komen ze hier mee?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Raak even de draad kwijt. Die andere bizzkids worden gesponsord door VNO-NCW, ABN-AMRO en nog wat instellingen. Wat heeft de overheid daarmee te maken?

 

En bizzkids nummer drie laat de kinders vriendschapsbandjes maken.

:P

 

OK, overheid is een verwarrend begrip. Stichting JO valt onder VNO-NCW, misschien geen overheid, dan toch wel een maatschappelijke organisatie, gefinanciert met subsidies.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Typisch nederlandse kleinzieligheid om Bizzworld na te apen, eerst doet abn amro dat door een eigen identiek concept te starten, nu de Postbank. Bizzworld is aantoonbaar de eerste hiermee, en heeft het meeste ervaring, en het grootste netwerk. Bovendien doet Bizzworld het non profit, en Postbank en ABN doen het alleen maar voor hun eigen PR. Schrijf mij maar vast in voor de volgende fundraiser van Bizzworld.

 

 

Link naar reactie

 

Typisch Nederlands is al dit gemopper en gezeur. Er valt op al die initiatieven wat af te dingen. Te Amerikaans. Teveel gericht op plannenmakerij, op boekhouding, op aandelen, enzovoort.

 

Het maakt niet uit wie het eerst was. Dit hoeft geen monopolie te zijn. Laat al die instellingen (commercieel, met overheidsbemoeienis, met werkgeversinbreng, vrijwillig) maar met elkaar concurreren om de gunst van kids, ouders en leraren. Er gebeurt teniminste wat.

 

Bizznizz van de Postbank mikt niet op scholen. Is dus een heel andere opzet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Bizworld en Kids in Bizz hebben allebei ten doel kinderen te laten leren ondernemen. Bizworld doet dat heel snel, binnen 8 uur, op een inderdaad wat anglosaksische manier. Een leuke ochtend 'bedrijfje spelen'! Beetje management game achtig. Kids in Bizz lijkt er qua doelen veel op, maar is wezenlijk iets anders. Het is groter (tenminste 5 dagdelen) en de kinderen leren dus simpelweg meer. Bovendien wordt de creativiteit van de kinderen meer de ruimte gegeven.

 

Separaat van beide initiatieven werken wij al bijna anderhalf jaar aan Djungo - een echt lespakket dat nog een stap verder gaat. Leren ondernemen van begin tot eind. Tenminste 14 dagdelen, de kinderen staan aan het roer, hun creativiteit staat centraal. Alles wat een 'echte ondernemer' gaat doen als hij (m/v) opstart, krijgen de kids ook mee te maken. Inclusief dat ondernemen hard werken is, maar dat het wel heul veul plezier geeft.

 

Vanaf dinsdag 4 maart 2008 gaan we 'los' met '50 ondernemende basisscholen Noord-Nederland'. Voor meer info, check www.ondernemenopdebasisschool.nl. Partners in het project zijn uitgever ThiemeMeulenhoff en de Rabobank.

 

Voor een iets uitgebreidere vergelijking tussen de pakketten, verwijs ik naar mijn blogpost: http://www.ondernemenopdebasisschool.nl/21/bizworld-kids-in-bizz-of-djungo

 

Mijn punt: alledrie de initiatieven dragen bij aan het leren ondernemen van Nederland. Bizworld is leuk en slechts een ochtend. Wil je iets meer, dan kies je voor Kids in Bizz. En kies je ondernemerschap als school echt tot thema, dan kies je voor ons pakket.

www.ritzotencate.nl.

Link naar reactie

Even voor alle duidelijkheid.

Het project BizWorld is een project dat (na voorbereidingen door leerkracht en de ondernemer/trainer) in 4 ochtenden uitgevoerd wordt - dit na een gedegen training door onderwijsadvies bureau's.

Het project kan in 4 sessies van 2 uur uitgevoerd worden, maar in de praktijk blijkt dat je er vaak iets langer voor nodig hebt. Binnen BizWorld komen inderdaad in spelvorm alle aspecten van het ondernemerschap aan bod (dit kun je anglosaksisch of Amerikaans noemen, het hoort er allemaal wel bij); Hoe kom je aan startkapitaal (Bank vs. investeerder), hoe schrijf en presenteer je je ondenemingsplan (1e dagdeel). Hoe maak je een product en hoe bereken je een kostprijs van een product (of dienst) 2e dagdeel. Hoe market en verkoop je een product (dagdeel 3). De "markt" waar de leerlingen rekening mee dienen te houden zijn de leerlingen van groep 7. Gedurende het laatste dagdeel wordt berekend of ze winst of verlies hebben gemaakt en wat de waarde is van hun bedrijf.

 

Let wel dat BizWorld gedaan wordt met zogenaamde BizEuro's. We hebben hier wel te maken met kinderen van 12 jaar! Het wordt, lijkt mij, lastig als je met echt geld gaat werken en er "verdwijnt" zomaar ineens geld. Hier zijn enkele scholen al mee geconfronteerd...

 

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept.

 

groet,

 

Pauline

 

 

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.