• 0

Oprichtingsakte BV 28-12, Kvk voor een heel jaar betalen!?

Beste mensen,

 

Mijn collega heeft een BV opgericht waarvan de akte op 28-12-2006 is gepasseerd. De BV is vervolgens pas begin januari 2007 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Nu viel er echter alsnog een rekening van 2006 op de deurmat. De KvK neemt blijkbaar 28-12 als uitgangsdatum. Kan dit zomaar? 152,95 rekenen voor 3 dagen?

 

De notaris was op de hoogte van het feit dat het de bedoeling was de jaarlijkse bijdrage van 2006 te vermijden maar heeft nooit aangegeven dat de akte dan ook in 2007 gepasseerd moet worden.

 

Ik hoop dat er mensen zijn met advies in deze.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk vind ik het absoluut niet kunnen. Als Kamer van Koophandel kan je toch ook gewoon nadenken? Maar blijkbaar is dit voor hun nogal lastig... Stimuleren van ondernemerschap noemen ze het.

 

Maar ja, je stond in 2006 ingeschreven, dus moet je voor 2006 betalen zullen ze wel zeggen. Zelf heb ik het gehad dat ik voor de afgelopen drie jaar nog eens moest betalen, voor het adresboekje waar ik niet in heb gestaan... Toen ik drie jaar daarvoor bij de KvK kwam mocht ik me niet inschrijven in hun adresboekje.

 

Misschien kun je bij ze langsgaan en het redelijkerwijs probeert uit te leggen dat ze je dan de rekening kwijtschelden, maar meestal zijn ze niet zo redelijk en bereidwillig.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad niet fijn, ongeveer dezelfde redden heb ik voorwaarden.net toen opgezet maar ja dat kan ik niet voor vennootschappen gaan doen, ze zullen als antwoord geven dat de jaarljkse bijdrage door het ministerie word bepaald en dat het gemiddelde prijs is waarmee al rekening is gehouden met dit soort gevallen. Mijn advies, benader je notaris eens, hij/zij wist ervan en de opdracht met motivatie was dus duidelijk

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Mijn collega heeft een BV opgericht waarvan de akte op 28-12-2006 is gepasseerd. De BV is vervolgens pas begin januari 2007 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Nu viel er echter alsnog een rekening van 2006 op de deurmat. De KvK neemt blijkbaar 28-12 als uitgangsdatum. Kan dit zomaar?

 

Ja dat kan, de termijn waarbinnen een onderneming moet worden ingeschreven is beperkt tot twee weken. Die termijn begint een week voor aanvang van de bedrijfsuitoefening en eindigt een week daarna. Bij een BV wordt de datum van oprichting daarvoor aangemerkt.

 

Het is dus niet de KvK die fout is, maar de notaris. Hij had de akte gewoon in 2007 moet passeren.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Dat doet de Kvk inderdaad, ook ik ben hier 'ingetrapt'.

Ik had een afspraak met een adviseur bij de KvK en deze raadde mij aan om een 'voorlopige' inschrijving te doen (dit was halverwege november). Hij vertelde wat over kosten, maar niets over de betaling per kalenderjaar. Is natuurlijk mijn eigen stommiteit natuurlijk, maar op dat moment was ik al enthousiast omdat hij het had over 'voorlopig' en 'geen extra kosten' en 'anders niet zaken doen'.

 

Overigens, wat vinden jullie van de hoogte van de jaarlijkse kosten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

imho is het niet nodig de schuld bij anderen te leggen. je bent nu zelf ondernemer en niemand anders dan jij bent verantwoordelijk. zeker dit soort zaken had je zelf kunnen weten en moeten weten. goed voorbereiden is het halve werk. zie het gewoon als leergeld.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.