• 0

Kosten profielensite

Beste ondernemers (in spe),

 

Helaas ben ik een nitwit op het gebied van het bouwen van websites.

 

Het valt mij op dat profielensites als www.sugababes.nl als paddenstoelen uit de grond schieten. Soms worden deze sites gerunddoor (zeer) jonge mensen.

 

Ik vroeg mij af wat het kost om een site als sugababes te (laten) ontwikkelen. Iemand bovendien enig idee wie bedreven is in het ontwikkelen van dergelijke sites?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb het idee dat die sites veel onstaan (of in ieder geval ontstonden) door ethousiastelingen die zelf de kennis in huis hebben om zoiets te bouwen. Het begint dan vaak met iets simpels waar steeds meer functies bijkomen, en wat met mazzel voor de eigenaar op een gegeven moment verkocht wordt (denk cu2 en dergelijke). De investering voor de initiatiefnemer is dan vooral tijd.

 

Maar inmiddels denk ik dat het kan lonen je, samen met iemand met technische kennis, te orienteren op bestaande opensource oplossingen. Er is ongetwijfeld programmatuur te vinden waar veel functies (profielen, onderling berichten, etc) al in aanwezig zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Roy,

 

Ik zelf heb ook een dergelijke site en wil je wel wat over de kosten vertellen. Ze schieten inderdaad als paddestoelen uit de grond, maar ik ben benieuwd wat er over een jaar nog leeft. Want ze worden ook weer als "broodjes" verkocht.

 

Als je het helemaal laat maken naar je eigen wensen moet je echt wel reken op een bedrag tussen de €5000,- en €10.000,-. Sta verder stil bij de marketing kosten en de maandelijke kosten voor de hosting/server(s). Houd in dat je ook behoorlijk wat inkomsten moet halen om de kosten dekken of zelfs winst te maken. Vergeet ook niet dat je heel wat uurtjes per week er bezig mee moet zijn, en constant verandering door moet voeren anders overleef je het niet. Als je denkt hier makkelijk geld mee te kunnen vergeet het maar.

 

Desondanks wens ik je veel succes mocht je je plan gaan uitvoeren.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruud,

 

Het is geenszins de insteek om hier makkelijk geld mee te verdienen. Ik beschouw het meer als een hobby. Aan welke hoogte van de maandelijkse kosten moet ik denken? Is het uberhaupt mogelijk om een dergelijke site kostendekkend te maken, terwijl de ontwikkelingskosten zo hoog zijn?

 

Generen sms berichten de belangijkste inkomsten van deze sites?

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruud,

 

Het is geenszins de insteek om hier makkelijk geld mee te verdienen. Ik beschouw het meer als een hobby. Aan welke hoogte van de maandelijkse kosten moet ik denken? Is het uberhaupt mogelijk om een dergelijke site kostendekkend te maken, terwijl de ontwikkelingskosten zo hoog zijn?

 

Generen sms berichten de belangijkste inkomsten van deze sites?

 

Beste Roy,

 

Of het mogelijk is om zo'n site of welke andere ook durf ik me niet over uit te laten. Dat heet nou "ondernemen" dus risico durven te lopen. Qua maandelijke kosten is sterk afhankelijk van hou druk je website bezocht word. Bij de diverse hosting websites kun je makkelijk naar prijzen kijken. Als je een eigen server nodig hebt reken maar op minimaal € 225,- per maand. (en die heb je snel nodig als je het goed doet hoor ;) )

 

Verder ga ik natuurlijk niet al teveel prijs geven over hoe het wel of niet moet. Want ook dat weet ik niet, je moet in ieder geval een dosis geluk hebben en gemotiveerd zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk. Ondernemerschap bestaat uit het durven nemen van risico`s.

Daar ik het (vooralsnog) uitsluitend als hobby beschouw, ben ik iets minder geneigd om er (voor mij) enorme bedragen in te investeren.

 

Het up-to-date houden van de site zou ik naast mijn fulltime baan moeten realiseren. Ik verwacht er dagelijks zo`n 3 uur aan te kunnen besteden. Zou dit voldoende zijn om een dergelijke site fatsoenlijk te kunnen bijhouden?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roy,

 

Ik begin een bedrijf dat zo een site op de markt gaat brengen. De antwoorden op je vragen hangen veel af van wat je aan functies wil, wat de omvang van de site is, en je doelgroep en doel.

 

Check iets als www.hotscripts.com voor zo een profielen module. Helemaal gratis. Echter.. als je inderdaad een ''nitwit'' bent wat betreft het bouwen van websites, verzeker ik je dat je iemand part-time nodig heb om de boel bij te sturen.

 

http://www.scriptmimic.com/scripts/scripts-like-myspace-10.html

 

Check hier voor wat software producten, waarvan er enkele zo slecht niet zijn.. voor wat'' wisselgeld''(vergeleken met 10.000 euro..) kan je iemand met verstand dat soort pakketten naar wens installeren en bijschaven..

 

Probeer, ondanks dat het een hobby is, te bedenken hoe je mensen gaat trekken en waarom. En als ze dan al besluiten een profiel aan te maken, wat is de toegevoegde waarde? Waarom zou ik als ik een myspace profiel heb en Hyves, nog eens bij Roy een profiel aanmaken.

Nogmaals, ook al is het niet meteen (grote) business, bedenk wat je Unique selling points zijn.

 

Des te meer je je een echt plan hebt - wat heb ik te bieden, hoe toon ik dat aan mensen, hoe trek ik ze aan, hoe hou ik ze.. des te minder je hoeft te spreken van ''geluk''. De markt van social networking site is booming, en ook van internet advertising.. dus er is een plekje.. maar je moet niet willen ''de zoveelste profielensite'' te zijn..

 

P.S. 3 uur per dag.. dat is mogelijk.. het is per slot van rekening ''user generated content''. Echter, als je ze wat wil bieden vanuit jezelf.. nieuwtjes, features.. dan kan je het met 3 uur vergeten.. Probeer een community op te bouwen die van je site houdt zodat je vrijwilligers kan gebruiken als moderators, nieuws posters ofzo.. mocht dat interessant zijn voor je concept

 

Ik stuur je wel een private message met goede hosting.

Link naar reactie
  • 0

Met geld en tijd krijg je zoiets niet per definitie succesvol. Desondanks dat je alles prachtig en mooi wil maken, heeft het niet gelijk de bekende x-factor. Het moet een krachtig concept zijn, wat gedurende aantallen jaren moet evalueren!

 

Jij zegt dat je 3 uur per dag erin wil steken, maar dat voor een aantal jaar? Uit enthousiasme is het antwoord ja, maar waarschijnlijk kijk je er over een jaartje anders tegen aan... na de zoveelste tegenslag. Je zou eerder eens alles op papier moeten zetten, en kijken of je wel sterk genoeg in je schoenen staat om zo'n concept op de markt te brengen... laat staan er geld er mee te verdienen. Vergelijken en doelgerichter gaan werken.

 

Ik wil je niet demotiveren, echt niet. Maar het is echt lastig om dit voor elkaar te krijgen. Je moet maar net geluk hebben, maar uiteraard, wie niet waagt wie niet wint... dus je zou 't op z'n minst kunnen proberen.

 

Mijn advies: probeer klein te beginnen en niet in één klap alles op het internet te gooien. Wanneer jij groeit, groeien je gebruikers. Om dus het kostenplaatje te maken waar jij naar vroeg: oneindig. Je zou het met vrienden en kennissen moeten doen.

 

Succes :P

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0

Als je het als hobby wilt doen, richt je dan ook op een niche, postzegelverzamelaars, duivenmelkers, oid. Profielen over welke soort postzegels ze verzamelen, foto´s van de mooiste postzegels, enz. enz.

 

Lijkt me nog wel een markt voor. Een algemene profielensite is lastig en wordt nog lastiger met de komst van myspace naar Nederland, en bestaande sites.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.