• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bekijk de Gouden Gids nu eens met Gezond Verstand. Zoek je een zakelijke commodity (een elektriciën bijvoorbeeld) dan is die gids best handig. Zoek je een echte specialist dan wordt het lastiger. Voor specialisten is het dan ook de vraag of adverteren in GG zinvol is. Je kunt uiteraard nagaan of je directe concurrenten adverteren in dat medium, maar dat zegt niet zoveel over de belangstelling van aanstaande klanten. Het zoekgedrag van die klanten kun je echter met een beetje gezond verstand wel reconstrueren. Bouw je bijvoorbeeld websites voor bedrijven in de buurt, dan is de GG waarschijnlijk best interessant. Ben je daarentegen gespecialiseerd in websites voor hotels en restaurants, dan kun je je marketingbudget beter besteden aan vakbladen en -beurzen.

 

trouwens een reusje voor Wiz omdat-ie zo'n gedachtenwisseling aandurft

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat bedrijven weliswaar met hun USP's in de Gouden Gids gaan staan, omdat ze dénken dat ze zo hun vindbaarheid en zichtbaarheid vergroten- maar ik denk ook, dat dit in de praktijk tegenvalt. Het zal wel werken, maar ik hoor ook vaak teleurgestelde geluiden van mensen die betaald hebben voor een vermelding en er geen business uit krijgen.

 

"de moeite neemt om serieus te kijken"...die moeite neem ik niet zomaar, ondernemers zijn over het algemeen drukke mensen die niet als hobby hebben om de Gouden Gids te bestuderen op 'consistentie over de jaren', 'adverteer-argumenten van gevestigde bedrijven'.

Er zitten twee kanten aan het verhaal: de ervaring als gebruiker en de bestudering van het medium als marketeer/ondernemer/meedenker. Ik denk dat je daar onderscheid in kunt maken voor wat betreft de reacties van mensen hier.

Wat je krijgt zijn dus waardevolle reacties van 'gebruikers', uit allerlei invalshoeken. Is het je doel relevante informatie en feedback te verzamelen of is het een verlengstuk van je marketing-verhaal?

"je moet niet kijken naar wat het KOST, je moet kijken naar wat het je opleverd!!"
is sales babbel.

Op het moment dat je mensen in een soort van onderzoek vraagt naar hun ervaringen lijkt het me niet handig om je meteen te verdedigen, laat staan met sales argumenten. Een vraag als "Hoe zouden we dit kunnen verbeteren?" lijkt me een meer gepast antwoord als je je produkt wil verbeteren- als je de moeite die mensen nemen beloont met tegenwerpingen neem je je 'respondenten' niet erg serieus denk ik, of 'wat je hier doet' is niet erg duidelijk. Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen?

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

"je moet niet kijken naar wat het KOST, je moet kijken naar wat het je opleverd!!"

 

Een klein beetje boerenverstand verteld mij dat dingen die meer KOSTen dan ze opleveren meestal onverstandig zijn, en dat je zaken die meer opleveren dan kosten moet vervolgen.

 

Probleem bij dit soort vermeldingen: Wat het kost is meestal zonneklaar, maar over het opleveren wordt maar zelden gesproken. Dat is trouwens niet iets specifieks van de GG, maar van alle bedrijfsgidsen en advertentie-media.

 

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk plaatsen waar je per click of sale betaald voor je advertenties. Per klik levert je in ieder geval bezoekers op, dat is een meetbaar resultaat. Of er business uit voorkomt: Mijn ervaring is van wel (bijv. google adwords).

 

Link naar reactie
  • 0

spijt mij dat ik in de verdeging ga maar als ik jouw product zo aan zou vallen verdedig jij jouw bedrijf toch ook?? Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit ook voor mijn eigen overtuiging doe, ik ben gewoon benieuwd hoe jullie erover denken, ik dank jullie ook voor alle reacties. Ik had nooit gedacht dat het er zoveel zouden worden. Je kunt wel zeggen dat ik sales babbel praat maar ga jij zomaar ergens adverteren dan? ik zou het doen bij een medium wat rendement kan aantonen, gouden gids dus. Dat die gids werkt hebben we de laatste 40 jaar al wel bewezen, daar ga ik niet over discuseren.

die moeite neem ik niet zomaar, ondernemers zijn over het algemeen drukke mensen die niet als hobby hebben om de Gouden Gids te bestuderen op 'consistentie over de jaren
Ben jij wel met marketing bezig dan? Hoe belangrijk is het voor jou dat je investering geld opleverd? Het lijkt mij niet meer als logisch dat je je in jouw reclame medium verdiept, of praat ik nou onzin?

groet terug

Link naar reactie
  • 0

Als ik vraag of pindakaas lekker is, en vervolgens iedereen die pindakaas niet lust probeer te overtuigen dat ze zich vergissen, ben ik dan met onderzoek of promotie bezig?

 

Van mij mag dat overigens best, zo'n promotie-onderzoekje. Doordat je het debat niet schuwt, onstaat er vanzelf evenwicht tussen argumenten pro en contra. Ik denk dat lezers van deze gedachtenwisseling ieder voor zich prima kunnen bepalen hoe zinvol een vermelding in de GG is.

 

Dat die gids werkt hebben we de laatste 40 jaar al wel bewezen, daar ga ik niet over discussiëren.

 

De gids is zeer winstgevend voor zijn eigenaar, dankzij KwikFits en andere middenstanders die een regionaal verzorgingsgebied hebben. Als de effectiviteit voor starters met een landelijk verzorgingsgebied echter ter discussie gesteld wordt, dan helpt verstoppertje spelen achter het argument van ouderdom volgens mij niet zo goed. En aangezien jij dit 'onderzoek' zelf hebt aangezwengeld, blijf ik je tot debat uitdagen.

 

Zo ben ik nieuwsgierig naar wat dat precies 'oplevert' zo'n plaatsing in GG. Jullie hebben vast cijfers die aantonen dat een grote advertentie beter scoort dan een gratis plaatsing, dat geloof ik best, maar mijn belangstelling richt zich meer op het zoekgedrag per categorie en de effectiviteit voor ondernemers (technostarters) die in een landelijke niche actief zijn. Zijn daar cijfers over beschikbaar en accepteer je gerichte vragen?

 

Ben jij wel met marketing bezig dan?

 

Annedien heeft haar eigen goudengids opgezet, dus let op je woorden. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Naar die cijfers ben ik ook wel erg benieuwd.

 

Dezelfde vraag heb ik nl gesteld aan 1 van de gg sales-people die ik aan de telefoon had. Hij vertelde allerlei mooie dingen, maar mijn doordrammen over cijfers wist weinig reactie uit te lokken.

 

Dat men niet kan vertellen dat ik gemiddeld 17,24 producten meer zal verkopen dankzij gg kan ik inkomen, maar wat wel zou moeten kunnen: Gemiddeld wordt iemand in categorie X dankzij een gratis vermelding 2x per jaar gebeld, en dankzij een betaalde vermelding 20-30 keer. Of iets in die geest.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deze post:

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

wekt toch echt de indruk dat je een marktonderzoek aan het doen bent.

Als je mensen uitnodigt hun mening te geven ben je iets anders aan het doen dan je product verdedigen.

Als mensen hun mening geven over je product omdat je onderzoek doet doen ze moeite om je te helpen je product te verbeteren; dat is geen aanval.

De perceptie van je product proberen te 'verbeteren' aan de hand van de reacties die je krijgt is een tweede, maar dan is het volgens mij wenselijk om dat met feiten te onderbouwen (wat is de gemiddelde ROI van een advertentie?) dan met drogredenen.

 

Maar goed, dat gaat niet meer zozeer over de Gouden Gids danwel de onderzoeksmethode.

Ik ben gaan nadenken over mijn relatie met die Gids, z'n plekje in mijn leven en ik heb echt de banden weer aangehaald ;)

 

Wat research op het internet biedt interessante resultaten (voor wie deze materie interessant vindt althans...)

 

Of het een homogeen of een heterogeen duopolie is, is onbepaald. De bedrijvenpagina's van de beide gidsen zijn niet identiek, maar de gidsen lijken genoeg op elkaar om eerder substituten dan complementen te zijn. Sommige gebruikers vinden de vele advertenties in de Gouden Gids wel handig; anderen wantrouwen de schreeuwerige aanbiedingen. Doordat de Gouden Gids als eerste bedrijfsinformatie aanbood, wordt deze als het meest compleet gepercipieerd. Volgens Telefoongids Media BV, de aanbieder van de KPN-gids, is dit feitelijk niet het geval. In expliciete taal wordt op de site gesteld dat de Gouden Gids over minder actuele gegevens beschikt en de database niet op orde heeft www.detelefoongids.nl, meest gestelde vragen.

Bron: http://www.economie.nl/archief/red-4409.shtml

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

De telefonische verkopers van GG hebben een bepaald verkoopliedje uit hun hoofd moeten leren, de Alle Veertien Goed-song. De veertien belangrijkste argumenten voor een advertentie in deze gids zijn voor zover ik kan inschatten ontleend aan publieksonderzoek.

 

In de verkoopbrochure worden ook conclusies getrokken over het zakelijk gebruik. Een B2B-argument is bijvoorbeeld dat tweederde van de gebruikers weleens door GG bladert in het kader van zijn marketingbehoeften, als ik de onduidelijke weergave tenminste goed begrijp. Automatisering wordt door eenderde genoemd.

 

Nou weer even GV (gezond verstand) gebruiken. Ik heb al aangetoond dat de bekende namen in marketingadvies en marktonderzoek niet naar boven komen in een zoekactie op de website van GG. Nou heb ik dus eens gekeken wat er tevoorschijn komt op het woord 'kerstpakket', da's namelijk meer een zakelijk massaproduct. De marktleiders (Makro en Bijenkorf Business Class) zie ik niet; wel de onbekende Appels Promotions uit Breda en een Desktop Centre uit Purmerend. In de kantlijn duikt echter Jos! op, in de sector bekend als oprichter van Jos Schroër Promogifts die onlangs opnieuw voor zichzelf begonnen is.

 

Wat toont dat nou aan? Om te beginnen dat Makro* en Bijenkorf blijkbaar een lage prioriteit toekennen aan dit medium. Die kunnen large accounts immers selectief benaderen, en hebben niet zoveel zin in het massabereik van GG. Voor een challenger die opnieuw bekendheid wil verwerven en het MKB niet schuwt, kan GG daarentegen best interessant zijn, getuige de aanwezigheid van Jos!

 

Verder valt mij op dat de zoekactie zoveel rommel oplevert. Er zijn blijkbaar allerlei bedrijfjes bereid te betalen voor een score op dit woord, waar ik als potentiële koper helemaal niet naar op zoek ben. Het wemelt in de kerstpakkettenhandel van leuke niche-players, maar ik zie ze niet bij GG. Kwestie van slechte matching.

 

Een gemiste kans, vooral ook omdat ik op hetzelfde zoekwoord in Google vrijwel meteen een heleboel leuke links aangeboden krijg. En in de gespecialiseerde gids Promz is het natuurlijk helemaal raak.

 

Hoe besteed ik als startende (landelijke) leverancier van kerstpakketten nu mijn marketingbudget? Om te beginnen maak ik een mooie site die ik via Google promoot. Vervolgens overweeg ik deelname aan Promz, de vakgids die door gespecialiseerde inkopers goed gelezen wordt. En GG? Een gratis plaatsing is prima, maar betalen om op te duiken naast een desktop centre uit Purmerend... dat lijkt me weggegooid geld.

 

 

 

* Herstel Makro doet wèl aan massamarketing. Tik kerstpakket in bij Ilse, de zoekmachine waar GG nauw mee samenwerkt, en je ziet dat Makro daar een toppositie gekocht heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat twalevel hier bezig is met het strelen van zijn ego, je hebt nu en dan gelijk maar over het algemeen zijn je antwoorden te veel toegspitst op jou reeds gevormde meningen. Hierdoor zoek jij continu naar bevestigingen van je eigen onzekerheid, en dit kan nogal eenvoudig zijn. Feit is dat de Gouden Gids al zeer lang bestaat en bekend is bij bijna iedereen. En dat iedereen op het internet zit is ook onzin, er werd voorheen ook verwacht dat er geen literatuur meer verkocht zou worden ivm het internet, het tegendeel is waar. Daar komt bij kijken dat de Gouden Gids ook ruimschoots aanwezig is op het internet voor die mensen die daar prijs op stellen.

Iedereen weet dus ook dat je de Gids gebruikt om iets te vinden. Je hebt dus reeds een koopbeslissing gemaakt en gaat een actie maken. Sta jij op dat moment met een grote advertentie in het plaatselijk dagblad dan maak je weinig kans dat zoiemand de krant gaat pakken om te zoeken naar advertenties. De Gouden Gids daarentegen staat vol met aanbieders, niet meer dan dat. Dus ben je bereid om dusdanig naar voren te treden en antwoorden te geven op vragen van de potentiele klant, dan maak je grote kans op een order. Dus het lijkt mij logisch dat sommige adverteerders geen tot weinig reacties krijgen, dit ligt echter niet aan hunzelf. Dit ligt aan de vertegenwoordiger van die Gouden Gids. De vertegenwoordiger heeft in dit verhaal niet de overtuiging weten over te brengen van een goed programma. Nederlanders zijn vrij gierig en betalen liever iets minder dan dat ze iets teveel betalen. Ook voor een advertentie. Op dit moment scheiden de mannen zich van de muizen, durf jij het risico aan? Vind je bezuinigen belangrijker dan meer winst maken?? En natuurlijk kun je geen garanties geven op dergelijk advertenties, het heeft te maken met een stukje, juist, GV (gezond verstand). Als die gids niet werkt wordt hij door de consumentenbond in de pan gehakt( denk aan bv legio-lease ), of weggeconcurreerd door nieuwere media. Maar die Gids bestaat al weet ik hoeveel jaar en keer op keer zie ik dat er veel mensen in adverteren. Dat zegt toch ook wel wat? Ik ben er ook heilig van overtuigd dat de Gouden Gids niet zo dom is om op valse hoop door te varen en ontwikkelen, denk aan het internet of aan de particuliere bladzijden die er aan toegevoegd zijn. Ik ben ervan overtuigd dat de Gouden Gids voor bijna elke branche zijn voordeel heeft, en ook heeft bewezen. Zelfs voor heel specialistiche zaken als een installateur voor whirpools(ik noem maar even een voorbeeld uit mijn eigen situatie), of geluidsstudio's, of noem maar op. Maar altijd geldt: Als je er zelf niet in gelooft, dan heb je er niets aan, sta je er wel open voor dan zul je zien dat je er wat aan kunt hebben. Dus Twalevel: Zolang jij niet overtuigd bent van de werking van een dergelijke Gids, zul jij er ook geen goed gevoel over hebben, en zal het voor jou zoeken naar uitvluchten blijven. Mensen die er wel open voor staan zullen ook zoeken naar een renderende mogelijkheid en deze ook vinden. Je moet je weten te onderscheiden, als je dit niet kunt krijg je ook niet de gewenste reacties.

B1

Ps. Nee ik ben geen collega van wiz, zit wel in de reklame.

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

B1-King, voor een ander beslissen of hij wel of geen gelijk heeft lijkt mij persoonlijk (ik ben geen psycholoog natuurlijk)ook tamelijk geïnspireerd door het ego....(is dat het onderdeel 'King' in je nick? :o)

Ik heb hem tot dusver niet kunnen betrappen op 'onzekerheid'. Waaruit concludeer je dat hij onzeker is?

 

Zoals ik het zie zoekt TwaLevel niet zozeer uitvluchten om zijn gebrek aan overtuiging dat de Gouden Gids zou werken als renderend reclamemedium te onderbouwen, maar doet hij gedegen research naar het draagvlak van de Gouden Gids. Ik vind dat hij hiermee een aantal drog-argumenten behoorlijk accuraat ontzenuwt. Hij volgt een geheel logische structuur in het onderzoeken of en hoe het werkt, checkt of genoemde argumenten valide zijn en maakt zich er volgens mij niet echt met een jantje-van-leiden af.

Je lijkt er zelf geen moeite mee te hebben je overtuigingen nogal stellig bij te dragen aan de discussie.

 

TwaLevel geeft volgens mij trouwens zelf al aan dat de Gouden Gids (of moeten we die, op grond van het hameren op de leeftijd van ons gespreksonderwerp, omdopen tot "Oude Gids"?) wel nuttig is als je een loodgieter in de buurt zoekt. Ik pak 'm ook als ik een bestelwagen wil huren of t-shirts wil laten bedrukken. Prima medium. Zo zie ik het als gebruiker. Of het voor mij als bedrijf opportuun en winstgevend is om er in te adverteren vind ik een héél ander verhaal.

 

Ook in het promotiemateriaal dat ik via de site gezien heb wordt de focus erg gelegd op het feit dat GG een 'ijzersterk merk' zou zijn, omdat het al zo lang bestaat.

Misschien dat voor mensen zoals ik de verleiding iets te groot is om tijdens het nadenken over een bedrijf of concept de nadruk te leggen op of een onderneming of merk meegroeit met z'n tijd, toegevoegde waarde blijft zoeken in 'actuele' middelen (GG heeft toch een sms dienst bijvoorbeeld). Je ziet toch vaak bedrijven hun first mover advantage verspelen met een zekere arrogantie, gebrek aan innovatieve waardecreatie.

Als marketing- en salesafdelingen dan ook nog in hun uit het hoofd geleerde rijtje benefits en bezwaar-wegneem-scenario's blijven hangen dan zal een klant toch snel een keuze maken voor een meer luisterend oor.

Het is prettig dat je er heilig van overtuigd bent dat de Gouden Gids niet dom is. Maar waar baseer je dat op?

Zoiets als 'zoeken op particulieren' ('wit') is volgens mij een schrikreactie op de steeds sterker wordende positionering van de telefoongids als opzoek-medium. Het roze bedrijvengedeelte snoept aandeel af van de Gouden Gids, de Gouden Gids doet een poging tot terugsnoepen met het witte gedeelte. (Me, too.)

 

...is het toch niet alleen goud dat blinkt?

 

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een nare reactie zeg, misschien zelfs een persoonlijke aanval :(

 

Twalevel onzeker?, egotripper? uhm nee volgens mij niet, kritisch ja dat wel.

 

En hij geeft ook nog eens aan dat de Gouden Gids wel werkt, alleen plaatst hij een kritische kanttekening bij de effectiviteit van een advertentie door een organisatie die zich niet op een bepaalde regio richt. Wat ik heb begrepen is dat hij van mening is dat bepaalde organisaties de Gouden Gids niet gebruiken en dat organisaties die zich richten op het hele land weinig effect zullen hebben van het medium Gouden Gids.

 

Zoals al eerder gezegd heeft Wic hier om de mening van mensen gevraagd, nu die gegeven wordt schijnen bepaalde mensen daar weer moeite mee te hebben. Dan vind ik dat die personen eens moeten kijken of hun reactie wel past.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien dat er verband is tussen debatteren en ego-trippen, lijkt me een leuk onderwerp voor een nieuwe thread... ;D

 

B1-King heeft als reclamemaker een leverancier van whirlpools in GG laten adverteren, en dat werkt schijnbaar prima. Lijkt me ook één van de eerste plekken waar ik zou zoeken naar zo'n leverancier, na internet uiteraard. Niet iedereen gebruikt internet, daar heeft B1-King ook gelijk in. Het zou dus aardig zijn om de verschillende kanalen met elkaar te vergelijken. Bestaat er een website van die whirlpoolinstallateur? Zijn er meer mensen die goeie ervaringen hebben met de Gouden Gids?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

[glow=red,2,300]iedere loodgieter moet in de goeden gids![/glow]

 

Ik heb redelijk wat ervaring met de gouden gids. Het heeft niet altijd zin om er in te staan en het internet vervult voor een deel de GG functie maar voor de meeste diensten en producten voor het MKB en particulieren, waarvoor je niet METEEN weet waar je die moet zoeken, gelt dat ze goed in de gids passen.

 

Denk aan loodgieters, schoonmakers, schilders, gespecialiseerde winkels (zoals fietsenmakers en outdoor zaken), reisbureau's, verhuurbedrijven, cateraars, maar ook kleine reclame bureau's en computerleveranciers.

 

Wat dat betreft is de positionereing van de goeden gids heel toepasselijk. Zoek je wat, loop eerst een diir de gouden gids.

 

Als je van mening bent dat "zoekende" particulieren en MKBers in jouw regio je moeten kunnen vinden, ga er dan vooral in staan.

 

BTW, wij (nebib) staan er niet in.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eerlijk gezegd bekenen dat ik nog nooit de Gouden Gids heb opengeslagen om iets te zoeken. Hiervoor gebruikte ik vroeger altijd de KPN telefoongids. Als ik nu op zoek ben naar een bepaald product of een bepaalde dienst, dan ga ik meestal eerst via Google op zoek naar dit product of die dienst. En als ik bijvoorbeeld een notaris nodig heb, dan ga ik niet naar Pietje Puck de notaris op de hoek (kleine bedrijven zijn meestal de bedrijven die in de KPN gids staan vermeld, ik weet niet hoe het bij de Gouden Gids is), maar ga ik naar de notaris die van naam erg bekend is.

 

Een voor mij achterhaald medium als de Gouden Gids gebruik ik dus niet, maar ik denk dat er best wel wat mensen zijn die het gebruiken. De Gouden Gids heeft een bekend en populair merk opgebouwd wat al jaren bestaat. En veel mensen vinden opzoeken in de Gouden Gids toch net iets sneller gaan dan de computer opstarten en er zijn natuurlijk mensen die niet de computer gebruiken.

 

Internetzoekmachines zijn een grote bedreiging voor de papieren opzoekgidsen en ik ben er zeker van dat dit een groot deel van de waarde van het adverteren in de Gouden Gids verminderd heeft.

 

Of een plaatsing in de Gouden Gids geschikt is hangt naast wat TwaLevel en Nils zeiden (een loodgieter hoort in de Gouden Gids) af van de verhouding prijs van de advertentie/ aantal reacties op de advertentie. Ook ik twijfel hierover. En ik ben niet de enige. Men heeft er dus behoefte naar om dit te weten en een gunstige verhouding te hebben.

 

Maak hier gebruik van zou ik zeggen!

 

Link naar reactie
  • 0

Even tussendoor, waar baseer je dit op/ refereert dit naar?

Ook in het promotiemateriaal dat ik via de site gezien heb wordt de focus erg gelegd op het feit dat GG een 'ijzersterk merk' zou zijn, omdat het al zo lang bestaat.

Misschien dat voor mensen zoals ik de verleiding iets te groot is om tijdens het nadenken over een bedrijf of concept de nadruk te leggen op of een onderneming of merk meegroeit met z'n tijd, toegevoegde waarde blijft zoeken in 'actuele' middelen (GG heeft toch een sms dienst bijvoorbeeld). Je ziet toch vaak bedrijven hun first mover advantage verspelen met een zekere arrogantie, gebrek aan innovatieve waardecreatie.

 

Zou je de link even kunnen leggen, mevrouw Hoen?

 

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

Nu zicht ik vandaag een trainingslocatie, dus ik moest gelijk aan deze discussie denken... uiteraard heb ik de online versie gebruikt en die vond ik wel erg traag (terwijl de rest van mijn internet wel snel is). Dat zou voor mij al een flink nadeel zijn.

 

Nu heb ik afgelopen vrijdag al telefonisch wat locaties gebeld, waar ik normaal mijn trainingen onderbreng. (Een hotelketen). Het vreemde is dat ik in de lijst die de gg mijn gaf dat hotel niet tegenkwam. Wel een aantal kleinere bedrijven in die plaats, maar na telefonisch contact bleken die zalen te klein.

 

Ook viel mij op dat er wat grotere bedrijven uit de omgeving adverteerde. Grotere bedrijven die 15 km verderop lagen... voor mij niet wat ik zoek, anders zou ik wel 'in de regio' aanvinken!

 

Nu heb ik het geluk al een geschikte locatie gevonden te hebben, maar die vind ik niet met de gouden gids. Vreemd, maar waar...

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik afgelopen vrijdag al telefonisch wat locaties gebeld, dat is pas vreemd. ;D

Maar goed, ik begrijp je strekking niet helemaal....je kon het hotel niet vinden in de resultaatlijst van de gouden gids. Dus je wist de naam al, neem ik aan, waarom ga je dan toch 'onbekend zoeken'(daar is die gids toch voor?) Je kunt natuurlijk gewoon op naam zoeken, toch? Daar komt bij dat je je mag afvragen of dat aan de Gouden Gids ligt of aan het hotel...had je trouwens als criterium gegeven dat het minimaal x zitplaatsen moest hebben? Het probleem is denk ik niet de gouden gids in dit verhaal maar ik denk dat het eerder de zoekkwaliteiten van u persoon aankaarten/blootleggen. Maar goed, ik ben ook maar een king. Is er iemand die Persoon wel begrijpt?

 

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

had je trouwens als criterium gegeven dat het minimaal x zitplaatsen moest hebben?

 

Aha, jij kent een functie in GG waarmee je een zoekactie kan verbijzonderen? Of beschik je over buitengewone zoekkwaliteiten?

 

Wat Persoon heeft gedaan, is gewoon checken of GG hetzelfde goede resultaat oplevert als zijn eigen zoekactie elders al gedaan had. Zoals te verwachten was, scoorde GG slecht. En dat is niet de fout van het hotel in kwestie noch van de zoeker, maar van een gids die voorrang geeft aan adverteerdersbelangen boven klantgerichtheid.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gouden Gids scoorde niet slecht maar gaf de beste reultaten voor zijn zoekactie. Tuurlijk krijgen adverteerders voorrang in dergelijke situaties, daar zij daar in investeren. Hotels die niet adverteren zullen ook niet het snelst worden gevonden, zij geven de gebruiker geen informatie(dus ook beperkte service), dus moet de gebruiker ruiken wat je waar kan vinden? Nee, meneer Persoon wist al welk hotel hij nodig had, maar ging toch zoeken via een trefwoord. Nee, de zoekmachine kan dan helaas niet vinden wat u denkt, maar slechts een match bieden van de gegeven informatie en de informatie die ze in het systeem hebben van de adverteerders. Kijk en verwacht niet dat 2 zoekmachines exact dezelfde info verstrekken. Volgens mij zien jullie de Gouden Gids als een soort overheids-liefdadigheids-instelling-achtig-iets. Helaas dames en heren, de adverteerder wint! Commercieel toch ook het meest interessant, heren en dames-ondernemers! ;)

Ps. Mocht ik niet duidelijk zijn, wees wat specifieker in de antwoorden.....

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

ik moet eerlijk zeggen dat de site van gg inderdaad traag is.... maar twalevel zoals je zegt dat het resultaat van gg zoals te verwachten slecht is snap ik niet helemaal. Persoon, hoe heb je precies gezocht? b1-king heeft ook wel gelijk als hij zegt dat als je het bedrijf toch al kende waarom vul je dan niet de bedrijfsnaam in? waar gaat deze discussie heen?? ::)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.