• 0

Welke ondernemingsvorm, locatie, etc. te kiezen?

Ik ben al tijden internet aan het afspeuren op zoek naar informatie over de meest gunstige ondernemingsvormen en "belastingparadijzen". De meest relevante en mijn insziens betrouwbare informatie vond ik op dit forum. Toch wil ik graag wat "persoonlijk advies" voor mijn specifieke situatie, vandaar dat ik me hier net registreerde.

 

Mijn doelen zijn om

 

1) relatief anoniem te kunnen ondernemen (ik wil mijn naam niet in publiek toegankelijke oprichtingsakten, databanken van ondernemingen, ...)

2) zoveel mogelijk belasting uit te sparen

 

Verder is alles toegelaten en alles bespreekbaar :-)

 

Kenmerken van mijn onderneming:

- De activiteiten spelen zich af op internet.

- Geen kantoren, geen personeel.

- De partijen waarmee we samenwerken zijn grote beursgenoteerde bedrijven zoals Google (voor bv. aankopen traffic) -- zowel in Europa als in de VS

- Omzet 300.000 EUR per jaar, winst 120.000 EUR per jaar

 

Het enige wat telt:

- ik moet een bankrekening hebben waarop geld gestort kan worden zonder dat er een speciale mededeling voor nodig is (wegens automatische betalingen die uitgevoerd worden).

 

Investeerders heb ik niet nodig, dus ben niet bang van het "imago" dat sommige rechtsvormen als LTD of LLC met zich meedragen.

 

Ik ben Belg en woon in België, maar ben van plan om binnen niet onafzienbare tijd (binnen de 5 jaar) te verhuizen naar het buitenland.

 

Wat zijn mijn beste opties voor het opzetten van een onderneming waarin ik zo weinig mogelijk belast wordt?

 

Welke partij is betrouwbaar genoeg om zo'n constructie op te zetten?

 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn oproep, ik kijk uit naar de reacties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het echt een heel kinderachtige en droomachtige opzet, ik denk dat jij totaal niet weet waar je mee bezig bent.

 

 

Quote uit eerste post: Ik draai momenteel op mijn eentje een omzet 300.000 EUR per jaar, winst 120.000 EUR per jaar. Zeer concreet en allesbehalve droomachtig.

 

 

Ik zoek alleen een manier om die winst te maximaliseren op een open en constructieve manier.

 

Hoe zou jij het aanpakken? Ongetwijfeld veel beter?

Link naar reactie
  • 0

Dan is 2000 euro voor een maatgesneden persoonlijk advies toch ieder dubbeltje waard????

 

Sterker nog ... naar mijn bescheiden mening ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je hier niet serieus naar laat kijken.

 

Zeker als het om internet gaat zijn de mogelijkheden om te denken in "constructies' nog taltijker ... immers wanneer het zinvol is om vanuit Cyprus iets te gaan doen .. dan is het simpel te realiseren ...

 

Met een bakstenen toko en fysiek klantcontact ligt dat toch anders ....

 

Dus ik zou kijken welke adviseur thuis is in deze "flexibel" te vestigen ondernemingen.

 

Succes met belastingbesparen!!!! Ard

Link naar reactie
  • 0
Ik zoek alleen een manier om die winst te maximaliseren op een open en constructieve manier.

 

Hoe zou jij het aanpakken? Ongetwijfeld veel beter?

 

Je geeft aan dat je van plan bent om binnen een paar jaar te verhuizen naar het buitenland. Informeer bij een Belgische fiscalist wat de gevolgen zijn van het gebruik van een belastingparadijs-constructie zolang je inwoner bent van België. Vraag ook wat de gevolgen zijn voor je huidige situatie bij emigratie en of zo’n constructie erbij het wellicht allemaal te ingewikkeld maakt. M.a.w. moet je misschien wachten met het opzetten van een dergelijke constructie totdat je in het buitenland woont? Indien dat zo is, laat je in het nieuwe woonland dan ook weer goed voorlichten door een fiscalist die ter zake deskundig is, dus bekend is met de nationale wetgeving en internationale wetgeving die op jou van toepassing is en het gebruik van dergelijke (fiscale) constructies.

 

Geef wat geld uit aan goede voorlichting/advisering.

 

Groet,

 

Jimson

Link naar reactie
  • 0

E-Zone lijkt een goede optie gezien de informatie die je verstrekt. Ik heb een betrouwbare contactpersoon in de E-Zone hier in Curacao. Ik raad altijd aan een fiscalist te raadplegen alvorens je aan zoiets begint. In de praktijk valt het ingewikkelde overigens wel mee.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de goede reacties, daar ben ik wat mee :)

 

Het is inderdaad de bedoeling om een fiscalist te raadplegen die de haken en de ogen uit de constructie kan verwijderen en mij goede raad kan geven naar de toekomst toe. Maar ik ken mijn weg nog niet zo goed (anders had ik het al eerder gedaan). En het is moeilijk om iemand betrouwbaar te vinden uitgaande van een website, vandaar dat ik hier even pols naar de reacties.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Marcocolo,

 

Richt je in een persoonlijk bericht tot rick of Saskia.

Kunnen jouw verder helpen gezien hun ervaringen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.