• 0

webmarketing - pageviews & contracten

Beste Levelers,

 

momenteel zijn wij bezig met het opstarten van een middelgrote informatieve website. Omdat ondernemen altijd vooruit denken is zijn wij dus volop aan het werk en ons in aan het lezen wat er allemaal bij komt kijken.

 

Het vullen van de content plus onderhoud en mastering zijn het probleem niet. Natuurlijk hebben we gekeken naar een manier waardoor we deze website rendabel kunnen maken en zoniet een goede cent aan te verdienen.

 

Opdat deze website gericht is op 1 (belangrijk) onderdeel van een zakelijke branche kunnen we makkelijkER adverteerders aantrekken; Voor adverteerders is het naar mijn weten namelijk heel belangrijk dat ze middels hun advertentie direct hun doelgroep bereiken.

 

Maar aangezien ik nog een leek ben op het gebied van webvertising heb ik een aantal vragen, maar laat ik allereerst een aantal antwoorden uitsluiten.

 

Google ads zijn makkelijk, maar mijn persoonlijke mening is dat ze een goede informatieve website "vervuilen". Dit komt dus niet in aanmerking.

 

grote bureau`s als webads.nl; daar is de website weer net iets te klein. en daar blijft geweldig veel bij aan de strijkstok hangen (40 tot 60%) naar ik heb gelezen.

 

1. Graag willen we gaan werken op basis van CPM. met welke software kunnen wij de pagevieuws "betrouwbaar" meten, zodat de factuur naar de adverteerder te verantwoorden is.

 

2. Welke contacten worden er in het algemeen afgesloten; max prijs, termijncontracten enz....

 

naar aanleiding van jullie antwoorden zullen er nog een aantal vragen opkomen betreffende dit hele proces.

 

alvast bedankt voor het beantwoorden.

 

[titel aangepast - mod]

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Twalevel,

 

ik heb idd de zoekfunctie:webads al doorgelopen maar deze beantwoorden mijn vragen in principe niet.

 

Belangrijkste vraag is of er tools te krijgen zijn voor het betrouwbaar meten van pageviews zodat het advertentie-proces in eigen handen gehouden kan worden.

 

daarnaast zou ik graag in contact willen treden met mede levelers die hun advertentie-proces ook in eigen beheer houden. Op het forum wordt namelijk vooral gesproken over aansluiting bij google of andere programma`s of aansluiting bij grotere bureaus die advertenties beheren, en jammer genoeg niet de tussenweg: het compleet in eigen beheer houden.

 

met groet

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

De meeste online adverteerders willen via een mediabureau hun product verkopen. Dart van Doubleclck is verreweg het meest gebruikte systeem, maar hier heb je een licentie voor nodig. DQ & A is een bureau dat dat voor je kan regelen volgens mij. Geen idee wat de kosten zijn, maar de adverteerder heeft op die manier een volledig betrouwbaar inzicht in de vertoningen.

 

De derde partij geeft je een TAG die je op de site zet. Vervolgens stuur je de uitingen van de adverteerder naar hun toe en zij 'boeken' het.

 

Als je goede zuivere pageviews wilt meten (en voor jezelf heel veel info wilt verzamelen en analyseren) moet je absoluut Google Analytics gebruiken.

 

Derde partijen voor de verkoop vragen inderdaad wel aardig wat, en willen eerst ook volume zien. Maar aan de andere kant hebben ze ook een enorm netwerk en je hebt er totaal geen omkijken naar.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net Google Analytics gechecked. Lijkt me een best programma.

 

Mijn vervolgvraag is alleen zullen adverteerders dit accepteren als een betrouwbaar (nb trekt google niet in twijfel) medium waarop facturatie mogelijk is.

 

lijkt misschien of ik ongelooflijk eigenwijs ben, en dat ben ik ook.

 

maar wil best leren vandaar dat ik ook vraag naar ervaringen van andere levelers die zelf alles regelen.

 

thanks

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

De meeste adverteerders werken alleen via een mediabureau, mede omdat contact onderhouden met allerlei individuele websites en rekening houden met allerlei verschillende trackingsoftware te tijd- en dus geldrovend is.

 

Ik zou dus EN via een mediabureau EN een eigen trackingsysteem inzetten voor de adverteerders die wel rechtstreeks willen adverteren en daarbij dient de adverteerder dan af te gaan op jouw betrouwbaarheid en metingen of er de eigen metingen naast willen leggen en in dat geval kun je een paar keer per maand in discussie.

 

Genoeg mogelijkheden dus, nu alleen nog die optie kiezen die het beste aansluit bij de wensen.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net Google Analytics gechecked. Lijkt me een best programma.

 

Mijn vervolgvraag is alleen zullen adverteerders dit accepteren als een betrouwbaar (nb trekt google niet in twijfel) medium waarop facturatie mogelijk is.

 

De adverteerders hebben geen toegang tot Google analytics. De vraag is of ze jouw rapportages en facturen zullen vertrouwen. Dat vertrouwen moet je zelf opbouwen.

 

Je kunt ook de mogelijkheid bieden via een webadvertisingbureau te werken en/of met een eigen meetsysteem van de klant.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Microsoft komt vandaag ook met een statistiekenprogramma: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070116_microsoft_komt_met_analytics_tool/. Zeker alsje rapportener uit wilt extraheren, dan loont het misschien de moeite om ze eens naast elkaar te leggen om te kijken bij welke dat nou het gemakkelijkst gaat. Mocht je dat gaan doen, laat ons evenween wat je vindt ;).

Link naar reactie
  • 0

Beste Katertje en renep.

 

Wellicht is het combineren van beiden opties nog wel het beste idee. Gelukkig zijn we vroeg begonnen met informatie inwinnen hierover en kunnen we rustig alles naast elkaar te leggen om te vergelijken.

 

ik ben iig een heel stuk wijzer geworden. Wat een TOP forum

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

DART van doubleclick is voor kleine ondernemingen vaak moeilijk te betalen. Relatief duur, maar als je voldoende traffic op je website hebt, een goede oplossing.

 

PhPads is opensource zover ik weet en werkt prima, hoewel je geen conversies en dergelijke kunt bijhouden.

 

Je kunt ook een tracking link aan je banners toevoegen, en die vergelijken met data uit bv. PhPads. Je komt dan met voldoende betrouwbare cijfers.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

DART van doubleclick is voor kleine ondernemingen vaak moeilijk te betalen. Relatief duur, maar als je voldoende traffic op je website hebt, een goede oplossing.

 

DART is over het algemeen inderdaad niet te betalen. Vandaar dat je een bureau hiervoor kunt inschakelen dat een licentie heeft.

 

Over de betrouwbaarheid van je statistieken. Je eigen statistieken zijn niet het belangrijkste. Uiteidelijk zal men op een eigen wijze de vertonigen willen meten. Vervolgens zullen ze gaan kijken naar de clicks en de conversiepercentages. Als blijkt dat jij kwalitatief publiek levert dan blijven ze bij je adverteren.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.