• 0

Onderpand / zekerheid bij lening

Wie kan helpen hoe de volgende "financieringsconstructie" in een goede vorm gegoten kan worden.

 

Een leverancier is bereid om 10000 te financieren aan een client.

 

Deze client krijgt de komende 6 maanden een uitkering gestort van 750 euro per maand.

 

Aangezien er verder geen mogelijkheden zijn tot onderpand wil de leverancier dat de 6 maandelijkse bedragen aan hem overgemaakt worden. De verdere aflossing kan vervolgens gebeuren wanneer de financiele positie dat toelaat.

 

Hoe zou je e.e.a. in een voor alle partijen bevredigende vorm kunnen gieten???

 

(De uitkering kan niet op direct op hun rekening gestort worden, dat doet de uitkeringsverstrekker niet)

 

Graag jullie advies/ideeen ..

 

Groeten Ard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er verder niets van waarde te verpanden valt, heb je alleen de blauwe ogen van je client. Als er een leningovereenkomst op papier staat en je cliënt komt zijn/haar afspraken niet na, kan je volgens mij beslag laten leggen op de uitkering.

 

Is het mogelijk om de voorgefinancierde goederen terug te vorderen?

 

Derde optie is geld (of een garantie) aan te trekken uit het fff circuit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Goed gezien Nils,

 

blauwe ogen (vertrouwen dus) moet het hier doen.

 

Het gaat om een horecabedrijf. De financiering wordt gedeeltelijk gebruikt voor levering van goederen die bij de fiancier betrokken gaan worden. Volgens normale handelsvoorwaarden ligt daar dus wel een dekking aan ten grondslag. Daarnaast wordt ook de borg van het pand en wat vergunningen met het bedrag betaald.

 

Beslagleggen op een uitkering zal vermoed ik weinig zoden aan de dijk zetten omdat je die gelden nodig hebt voor levensonderhoud, dus het gedeelte wat voor beslag in aanmerking komt zal niet zo groot zijn.

 

Je idee om een garantie aan te trekken uit het fff circuit is wellicht een optie in dit geval.

 

In eerste instantie had ik het idee om het geld binnen te laten komen op een en/en rekening. (dus dat 2 partijen moeten tekenen om geld op te nemen, van de rekening af te halen) De bank wilde hier echter niet aan meewerken (doen ze niet meer???)

 

Partijen hebben nu het idee opgepakt om e.e.a. te laten verlopen via een derdenrekening van een onafhankelijke. In mijn optiek is er dan van een wezenlijke dekking geen sprake maar als dit zorgt voor het goede "gevoel" bij de financier dan dient het het doel.

 

Thnx voor het meedenken. Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.