• 0

Handtekening op huurcontract

Geacht forum,

 

Door een computerstoring ben ik al enkele dagen te laat met het versturen van huurcontracten. Ze zijn telefonisch en per e-mail al overeengekomen.

 

Om de zaak te bespoedigen - sommige moeten ook naar Duitsland en België verstuurd worden - heb ik nu enkele per pdf-file verstuurd. Niet met een electronische handtekening maar gewoon met mijn eigen handtekening er netjes ingescand.

 

Uiteraard moet ondertekening door de huurders nog plaatsvinden.

 

Zijn deze contracten vervolgens rechtsgeldig, of zou ik de contracten ook nog ondertekend op papier moeten verzenden?

 

Alvast hartelijk dank voor eventuele adequate antwoorden,

 

Vriendelijke groet,

S w

 

 

[edit admin - link naar vakantiewoning verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over de rechtsgeldigheid van contracten en het inscannen van handtekeningen is al veel op dit forum geschreven. Gebruik daarvoor de zoekfunctie.

 

Dit is een forum voor innovatie in / en ondernemerschap. Het verhuren van een vakantiewoning zien we op dit forum toch echt als een particuliere activiteit. Daarom wordt deze draad gesloten.

Link naar reactie
  • 0

Over een geSCANde handtekening (en dus niet een elektronisch evenmin als een digitale handtekening) wordt nergens in dit forum een werkelijk adequaat antwoord gegeven.

 

Wel werd een andere draad hierover veel vriendelijker afgesloten met:

 

"Over dit onderwerp is al het nodige gemeld in deze draad:

Geldigheid digitale handtekening (url)

Om herhaling van zetten te voorkomen wordt deze draad gesloten."

 

Helaas werkt bovenstaande url helemaal niet en leek het mij makkelijk voor experts om gewoon "ja" of "nee" of "beter wel" op mijn beleefde en zeer duidelijk geformuleerde vraag over de gescande handtekening te geven.

 

Het mag niet zo zijn. Met mijn BV met 27 werknemers wordt ik hier niet serieus genomen.

 

De omgangsvormen en het Nederlands van deze site staan mij bijzonder tegen. Nooit zag ik zo'n onbehulpzaam forum. Ik zoek het voortaan liever op een hoger niveau dan op Higherlevel.nl.

 

Geen dank,

S W

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij een een gescande handtekening niks. Het is een gekopieerd plaatje van een handtekening. Hoe zou dat enige rechtsgeldigheid kunnen hebben? Gescande handtekeningen worden alleen gebruikt voor mailingen en kerskaarten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

"Over dit onderwerp is al het nodige gemeld in deze draad:

Geldigheid digitale handtekening (url)

Om herhaling van zetten te voorkomen wordt deze draad gesloten."

 

Helaas werkt bovenstaande url helemaal niet(...).

 

De link is kennelijk gebroken bij het herinrichten van de boards. Deze is hierbij gerepareerd en gemakshalve hierbij opgenomen Geldigheid online handtekening

 

Om een lang verhaal kort te maken. Een gescande handtekening doet aan de rechtsgeldigheid van een contract niets af. Een gescande handtekening is namelijk niets.

 

Er zijn twee zaken dien moeten worden onderscheiden, een contract en een overeenkomst. Vaak worden deze woorden als synoniem gebruikt, ten onrechte. Een contract is niet anders dan schriftelijke vorm van de wilsovereenstemming, de overeenkomst. Er zijn maar weinig overeenkomsten waarin de wet een schriftelijke vorm c.q. een contract vereist.

 

Voor het rechtsgeldig tot stand komen van overeenkomsten is het nodig dat een bepaalbaar aanbod wordt aanvaard.

 

Wanneer de gescande handtekening is bedoeld om de autenticiteit te waarborgen, dan heeft de gescande handtekening geen enkele waarde.

 

Zolang de huurder de rechtsgeldigheid van de overeenkomst niet in twijfel trekt is de ondertekening van het contract niet meer dan een formaliteit die de verhuurder vereist. Je zou kunnen stellen dat met de bevestiging het aanbod is aanvaard en er een overeenkomst tot stand gekomen is.

 

In vervolg op de bezemploeg wordt dit topic hierbij echt gesloten en verwijzen wij naar de link hierboven en de zoekfunctie.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.