• 0

websites verkopen

Gast Verwijderd account

Geachte levellers,

 

Onlangs is een kennis die mij een bedrag schuldig was, zijn belofte niet nagekomen en heeft mij gezegd dat hij in plaats van het geld die ik zou moeten krijgen zijn zelfgemaakte websites kan verkopen. Het zijn er niet een maar een behoorlijk aantal. Volgens hem kon ik door het doorverkopen van zijn sites meer kan verdienen dan hij mij schuldig was. Hij heeft er over dat een site een marktwaarde heeft van 300 euro.

Ik had geen andere keus en heb het maar geaccepteerd (beter iets dan niets).

 

Mijn vraag is, kan ik die sites wel doorverkopen?? Zo ja, waar en voor welke prijs?? De sites zien er op zich prima uit...

 

Met vriendelijke groet,

 

Onur

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie heeft er wat aan? Wat voor sites zijn het? Hoeveel bezoekers trekken de sites? Waarom verkoopt die knakker zelf zijn sites niet?

 

Ik zou zelf alleen een site komen als daar geld mee kan verdienen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Nils, bedankt voor jouw reactie.

 

De sites zijn kant en klare sites. Je hoeft alleen jouw eigen gegevens te uploaden en je hebt een site. Ik had bij marktplaats.nl gekeken en die sites worden verkocht voor bijv. 15 x 50 = 750 euro. Die jongen woont niet in Nederland en in de land waar hij woont kosten die sites denk ik niet veel geld.

Link naar reactie
  • 0

Tsja, de vraag is wat hier nu verkocht wordt. Alleen een vormgeving (templates), een CMS (technisch systeem) al dan niet met broncode, de content en/of sites (het geheel).

 

Een site zonder content vind ik geen site. Vergelijk het met een boek vs. een leeg schrift ("even je eigen tekst erin schrijven en je hebt een boek") ;)

Link naar reactie
  • 0

Een website is alleen geld waard op het moment dat deze een aantal bezoekers per maand trekt.

 

Ik begrijp dat je een stukje software in de vorm van een website hebt gekregen. Dit kan zijn, een template, CMS, etc... Allen zijn niks waard zonder support. Ik kan gratis CMSen met support downloaden. Voor een professionele template met support betaal je tegenwoordig nog maar $100.

 

Jammer, maar helaas.

Link naar reactie
  • 0

Voor een professionele template met support betaal je tegenwoordig nog maar $100.

 

Jammer, maar helaas.

$100,- er zijn al goede templates met cms te krijgen vanaf $15,-. En dat is ook wat je namens je kennis verkoopt. Hou er rekening mee dat veelal starters en mensen die geen geld willen uitgeven aan een website gebruik maken van dit soort templates. Wanneer je dit soort zaken gaat aanbieden kun je erop rekenen dat je ook veel vragen krijgt: hoe moet dit, hoe moet dat. Ik denk dat het meer werk dan geld oplevert en je per saldo er weinig aan over zal houden. De grote vraag is ook hoe je de software wil gaan verkopen. MIjn advies niet doen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.