• 0

Internet en telefonie abbo, niet zakelijk mogenlijk, welke oplossing?

Ik heb een klein vraagje.

Ik heb internet waarvan de rekening op naam van mijn vriend staat.

De helft is zakelijk gebruik, de andere helft prive.(was geen probleem volgens mijn boekhouder)

Ik zit er over na te denken om ook telefonie er bij te willen.

Dit is dan wel alleen voor zakelijk gebruik, omdat het netter over komt om een vast nummer te hebben dan een mobiel (denk ik dan)

Ik zou dus kunnen kiezen voor internet en telefonie.

Dan zijn er 2 dingetjes die ik me afvraag.

Ik neem aan dat dit één en dezelfde rekening zal gaan zijn. Hoe gaat dat in zijn werk met de helft zakelijk internet en geheel zakelijk telefonie, op mijn boekhouding?

Nu las ik op de site van de provider dat de diensten alleen voor prive gebruik zijn. Ik kan dus niet zeggen, laat ik dat abonnement eens over zetten op mijn bedrijfsnaam.

Wat kan ik het beste doen?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Mevrouw,

 

De kosten van een vast telefonie abonnement thuis zijn in beginsel niet aftrekbaar.

Je kunt echter wel de kosten van je zakelijke gesprekken aftrekken!

Dit betekent dat je de gemaakte gesprekskosten wel kunt aftrekken mits deze alleen zakelijke gesprekken zijn. In geval van een onbeperkt bellen abonnement wordt het dus lastig.

 

In principe kun je alle kosten met een zakelijk karakter aftrekken van je winst. In dit geval is het echter moeilijk aan te tonen dat de kosten uitsluitend 'zakelijk' zijn. Het abonnement staat niet op jou naam en het is nooit na te gaan of je wel of niet prive gebruik maakt van de telefoon.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.