• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wichard,

 

De website vind ik altijd een crime om te gebruiken, ik weet echter niet of de zoekfunctionaliteiten de laatste tijd verbetered zijn. Het was bij mij altijd zo erg dat ik liever de offline gouden gids gebruikte (en dan moet je bij mij ver gaan hoor).

 

Een vermelding in de gouden gids vond ik wel handig, maar dan gewoon een kleine vermelding. Zo'n groter plakkaat was voor mij toendertijd niet interessant.

 

Wat voor specifieke vragen heb je?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Eens met zrski!

 

Gezien de marktpositie van de papieren versie is de website van de Gouden Gids zo'n beetje het ultieme voorbeeld van een gemiste kans. Elke keer dat ik op zoek ben naar een loodgieter in de buurt word ik naar allerlei ingewikkelde vragen geleid om uiteindelijk met nix te eindigen. En dat terwijl die gids dè webwegwijzer naar ondernemend Nederland zou kunnen zijn. Zou moeten zijn.

 

Ik heb voor Lex Cohen weleens een plannetje uitgewerkt (kort voor de verkoop door ITT) om onder paraplu van de Gouden Gids regionale ondernemersbladen te maken, en later voor VNU een voorstel voor een online joint-venture van de Gids en Management Team. Maar dat zijn twee melkkoetjes waar de uitgever vooral niet teveel in wil investeren. Doodzonde, want internet biedt mogelijkheden die print niet biedt:

 

1. actualisering van gegevens realtime

2. meer bedrijfsinformatie (kan ondernemer zelf bijhouden)

3. landelijk zoeken ipv op regio (op branche)

4. customer referals en feedback

5. sales support op basis van stats*

 

De Gouden Gids zou marketingmedium no. 1 in NL kunnen zijn (als startend ondernemer begin je met een goeie vermelding in de Gouden Gids), maar door de vrees voor internet blijft het prutswerk.

 

* stuur mij elke week (permision-based) een verslagje van het aantal bezoekers dat op zoek is naar mijn expertise, dat mijn gidsgegevens bekeek en dat doorklikt naar mijn website + suggesties om die klikrate te verbeteren = ik ga meer besteden aan een goeie melding in de gids. Daar hoef je geen telemarketing voor te doen! Gewoon een goeie app laten maken door ICStats.nl

;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die Gouden Gids vooral een heel duur medium. Ze hebben me wel eens gebeld over een betaalde vermelding, die erop neer kwam dat ik pakweg $1000 kon neertellen voor een kadertje om mijn bedrijfsnaam in de papieren versie. En een vermelding bovenaan in de zoekresultaten op de website.

 

Maar die website, vind ik dus ook, werkt niet lekker. Het tamelijk complexe systeem van rubrieken, subrubrieken, landen, provincies, regio's, steden en postcodes doet me een beetje duizelen. Zelfs de telefoongids van KPN vind ik een prettiger pagina om bedrijven mee te zoeken, terwijl het daar in eerste instantie helemaal niet op gericht was.

 

stuur mij elke week (permision-based) een verslagje van het aantal bezoekers dat op zoek is naar mijn expertise, ......

 

Dat is ook altijd mijn #1 question als iemand me vermelding of iets dergelijks wil verkopen. Of het nou off- of online is, maakt me niet uit. Ik wil domweg weten hoeveel mensen mijn naam in beeld gaan krijgen, en liefst hoeveel er normaalgesproken doorklikken/bellen/whatever.

 

Als een bedrijf die informatie niet kan leveren, zie ik ervan af. 'Niet weten' is voor mij namelijk gelijk aan 0 of 'te weinig om hardop te zeggen'... Als je een auto gaat kopen, en je vraag 'hoe hard gaat-ie?', met als antwoord 'geen idee' zie je er toch ook vanaf?

Link naar reactie
  • 0

Vooral optie 4. van TWA vind ik sterk.

 

Userfeedback kan killing of perfect zijn, zit vaak niet zo veel tussen in. Als ik iets koop op ebay dan bepaald de userrating vaak mijn uiteindelijke beslissing.

 

Wel gevaarlijk natuurlijk voor de slechte bedrijven in de GG... Maareh, daar hebben jullie er toch niet zo veel van ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik de GG niet vaak gebruik. Voor het geval ik iets nodig heb, zoek ik via de Telefoongids (online) en zelfs in de papieren versie kijk ik niet vaak... Telefoongids heeft het goed voor elkaar, alles in één bundel...

 

Maar dan moet ik wel zeggen dat dat vaak alleen voor de afhaalrestaurantjes is en niet vaak voor zakelijk dingen...

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik gebruik nooit de GG. Online heb ik dezelfde ongebruiksvriendelijke reactie als de opmerkingen hierboven.

 

Bydewee ... in de detelefoongids.nl vind je echt meer dan alleen restaurants hoor.

 

Kijk hier maar eens Aleph >>>

En heb ik toch echt in a split second een :D i.p.v. de ??? in de online GG

 

Daar komt nog bij: vermelding in de telefoongids is gratis. Dus waarom een vermelding in de GG? Wat het de toegevoegde waarde?

Denk dat GG eens goed na moet denken waarom deze ooit tot stand is gekomen. En wat is de waarde van GG als je in de hierboven genoemde url nagenoeg alles heel makkelijk kan vinden?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Maar dan moet ik wel zeggen dat dat vaak alleen voor de afhaalrestaurantjes is en niet vaak voor zakelijk dingen...

 

Kun je nagaan welk potentieel GG onbenut laat. Noem me nou eens één andere goeie catering portal? Die jongens bellen één keer per jaar alle Nederlandse ondernemers om een normale melding up te graderen naar een betaalde melding. Maar internet verkopen ze niet, terwijl ze uit dat 99% dekking regionale bestand tientallen digitale themagidsen kunnen afleiden. Geef mij als ondernemer toegang tot mijn eigen gegevens en maak upgrading eenvoudig; dan kan GG met minder telemarketeers meer sales realiseren.

 

Maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd... ;D

 

die arme Wiz wilde alleen maar zijn telemarketing toetsen

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

het wordt tocht tijd dat ik even reageer, internet verkopen wij niet omdat alle informatie wat in het gg boek staat een op een wordt doorgeplaatst op internet(dit is kostenloos!!) onze site is pas geleden vernieuwd en werkt nu met trefwoorden, heb je bijv in je tekst(boek) staan gespecialiseerd in laminaat, en gaat iemand zoeken op laminaat(internet) komt je/uw bedrijf omhoog. elke zoekactie is landelijk tenzij je zelf aangeeft dat je op een regio of rubriek wilt zoeken. overigens melden wij aan bij nog 24 andere grote zoekmachines waar die trefwoorden ook werken. kijk maar eens op www.ilse.nl en vul daar voor de grap maar eens het woord draagtassen in, dan zul je zien dat er rechts in beeld een gouden gids window in beeld komt met daarin 5 adverteerders die dat trefwoord in hun advertentie hebben staan.

groetjes,

wiz.

Link naar reactie
  • 0

Wij willen graag weten 1) hoe jullie als ondernemers tegenover Gouden Gids dienst staan, of 2) Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en 3) hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

 

1) basisvoorziening waar de tijd stil staat (zo blijkt ook weer uit je 'doorplaats' argument)

 

2) is waarschijnlijk behulpzaam als je een buurtdienst levert; niet voor specialisten

 

3) goh wat heb ik toch een hekel aan die telemarketeers; waarom bieden jullie geen simpele diy-forms aan via internet (maar nu ga ik mezelf herhalen)

 

Samengevat: voor mij als ondernemer is GG een nuttige dienst die helaas in het stenen tijdperk is blijven steken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eens met TwaLevel. Ik zou alleen in de gouden gids willen staan als ik een niche product zou leveren aan consumenten, En dan zeker geen jongeren. Dan denk ik trouwens nog steeds dat ik via andere (meetbare) online marketing goedkoper uit zou zijn als ik de kosten per contact zou bekijken. Kijk maar naar het debacle van Scoot, die hebben het concept met nieuwe moderne middelen in de markt willen zetten met het bekende resultaat....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Het doorplaatst argument is inderdaad wat mij betreft een confirmatie dat jullie het Internet nog steeds niet begrepen hebben.

 

Voor het gros van de kleinere startende ondernemers is juist het Internet een onmisbaar marketing instrument geworden, waarvoor begrijpt de GG dat nou niet?

 

Na veel wikken en wegen heb ik toch weer eens besloten om www.goudengids.nl te openen... Het ziet er inderdaad beter uit en de searchengine is stukken beter (hebben jullie die van KPN gekocht?)... Wie weet gaan jullie nog gebruik maken van de wet van de remmende voorsprong?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Bij voorbaat dank voor mijn medewerking? Typisch Gouden Gids... ;D

Welke medewerking?

Het internet is interactief, leent zich bijvoorbeeld voor een online poll. Maar nee, ongestructureerde vragen in een post op een forum; levert vast erg goede researchdata op voor de afdeling marketing.

 

De Gouden Gids wordt denk ik in snel tempo ingehaald door de Gouden Schaduw. Vroeger waren ze hét opzoek-boek, zoeken werd vinden, het data-walhalla voor wat je maar wilde.

Informatie verzamelen was vorige eeuw. Informatie beheren en ontsluiten was begin deze eeuw. Ik denk dat degene die verzuimt om informatie meerwaarde te geven, z'n glans verliest. Een zoekfunctie...grappig, maar niet uniek. Een vermelding, leuk- je weet nooit wat het je brengt, maar ik verwacht er niets van. Ik zoek er ook bijna nooit iets op. Geen meerwaarde. Waar is het vernuft, de slimme rangschikking, de filter-werking waar ik enthousiast van word?

 

Ik ben benieuwd!

Annedien

 

ps. Reusje voor TwaLevel. ;D

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat ik nu een hele goeie tip weg ga geven... vraag in dat geval even mijn bankrekening voor het bijschrijven van de commissie....

 

Hieronder een voorbeeld van een situatie waarin ik bij de gouden gids bij mijn weten niet terecht kan: (Het voorbeeld was gedurende het korte leven van Scoot:)

 

"Ik ben met de auto binnendoor onderweg van Arnhem naar Utrecht (er staat weer eens file) en rijd al een tijdje op het reserve van mijn brandstoftank, 'Ik zal zo wel een benzinepomp tegenkomen' denk ik heel optimistisch... Een kilometer of 30 verderop begin ik hem toch wel te knijpen... waar blijft die pomp nou? Ik bel Scoot, met de vraag waar de dichtst bijzijnde benzinepomp is... die blijkt zo ongeveer om de hoek te zitten, maar dan wel net een paar honderd meter van de provinciale weg af, bij een auto dealer aan de achterkant van het pand... kortom... ik had 'm daar zelf nooit gevonden...."

 

In dit soort situaties is een "vind-service" erg handig!! Nog handiger had geweest, als die dame van Scoot op de monitor kon zien waar ik mij met mijn mobieltje bevond... zodat ik niet eerst een paarhonderd meter met mijn mobiel in de hand moest rijden om een straatnaam te kunnen lezen, waarna ik op de plattegrond op kon zoeken aan welke kant van het plaatsje ik stond... en dat ik naast het adres ook een routebeschrijving kreeg, zodat ik niet eerst weer dat adres op hoefde te zoeken in het stratenboek...

 

Of bijvoorbeeld: waar vind ik hier ergens een parkeerplaats...

 

Waar vind ik de dichtst bijzijnde kapper die 's avonds om 10 uur mijn haar nog wil knippen...

 

Bij welk hotel hier in de buurt is er nog een kamer vrij?

 

Welk restaurant met franse keuken heeft nog plaats voor 6 personen, en heeft ook een kindermenu met patat ofzo...

 

Voor antwoorden op dat soort vragen zou ik best willen betalen... Bij de Gouden Gids heb ik altijd het gevoel van 'Hier heb ik voor u alle 150 restaurants in de regio, belt u ze zelf even...'

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Voor antwoorden op dat soort vragen zou ik best willen betalen... Bij de Gouden Gids heb ik altijd het gevoel van 'Hier heb ik voor u alle 150 restaurants in de regio, belt u ze zelf even...'

 

Volgens mij is dat ook wat GG wil communiceren. Kijk maar eens naar de reclamespotjes (bijv. met die haai, het brekende aquarium en dat 'alleen matglas').

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af in hoeverre zo'n passief informatie-verzamel model nog levensvatbaar...?

 

Maar, niets let een oplettende aspirant-ondernemer die het forum bezoekt op de juiste manier een aantal databases aan elkaar te koppelen, er een factor 'mens' en een telefoonlijn en e-mail service en een instant messaging mogelijkheid in te doen en geld te verdienen met het door Celletje1974 bedoelde model.

 

Wat is de Witte Gids? Is dat het blauwe schermpje op www.goudengids.nl? Is het de tegenhanger van 'het roze gedeelte' in de telefoongids, maar dan andersom (roze=bedrijven, wit=personen)

Waarom geen lokale 'cellen' van GG-teams die alle relevante informatie op regio-of stedelijk niveau verzamelen en meerwaarde aan geven (in de vorm van service, overzicht, maatwerk informatie, zoekservice door mensen, contactpersonen).

 

Okay, I get my picture ;D

 

Wiz, heb je wat aan deze reacties? Is het de informatie waar je naar op zoek bent?

 

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik kan me niet voorstellen dat de mensen het KPN telefoonboek niet handig vinden

 

Bedoel je de papieren versie of de online gids?

 

De laatste is best handig voor het opzoeken van een telefoonnummer, en de eerste is ook best handig: Om op te staan als je ergens niet bij kunt, als gewicht, om mee te meppen, en een droom voor iedere bbq- en openhaard-bezitter :)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoelde is dat ik de Gouden Gids (in openhaard versie) niets anders vind dan het telefoonboek van KPN (ook in openhaard versie). Eigenlijk heb je toch gewoon 2 keer hetzelfde?

 

Dus waarom zou ik de Gouden Gids pakken en niet de teloongids van KPN of andersom. Is het gewoon een kwestie van smaak?

Maar ja als de adverteerders willen betalen voor allebei zal mij het ook niks uitmaken. Ben op dit moment adressen uit de Gouden Gids aan het halen voor het versturen van een mailing maar het had net zo goed de KPN gids kunnen zijn. (Deze stond dichterbij ;))

 

Ik heb de papierenversie gepakt omdat ik daar sneller zie (voor mijn gevoel) welke organisaties aandacht besteden aan hun vermelding (plus internetadres) en dus eerder geneigd zijn een pakket aan te schaffen waarmee ze de effectiviteit kunnen meten. Maar nu ik erover nadenk had ik dit net zo goed online kunnen doen :D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.