• 0

Bedrijfskoers bijstellen

Beste mensen,

 

Sinds 2004 heb ik mijn eigen bedrijf op het gebied van Reclame en Multimedia. Dit heb ik eerst in samenwerking met een neef gedaan in een v.o.f. verband. Voor een half jaar terug is hij er echter uitgestapt en ben ik doorgegaan als eenmanszaak.

 

Op het moment heb ik echter het gevoel dat ik en mijn bedrijf nogal stil staat. Dit betekend niet dat ik totaal geen werk heb, maar ik wil er meer mee dan dat ik tot dusver heb gedaan. Onder het bewind van mij en de vennoot hebben we eigenlijk nooit echt de stappen genomen die ik nodig vond. Investeren was bij mij zeer belangrijk, en bij mijn zakelijk partner vrijwel niet. Het ging hem meer om een besteding van tijd dan om een zakelijk succes.

 

Nu ik het bestuur volledig in eigen handen heb wil ik eigenlijk mijn boot omdraaien en een andere kant opvaren. Tot nu toe is het werk wat ik gedaan heb voornamelijk internetwerk geweest (database applicaties en internetsites) en mijn bedrijf houdt zich hier nog steeds mee bezig. Maar omdat mijn passie zelf erg bij grafische vormgeving ligt zou ik graag met mijn bedrijf ook die kant op gaan.

 

Er zijn echter zoveel dingen die ik veranderen wil dat ik zelf niet goed weet waar ik moet beginnen. Ik zou naast het verschuiven van mijn activiteiten het liefste ook een nieuwe bedrijfsnaam en huisstijl willen nemen, maar op afraden van anderen heb ik het wijzigen van mijn bedrijfsnaam in ieder geval uitgesteld tot later.

 

Omdat er zoveel punten zijn die ik nog wil realiseren en aan wil pakken heb ik geen idee waar ik het beste kan beginnen. Ik ben me nu in ieder geval zeer sterk aan het richten op het verbeteren van mijn bereikbaarheid en service naar de klant, mijn inziens een essentieel onderdeel.

 

Daarnaast zou ik graag mijn klantenpakket uitbereiden. Zo af en toe komen er nieuwe klanten bij maar ik ben ook een aantal van mijn klanten kwijt geraakt. Op het moment gaan de opdrachten in de vorm van piekjes en dalen en nog niet in een wat vloeiendere lijn, zoals ik dat zelf wel graag zou zien.

 

Al met al is het je wel duidelijk dat ik de koers flink om wil gooien en mijn groeiplannen e.d. ook daadwerkelijk wil gaan realiseren. Maar omdat dit er zoveel zijn en ze zo divers zijn heb ik echt geen idee waar te beginnen.

 

De echte vraag: zijn er mensen die dit herkennen en zo ja, hoe heb je dit aangepakt?

 

Alvast bedankt.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je kan lang nadenken over een radicale koerswijziging en dan ineens het roer omgooien, of gewoon morgen beginnen. Spiegel jezelf aan ontwerpers die al zijn waar jij heen wil, en focus op die klanten die waarschijnlijk ook die behoefte hebben. Onderweg loop je dan als vanzelf tegen een nieuwe naam met bijpassende identiteit aan.

 

Maar ga nou nieh zitten piekeren! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Rob en TwaLevel bedankt voor jullie reacties.

 

Ik denk dat mijn piekeren ook een beetje komt door de positie waarin ik op dit moment zit. Ik woon in een huurhuis waar ik elke maand de vaste lasten voor moet voldoen. Om van de een op de andere dag mijn baan op te zeggen en voor mezelf te gaan werken zonder ook maar een enkele opdracht te hebben is dus zeer risicovol. Omdat ik hier niet alleen woon en dus ook mede verantwoordelijk ben voor het onderdak voor de ander kan ik die sprong dus ook een stuk minder makkelijk maken.

 

Ik zou graag wat geld willen investeren in nieuwe technieken en software voor mijn bedrijf. Wat geld betreft denk ik misschien wat conventioneel maar ik wil alles met eigen middelen betalen. Het gaat hier om een investering van enkele duizenden euro's, maar naar een bank gaan lijkt me tot dusver ook geen optie.

 

Ik probeer nu een beetje inzicht te krijgen in het hoe en wat en hoe ik alles aan moet gaan pakken, maar op zo'n moment komen er meer vragen dan antwoorden.

 

Het lijkt me in ieder geval een goed idee eens uit te schrijven wat ik kan, wat ik wil en hoe ik denk dat het moet... eens zien of ik dan verder weet te komen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Vormgever,

 

Er is altijd een verschil tussen wat je allemaal zou willen en wat je ziet gebeuren. Dat is heel normaal en een goede drijfveer voor aktie. Als alles al is zoals je het hebben wilt, wat is er dan nog te doen?

 

Probeer het alleen wel te doseren. Want je maakt niet alleen jezelf helemaal overspannen met je gepieker, maar ook je omgeving. Pak de omzet die je pakken kan en stuur langzaam maar zeker bij in de gewenste richting.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

 

Bedankt voor de reacties. Ik ben op het moment een overzicht aan het maken met wat ik kan, wat ik wil en wat ik wil bereiken. Besluiteloosheid speelt ook mee, niet de stap durven maken. Om nu meteen te stoppen met mijn huidge baan en voor mezelf te gaan lijkt me tot dusver niet echt een geschikte oplossing.

 

Ik probeer voor mezelf helder te krijgen wat mijn doelen zijn en hoe ik ze denk te gaan realiseren. Als dat me duidelijk is, dan ga ik van daaruit verder om te kijken welke stappen ik moet nemen.

 

Wat ik nu vooral merk is dat ik door de slechte voorbereidingen in de startup van mijn bedrijf nu tegen problemen aanloop die ik van te voren niet had voorzien. Zaak is dus om dit ook wat meer te stroomlijnen. Dat komt maar ik denk dat dat wel veel uitzoekwerk vergt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.