Respect

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Binnen veel gebieden wordt gesproken over respect, maar wat me elke x weer opvalt als ik naar Snooker op de BBC zit te kijken (net de masters' finale gezien) is het gemeende respect dat spelers, officials, commentatoren en andere betrokkenen iedere x weer laten zien. Ook spelers die eigenlijk nog maar net komen kijken en nog erg jong zijn, weten zo verschrikkelijk goed te verwoorden waar het allemaal om draait, terwijl zij toch ook spelen om gigantische bakken geld.

Vanovond weer Ronnie O'Sullivan die fijntjes refereerde aan een onlangs, veel te jong, overleden snookerspeler. Daar krijg ik nou kippelvel van.

Daar kan een willekeurige Nederlandse voetballer of andere zogeheten bn'er etc toch wel veel van leren. Ik tref dat toch weinig aan binnen ons taalebied.

 

T heeft niet veel te doen met ondernemen, behalve dat respect dan ;) maar vind t toch aardig te melden, iig voor mij weer een leermoment.

 

GJ

Link naar reactie

Wat ik merk is dat mensen elkaar niks meer gunnen. Dat is typische de Nederlandse mentaliteit: ....Wie ze kop boven het maaiveld uisteekt wordt als bedrijgend beschouwd. ......Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg...... Dit zie je ook in de ondernemerswereld.

 

Om even terug te komen op je post. Ik merk ook dat Engelsen toch meer respect hebben als het gaat om het verleden. Ze zijn trots. Dit mis ik erg in Nederland.

 

Laat ik niet te negatief denken. Ik geloof werkelijk dat er in Nederland ook veel mensen zijn die vertrouwen op hun voorgangers en daardoor durven te presteren.

 

JW

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Ja ik probeerde al een link met het ondernemerschap te leggen, maar had er ook moeite mee. Ik vind het inderdaad wel een mooi draadje.

 

Misschien bedoeld Bramer dat ondernemers misschien vaker moeten kijken naar het verleden om je strategie in het heden te bepalen????

 

Gegroet JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.