• 0

kosten administratiekantoor

Even een inschatting van jullie kant gevraagd: we hebben een stichting met een omzet van ongeveer 700.000 euro. We hebben iemand in dienst die factureert en de binnengekomen rekeningen inboekt / betaalt.

 

De rest van de administratie is uitbesteed aan een administratiekantoor: budgettering / echte boekhouding wordt daar gedaan. Er gaan ongeveer 50 facturen per maand naar de klanten, en qua inkoop is het aantal rekeningen nog veel minder.

 

Kunnen jullie aangeven hoeveel zo'n administratiekantoor volgens jullie maximaal zou moeten rekenen? Een grove schatting afgerond op duizendtallen is voor mij genoeg.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo, Je kunt voor het inboeken van de boekhouding, alle aangiften en jaarrekening uitgaan van ongeveer 4500 euro per jaar en dan heb je eigenlijk niemand meer nodig om in loondienst te nemen om de facturen in te boeken want dit moet bij de boekhouder ook gebeuren ( of je moet het kunnen inlezen van jullie naar de boekhouder toe ). Wanneer je het idee hebt dat je teveel betaald of dat het werk niet naar behoren wordt gedaan zou ik zeggen: ga bij verschillende administratiekantoren/accountantskantoren langs om te kijken wat het bij hun kost en wat hun allemaal doen voor jouw bedrijf. Proberen ze jullie goed te adviseren of bellen ze alleen wanneer je de spullen weer moet inleveren. Houden ze dingen bij zoals investeringen? Wanneer je bijvoorbeeld al voor 1800 hebt geinvesteerd in dat jaar is het aantrekkelijk om voor nog eens 300 euro te investeren want boven de 2100 euro heb je recht op investeringsaftrek. Wanneer je boekhouder dit ook voor je in de gaten houdt dan kan je dit gewoonweg geld opleveren. Dus vind ik het altijd belangrijk dat je iemand hebt die met je bedrijf meedenkt en kijkt wat er voor julile specifiek van belang is.

Succes!

 

Patricia Visser

Link naar reactie
  • 0

afgerond................3000...........nee, 2000 of nee.....4000!.............het is gewoon moeilijk om in te schatten.Laat eens een administratiekantoor langskomen, het hangt van zoveel dingen af, dus niet alleen van de grootte van de administratie.

www.ovis-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar als ik er nu bij vertel dat er tussen de 9 en 11000 betaald wordt dan zitten we zeker erg hoog blijkt nu. ???

 

We gaan iig eens praten met onze huidige administrateur en kijken hoe we bij een ander terecht kunnen komen.

 

Hartelijk dank voor de hulp in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

Dit vind ik inderdaad behoorlijk hoog ja! Kijk eens wat je dan alleen al aan je boekhouder kwijt bent. Het lijkt mij zeker geen slecht idee om eerst met je huidige boekhouder te gaan praten en/of eens wat offertes bij andere administratiekantoren aan te vragen. Ik weet nu namelijk wel dat er flink wat verschillendeprijzen worden gehanteeerd bij diverse administratiekantoren. En duurder wil echt niet altijd zeggen dat het ook beter is ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.