• 0

Relatiebeding van mijn partner betrekking op mij?

Beste allemaal,

 

Mijn compagnon heeft een stevig relatiebeding meegekregen bij vertrek begin 2006 bij zijn toenmalige werkgever.

 

We hebben momenteel de volgende situatie;

 

Door een oude klant van mijn compagnon worden we gevraagd op Interim basis een opdracht te vervullen. Gezien onze competenties ben ik de aangewezen persoon voor deze opdracht (ik ben zelf volledig "beding-vrij")

 

-het betreft werkzaamheden die specifiek als activiteit zijn genoemd in het relatiebeding van mijn compagnon.

 

-mijn compagnon doet op een ander (met toestemming van oud werkgever) vlak ook zaken met dit bedrijf.

 

Kan het zo zijn dat wij als bedrijf (2 mans firma) door de oud werkgever van mijn compagnon gehouden worden aan zijn relatiebeding om dat ik werk uitvoer bij een oud-relatie van hem?

 

Alvast bedankt voor ieder stukje advies!

 

Mvg,

André

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ renep:

Dank je,

kun je ook aangeven wat voor strekking het zou moeten hebben wil het op mij betrekking hebben?

 

 

 

ps. het jurdisch advies dat ik tot op heden kreeg luidde:

Omdat de activiteiten van de compagnon zou nauw aan mijn activiteiten en (dus) de bedrijfsactiviteiten verwant zijn, kun je het niet meer los van elkaar zien.

Link naar reactie
  • 0

 

Een relatiebeding bij vertrek? Misschien heel normaal, maar hoe werkt dat? Waarom zou iemand een beding bij vertrek accepteren? In ruil voor een gouden handdruk?

 

sorry voor de verwarring; relatiebeding was onderdeel van zijn arbeidscontract en is niet (pas) opgesteld bij vertrek.

Link naar reactie
  • 0

op zich niets bijzonders; het is een erg goed en correct beding. Er staat zeker niets in dat stelt/suggereerd dat zijn toekomstig collega's werkgevers beperkt zouden zijn in hun handelen bij oud relaties van hem.

 

de tekst is ong. als volgt:

 

"Het is werknemer verboden om binnen een periode van 24 maanden na uit dienst treding intermediaire werkzaamheden te verrichten bij alle bedrijven waarvoor opdrachten zijn gedaan, danwel contacten mee zijn geweest gedurende het dienstverband. Onder intermediair werkzaamheden wordt verstaan; uitzenden, detachering, werving en selectie, Interim Consultany, training en opleiding..."

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die puntjes aan het eind zijn wel vreemd voor een artikel in een arbeidscontract...

 

Volgens mij staat er nergens iets over uitstralingseffecten op een te starten onderneming als geheel...

 

Als hij HELEMAAL NIETS doet voor die oude relatie zie ik met dit beding geen belemmeringen. Maar ik ben slechts ervaringsdeskundige en geen jurist...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Als hij HELEMAAL NIETS doet voor die oude relatie zie ik met dit beding geen belemmeringen. Maar ik ben slechts ervaringsdeskundige en geen jurist...

 

zie openingspost; hij doet wel (met toestemming van oud werkgever) werkzaamheden voor dit bedrijf.

 

Als je ervaringsdeskundige bent, ben ik wel benieuwd naar je ervaring mbt "uitstralingseffecten"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.