• 0

Artikel: Menscentraal als strategisch perspectief

Ook ik heb me eraan gewaagd om iets van mijn eigenwijze ik te laten zien.

Steeds meer werknemers besluiten zich als ZZP (zelfstandige zonder personeel) te gaan vestigen. De werknemer is namelijk op zoek naar zelfontplooiing, maar kan dat in onze huidige organisaties moeilijk vinden. Het besluit om zelfstandig verder te gaan, zonder de last van een organisatie, ligt dan voor de hand. De nadelen die bij dat besluit horen worden voor lief genomen.

 

Het volledige artikel is te vinden op

http://sync.nl/preview/menscentraal-als-strategisch-perspectief/

 

Veel leesplezier,

 

Henk

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Herkenbaar. Vooral

'Het paradoxale hieraan is, dat hoe beter de organisatie gerationaliseerd is, hoe zinlozer het wordt voor de mens.

'

is heel herkenbaar. Ik ken enkele organisaties waar het zo functioneert, en ook enkele waar het juist niet zo ontzettend gerationaliseerd is.Ik heb niet van alle een goed beeld hoe ze werken (goed/niet goed) maar weet wel dat bij de tweede de mensen positiever over hun werken werkomgeving spreken. Vaak zie ik dat samengaan met een organisatie waar de mensen van 'onderaf' de mensen 'bovenin' voeden, in plaats van dat 'bovenaf' oplegt hoe het 'onderin' moet.

 

Ik denk dat juist dat aspect voor 'bovenin' moeilijk is: je wint niets in je organisatie door van bovenaf alleen maar controle te willen houden door mensen iets op te leggen, maar je wint iets als je het vertrouwen naar beneden kunt geven dat zij kennis/vakmanschap hebben, en jij (bovenin) hen (onderin) ondersteunt.

 

Die 'alleen maar' controle van bovenaf heeft er een keer toe geleid dat toen ik net voor mezelf was begonnen ik een opdracht heb teruggegeven omdat iemand zelfs over mijn invulling nog absolute controle wilde hebben. Dan maar geen project.... ik vind wel weer iets anders. Ik ben niet voor niets ondernemer geworden ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.