• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor een zonweringsbedrijf dat zich regionaal richt op consumenten zou ik me nog wel wat kunnen voorstellen bij de Gouden Gids. Ik heb nog wat ervaring uit het verleden in die markt (productmanager bij SOMFY geweest)en je zag wel dat de GG toen een goed medium was voor de branche.

 

Als ik kijk naar de kosten dan denk ik dat je met het zelfde geld heel veel meer kunt bereiken met een geografisch gerichte Google Adwords campagne....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

 

Met een ondernemer in de beauty business ben ik al een jaartje aan het experimenteren welke media/promotie-activiteiten nou kosteneffectief zijn.

 

Adverteren in lokale media: scoort voor geen meter.

Folderen: tijdverspilling!

Cross-promotions bij concullega's en met horeca: traag, maar wel interessant.

Aanwezigheid in gidsen: voortdurende bron van nieuwe klanten.

Klant-werft-klant: actief bevorderen heeft effect.

 

Die gidsen zijn dus belangrijk als basis. Zorg dat je vindbaar bent voor klanten die je zoeken. Zowel in de papieren gidsen als de digitale directories. Niet in eentje, maar zoveel mogelijk. Laat je geen advertentie aanpraten als een gratis vermelding volstaat, tenzij je overtuigd bent van het nut en de noodzaak. Zoek door naar bijzondere gidsen (toeristen, expats, special interest, etc).

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ehhhh... Aangezien op dit onderwerp al teveel gereageerd is...

 

Ik wil toch nog iets toevoegen =)

 

In theorie, elke nieuwe client haalt de investeringskosten er in dit specifieke geval uit.

 

De levenswaarde van een nieuwe client staat gelijk aan 1k (extreem-minimaal).

 

Wanneer je 1k investeerd om je inkomsten te vergroten, dan is 1 nieuwe client meestal voldoende. De meeste ondernemers vergeten dat ze per client:

 

50 euro per transactie, 5x per jaar, 10 jaar lang. (2500,- per client--extreem minimaal). In theorie zou dit betekenen dat de investering er al na 1 nieuwe client uit is---op z'n minst op break-even punt.

 

Dat is de levenswaarde van een client.

 

Als je het mij vraagt. 1k investering in een nieuw project staat gelijk aan 0% risico. Maarja... =)

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
  • 0

 

Adverteren in lokale media: scoort voor geen meter.

Folderen: tijdverspilling!

Cross-promotions bij concullega's en met horeca: traag, maar wel interessant.

Aanwezigheid in gidsen: voortdurende bron van nieuwe klanten.

Klant-werft-klant: actief bevorderen heeft effect.

 

Errr, TwaLevel. Hoe kun je dit nou zeggen? Elk kanaal is GOED, het verschilt alleen per individu, wat de uiteindelijke resultaten zullen zijn. Wat je hier vermeld zijn "persoonlijke" resultaten. Dat wil niet per defnitie zeggen dat je het goed doet in deze gebieden. Sterker nog, als ik dit zie, dan zou ik zeggen dat je het behoorlijk slecht doet =)

 

Mijn advies: Concentreer je op 1 gebied, en doe er alles voor om een autoriteit in het gebied te worden.

 

Vooral na het noemen van de eerste twee punten, begon ik te denken... Dit is puur een persoonlijke ontwikkeling. Je kan dat nooit bevestigen als statistiek. Sorry als ik lullig overkom, maar dit kan je gewoon niet doen.

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
  • 0

Wat je hier vermeld zijn "persoonlijke" resultaten.

 

Inderdaad, zoals ik al aangaf:

 

Met een ondernemer in de beauty business ben ik al een jaartje aan het experimenteren welke media/promotie-activiteiten nou kosteneffectief zijn.

 

Oh, en de uitgever van de Gouden Gids wil gewoon winst maken. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kreeg ik een paar dagen daarna een brief van de Gouden gids waarin stond dat ik opdracht had gegeven tot plaatsing van de advertentie............! Dit terwijl ik dus duidelijk had gezegd geen interesse te hebben. En als ik niet zou reageren moest ik gewoon betalen. Heb dus wel even duidelijk gemaakt dat ik dat niet vind kunnen! >:(

 

Dus pas op met de verkopers van de Gouden Gids!

 

Heb verder geen ervaring met de opbrengst van een advertentie.

 

Wou je alleen even waarschuwen...............

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels28

 

Ik heb helaas een soortgelijke ervaring: na een verkoopgesprek wat ik heb afgwezen verscheen als uit het niets een advertentie op internet met daarin opgenomen een willekeurig adres, een fout telefoonnummer en een plaatje van mijn webshop..... gevolgd 2 maanden later door een stroom van facturen varierend van 900 tot 1100 euro pm!

 

Verkopen kunnen ze waarschijnlijk goed: hun fouten oplossen helaas niet: ik heb een gerechtelijke procedure gestart en nog steeds wordt er op NIETS gereageerd... sterker nog gisteren belde een verkoopmedewerker of ik interesse heb in advertentieruimte (!)... terwijl dit al vanaf begin dit jaar loopt.

 

Ze lopen idd vreselijk achter.... en Hierbij dus de volgende waarschuwing!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net ook gebeld, ik moet zeggen dat ik niet nog niet weet of ik erin wil staan. De verkoper gaf aan dat ik voor 83 (of 87 ) euro met mijn website erin sta. Kijk ik net zelf op de goudengids.nl en daar staat mijn naam al, met website erop. 1 nadeel, wanneer ik een aantal trefwoorden intik bij de zoekoptie, komt mijn naam nergens naar boven.

 

Ik verkoop momenteel veel wedstrijdzwem artikelen voor direct aan de klanten, en via mijn site. Ik heb geen eigen winkel o.i.d.

Lijkt mij ook niet dat wanneer iemand wat zwemspullen zoekt, dat hij/zij de goudengids erbij pakt om een winkel te zoeken? (meer iets voor een fopwinkel, feestartikelen etc)

 

Wat is jullie advies?

 

mijn doelgroep: wedstrijzwemmers en hun ouders, vooral in nederland

Ik ben net 3 maandjes bezig en heb de meeste klanten via directe bezoeken aan wedstrijden, mbv een stand.

Link naar reactie
  • 0

Grappig,

 

Ik kreeg een aanbieding voor een vermelding van onze website, voor € 50, wat ik wel goed vond

 

Kreeg toen een factuur van 82. Ik heb toen contact gezocht (email verzoek ingediend) ik ben gisteren netjes teruggebeld, ze hadden een foutje gemaakt.

 

Locale rubrieken (zoals lokale detailhandel, kruidenier om de hoek etc) die betalen 50, andere rubrieken zijn € 72 voor een zwarte vermelding en € 80 voor een blauwe vermelding.

 

Andere tarieven zouden ze naar zeggen van de dame van de gouden gids niet hebben.

 

Maar ja door een foutje van de goudengids krijg ik nu een factuur van € 50 waar ik niet ontevreden mee ben. Nu maar zien of het de "investering" waard was, ;D

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

1 nadeel, wanneer ik een aantal trefwoorden intik bij de zoekoptie, komt mijn naam nergens naar boven.

 

De zoekmachine van de Gouden Gids is dit jaar al een beetje verbeterd (vorig jaar heb ik een klacht ingediend omdat ik niet gevonden werd op 'interieurarchitect', ze hadden de rubriek nl. 'interieurarchitectenbureaus' genoemd (daar zoekt niemand op). Volgens mij blijft het gewoon een 'zoekmachine' die bepaalde zoekwoorden koppeld aan rubrieken (een veredelde kaartenbak), en niet een zoekmachine vergelijkbaar met internetzoekmachines. Dwz hij herkend geen spelfouten en doet geen sugggesties. Dan krijg je gewoon als antwoord: 'er zijn geen resultaten met de door u opgegegeven zoekterm'.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik probeerde vorige week een naaiatelier te vinden, maar kwam uiteindelijk via browsen erachter dat ik dan moest kiezen voor kledingreparatie-atelier, maar heb er toch zeker 5 minuten over gedaan om te vinden wat ik zocht.

 

Ook even op Marktplaats gezocht, 30 seconden, en toen nog even google, ook 30 seconden..

 

 

De gouden gids heeft heeeel weinig toegevoegde waarde, ze hebben alleen een groot en goed salesteam ;-)

Link naar reactie
  • 0

Kreeg ik een paar dagen daarna een brief van de Gouden gids waarin stond dat ik opdracht had gegeven tot plaatsing van de advertentie............! Dit terwijl ik dus duidelijk had gezegd geen interesse te hebben.

 

Ik heb helaas een soortgelijke ervaring: na een verkoopgesprek wat ik heb afgwezen verscheen als uit het niets een advertentie op internet met daarin opgenomen een willekeurig adres, een fout telefoonnummer en een plaatje van mijn webshop..... gevolgd 2 maanden later door een stroom van facturen varierend van 900 tot 1100 euro pm!

 

 

Dit is ook mijn ervaring. Na duidelijk te hebben gemaakt dat ik géén belangstelling had, volgde er toch een golf van rekeningen.

Zij kunnen/willen niet bewijzen dat ik een contract met ze heb.

Link naar reactie
  • 0

Maar dan moet ik wel zeggen dat dat vaak alleen voor de afhaalrestaurantjes is en niet vaak voor zakelijk dingen...

 

Ehm, bij ons zijn de afhaalrestaurantjes en pizzabezorgers een zakelijke bezigheid. Bij jullie niet?

:-)

 

 

 

Daar heb je lang over na moeten denken...... ;D

 

 

Ik vind de aquisitieteams van dit soort bedrijven vaak onbeschoft en erg sterk in cliché-zinnen. Weinig toegevoegde waarde dus.

Link naar reactie
  • 0

Tsja, ik was ontevreden over mijnvermelding en heb toen zelg de GG gebeld. Geen verkoper aan de lijn gehad, maar wel regelmatig iemand die bezig was met het optimaliseren van de zoekmachine. En dan ben ik geeneens internetondernemer ;D . Het verhaaltje herhaalt zich nu een beetje, nu belt I-local regelmatig. Dat is wel een sales/vertegenwoordiger,maar het lijstje 'dit moet er verbeteren voordat ik zou gaan betalen voor een vermelding' moet nog wel wat korter. Ik denk wel dat I-local, met zijn betere zoekmachine een flinke deuk in het aandeel GG en TG kan slaan (betreft de zakelijke markt).

Link naar reactie
  • 0

Tsja, ik was ontevreden over mijnvermelding en heb toen zelg de GG gebeld. Geen verkoper aan de lijn gehad, maar wel regelmatig iemand die bezig was met het optimaliseren van de zoekmachine. En dan ben ik geeneens internetondernemer ;D . Het verhaaltje herhaalt zich nu een beetje, nu belt I-local regelmatig. Dat is wel een sales/vertegenwoordiger,maar het lijstje 'dit moet er verbeteren voordat ik zou gaan betalen voor een vermelding' moet nog wel wat korter. Ik denk wel dat I-local, met zijn betere zoekmachine een flinke deuk in het aandeel GG en TG kan slaan (betreft de zakelijke markt).

 

Klopt, ik kreeg ook een vertegenwoordiger aan de lijn, hij heeft toen gemaild waar mijn "interesse" vandaan kwam, bleek hij op dit forum bezig geweest te zijn.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg a.s. donderdag iemand van de goudengids op bezoek om de advrtentiemogelijkheden te bespreken.

Nu heb ik wat (indianen?)verhalen gehoord over de kosten hiervan en dat dat behoorlijk in de papieren kan lopen!

 

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat klopt en hoor dat ongetwijfeld donderdag wel maar wat ik mij af vraag is:

Loont het de moeite?!

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Gouden gids en of een advertentie/vermelding daadwerkelijk meer potentiele klanten oplevert?

 

Ik zit in de sector horeca; kleinschalige catering maar heb ook nog een tak lezingen en workshops over kunst en eten.

 

Wat is wijsheid?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ben je verplicht tot afnemen van advertentieruimte? volgens mij niet zie het als een offerte op locatie. Ik ben van mening dat dit een oud advertentiemedium is, als ik een bedrijf zoek gebruik ik google en geen goudengids.sorry. dus hoe in het oog hoeveel je eraan uit wil geven.

 

er is een basisvermelding die is volgens hun website gratis dit moet je dus altijd doen dan. gewoon je gegevens doorsturen. Hieronder staat een beschrijving hiervan.

 

Alleen voor bedrijven: Opname van nieuwe basisvermelding of wijziging van uw huidige basisvermelding in de Gouden Gids van uw verzorgingsgebied (papieren en elektronische versie). Heeft u een advertentieprogramma in de Gouden Gids neemt u dan voor wijziging van gegevens contact op met de afdeling Klantbetrekkingen

 

een papieren versie. hoe bedenken ze het.

Succes met je beslissing

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je goed moet bepalen waar je nieuwe klanten vandaan komen en of je daar je omzet vandaan moet halen.

Horeca moet het vaak hebben van de vaste klantenkring en voor de catering is een goede flyer denk ik effectiever.

Voor het MKB denk ik dat de gouden gids snel te duur is.

Landelijke ketens kunnen er nog profijt van hebben hoewel ook dat mijns insziens schromelijk overschat wordt.

Een goede website acht ik belangrijker.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

inderdaad gouden gids is niet meer van deze tijd. is dik en onhandig past niet door de brievenbus enz.enz. zoeken op google of anderen geeft veel meer resultaat. als de gouden gids bezorgd wordt zeg ik bedankt en leg hem vervolgens direct bij het oude papier voor de sportvereniging. zijn die ook weer blij.

Link naar reactie
  • 0

Dat het niet meer van deze tijd is wil ik nuanceren. Als je hier op Higherlevel rondhangt, is het waarschijnlijk dat je dat vind: je zit achter een computer en hebt Google onder handbereik.

 

Toch zijn er nog veel bedrijven, zoals horeca en detailhandel, waaar internet lang niet altijd voor handen is, maar wel een Goudengids onder de counter ligt. Voor sommige ondernemingen is marketing via de GG vooral niet interesant, voor andere een bron van klanten. Het belangrijkste is dat je weet wat je klanten doen: internetten, of een boek pakken.

 

Overigens is wat de GG online aanbied wel heel erg 1986. Dat mag geen echte zoekmachine heten.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Ik heb ook eens iemand van de goudengids op bezoek gehad. Of je het wel of niet moet doen is jou keuze uiteraard. Mijn mening is dat je de honderden euro's beter kunt besteden via het internet of de regionale krant. Naamsbekendheid bouw je tenslotte snel op in de Horeca, als je gasten tevreden zijn.

 

Ga eens praten met webmasters die bij je in de buurt zijn (of een site over je buurt hebben) daar haal je veel meer uit, en is vele malen goedkoper daar ben ik van overtuigd. Het mannetje van de goudengids probeerd dat je direct al een beslissing neemt. NIET doen dus, zeg dat je het moet overleggen en dat je HEM terug belt als je interesse hebt.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.