• 0

Google ranking van HL

Als ik bij Google ranking zoek hoe goed mijn site vindbaar is, dan vind ik backlinks van Zibb met content van HL, maar geen backlinks van HL. Dat betekent dat Zibb profiteert van de populariteit van HL, maar HL zelf in het geheel niet. Dat kan te maken hebben met de manier waarop Zibb en HL content sharen. Google ziet dat diverse url's dezelfde content hebben en schrapt dan gewoon een paar van die url's. Je kunt dat verhelpen door te zorgen dat Zibb via een ander ipnummer, of in ieder geval een andere virtual webserver, toegankelijk is dan HL.

 

Wat me ook opviel is dat ik bij Yahoo veel hoger sta dan bij Google als ik zoek op alleen mijn voornaam. Zou dat komen omdat Yahoo zoveel eerder begonnen is? Die waren er al toen ik nog de enige Christine op het internet was :-)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

He christine,

 

Google laat maar een deel van haar gemeten backlinks zien.

 

Probeer het eens via www.live.com! Dan zul je ze allemaal wel zien...ook newventure.com!

 

Verschillende ip adressen zou idd wel eens slim kunnen zijn! Maar dan alleen voor ons...en niet voor HL of Zibb....dus waarom zouden ze dat doen?

Link naar reactie
  • 0

Die dubbele content schrapt google zowiezo wel. Zoek maar eens op "site:higherlevel.nl investeerders -www". Je krijgt dan allemaal dubbele items zoals print pagina's. Ook is de link functie van Google behoorlijk gefilterd. Als je op search.yahoo.com zoekt op 'linkdomain:izecom.com' krijg je een enorm veel langere lijst.

 

Sinds kort amateur seo ;-)

 

Kwam je onlangs, toen ik mezelf eens aan het googlen was, nog 'tegen' in een draadje op usenet over dubbel inbellen bij xs4all uit een grijs verleden. Je was er inderdaad vlot bij.

Link naar reactie
  • 0

Goed om te zien dat ik niet de enige "ego zoeker" ben, maar dat we allemaal professioneel aan het kijken zijn naar onze internetaanwezigheid :P

 

Viel me trouwens ook op dat de laatste tijd Google minder links laat zien dan er daadwerkelijk zijn. Zo heb ik voor een paar klanten gegoogled en gezien dat ze geen links zouden hebben, terwijl ik er bijvoorbeeld op mijn site wel een link naar hun heb gelegd en dat mijn site toch ook echt geindexeerd is.

 

Iemand een idee waarom deze dan gefilterd worden? Want van dat filteren snap ik nog niet zo veel.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Heb hier een paar theorien over gelezen op webmasterworld.com. Onder andere: zou zo moeilijker worden om het PR algoritme te reverse engineeren en sites met lage PR worden niet getoond.

 

Een heel voor de hand liggende: je pagina is nog niet verwerkt. Zie google dagelijks langskomen maar slechts 1 keer in de week zie ik bij de google webmastertools dat de pagina verwerkt is. En zelfs dan duurt het nog 1-2 dagen voor de trefwoorden verwerkt zijn.

 

Dus als die links er nog niet zo lang staan kijk dan even naar de gecachte versie van je pagina. Als de links daar nog niet in staan is de kans erg klein dat google ze laat zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.