j zijn nu enkele weken bezig met ons bedrijf en zijn de puntje op de i aan het zetten wat betreft opstarten. Ik heb een simpele boekhouding opgezet met behulp van een folder die ik bij de kvk had gekregen van een accountant. Ik snap het bijna helemaal, maar weet niet of ik er helemaal tevreden mee kan zijn.
Ik heb de betreffende boekhoudmethode als pdf bijgevoegd en deze is gebaseerd op een ordnersysteem. Omdat wij geen hele grote administratie hebben, heb ik geen ordners gebruikt maar tabbladen in een order.
Ik heb het kasboek opgesteld in excel, maar nou vraag ik me eigenlijk nog af wat ik allemaal in het kasboek vermeld. Vermeld ik hierin ELKE uitgaande en inkomende betaling of echt alleen de uitgaven per kas/contant betaald? Mij lijkt dat ik hierin alles opneem, anders kan ik geen duidelijk overzicht krijgen van alle inkomsten/uitgaven.
Is het daarnaast misschien handig om met budgetcodes te werken, zoals bijv. inkoop/verkoop/marketing/enz.
Laatste vraag: wij zijn opgestart met een nihil aan financiele middelen om de reden dat we snel inkomsten krijgen. Ik heb bij inschrijven bij de kvk de kosten (100e) contant betaald uit eigen portemonnee (we hadden nog geen zakelijke rekening) en mijn collega heeft 100 euro op de bankrekening gestort om alvast wat betalingen te kunnen doen.
We hebben dus allebei een inleg gedaan van 100e, maar hoe zet ik mijn contante betaling uit prive op in de boekhouding? Zelf 100 e storten en daarna mezelf weer terugbetaling voor een declaratie is erg omslachtig.
Het bijgevoegde bestand bevat dus de boekhoudmethode van Horwath de Zeeuw en de Keizer uit Nijmegen. Wellicht dat anderen er ook nog iets aan hebben.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mbruijn
mbruijn
j zijn nu enkele weken bezig met ons bedrijf en zijn de puntje op de i aan het zetten wat betreft opstarten. Ik heb een simpele boekhouding opgezet met behulp van een folder die ik bij de kvk had gekregen van een accountant. Ik snap het bijna helemaal, maar weet niet of ik er helemaal tevreden mee kan zijn.
Ik heb de betreffende boekhoudmethode als pdf bijgevoegd en deze is gebaseerd op een ordnersysteem. Omdat wij geen hele grote administratie hebben, heb ik geen ordners gebruikt maar tabbladen in een order.
Ik heb het kasboek opgesteld in excel, maar nou vraag ik me eigenlijk nog af wat ik allemaal in het kasboek vermeld. Vermeld ik hierin ELKE uitgaande en inkomende betaling of echt alleen de uitgaven per kas/contant betaald? Mij lijkt dat ik hierin alles opneem, anders kan ik geen duidelijk overzicht krijgen van alle inkomsten/uitgaven.
Is het daarnaast misschien handig om met budgetcodes te werken, zoals bijv. inkoop/verkoop/marketing/enz.
Laatste vraag: wij zijn opgestart met een nihil aan financiele middelen om de reden dat we snel inkomsten krijgen. Ik heb bij inschrijven bij de kvk de kosten (100e) contant betaald uit eigen portemonnee (we hadden nog geen zakelijke rekening) en mijn collega heeft 100 euro op de bankrekening gestort om alvast wat betalingen te kunnen doen.
We hebben dus allebei een inleg gedaan van 100e, maar hoe zet ik mijn contante betaling uit prive op in de boekhouding? Zelf 100 e storten en daarna mezelf weer terugbetaling voor een declaratie is erg omslachtig.
Het bijgevoegde bestand bevat dus de boekhoudmethode van Horwath de Zeeuw en de Keizer uit Nijmegen. Wellicht dat anderen er ook nog iets aan hebben.
BVD Marc
boekhouden.pdf
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag