• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In mijn beleving is dat tegenwoordig 1. Kan me al niet meer herinneren wanneer ik er een gezien heb. Maar volgens mij zat in de laatste die ik gekregen heb een telefoon gedeelte of zat er een advertentie gedeelte in.

 

Verschijnen die gidsen nog wel? :-\ Ik heb geen nee-nee sticker dus daar kan het niet aan liggen.

 

edit: toch maar even in Google gezocht op verschijningsdata en wat denk je?

 

Gouda verschijnt in september

Link naar reactie
  • 1

In mijn beleving is dat tegenwoordig 1. Kan me al niet meer herinneren wanneer ik er een gezien heb. Maar volgens mij zat in de laatste die ik gekregen heb een telefoon gedeelte of zat er een advertentie gedeelte in.

 

Verschijnen die gidsen nog wel? :-\ Ik heb geen nee-nee sticker dus daar kan het niet aan liggen.

 

edit: toch maar even in Google gezocht op verschijningsdata en wat denk je?

 

Gouda verschijnt in september

 

Tenzij je dit formuliertje ooit ingevuld hebt ;)

 

https://klantenservice.detelefoongids.nl/klantenservice/geen-gids-meer-ontvangen/830/

Link naar reactie
  • 0

Ik zag vandaag dit item bij EditieNL over het onderwerp:

 

'1 op de 3 wil de Telefoongids'

Dinsdag 21 aug 2012 19:30

De Telefoongids blijft ongevraagd in de brievenbus vallen. Maar wie zit er op die gids te wachten? Volgens ons onderzoek een minderheid: 30%.

De Telefoongids houdt vast aan de papieren versie. Want volgens hun eigen onderzoek wil 85 % van de Nederlanders die papieren gids blijven ontvangen. 3 miljoen mensen zouden maandelijks gebruik maken van de gids.

 

Zoveel?

Dat is best veel. Klopt dat wel? Tijd voor 'n onderzoek! Editie NL heeft aan onderzoeksbureau DVJ INsights gevraagd dit te onderzoeken. Wat blijkt? Volgens ons onderzoek zit slechts een derde van de mensen te wachten op de gids. Een ruime meerderheid wil de gids niet.

 

Dat vraag om opheldering. Wie heeft er gelijk?

 

Niet objectief....

Het verschil tussen de twee onderzoeken is volgens Manfred te Grotenhuis van de Radboud Universiteit te verklaren doordat de Telefoongids voor het onderzoek fysiek langs de deuren is gegaan. Geen representatief onderzoek dus.

 

Ook de vraagstelling is mogelijk zo geweest, dat deze niet objectief is.

 

Belplezier

Hoe dan ook: voorlopig blijft de gids gewoon in de bus vallen. Zit je er niet op te wachten: plak dan een Nee/Nee-sticker op.

 

Feiten die EditieNL op een rij heeft laten zetten:

Uit onderzoek van Editie NL door DVJ Insights blijkt dat 30 procent behoefte heeft aan de papieren telefoongids.

 

[*]13% maakt maandelijks gebruik van de gids.

[*]21,6 % gooit de gids weg zodra deze in de bus valt.

[*]45% bewaart de gids, maar gebruikt 'm niet.

[*]32,4% bewaart de gids en gebruikt 'm ook zo nu en dan.

[*]9% weet het niet.

 

Bron: EditieNL

Link naar reactie
  • 0

Dom onderzoek, domme percentages.

 

Of dit nu klopt of niet, hun eigen optelsom van mensen die de telefoongids gebruikt klopt al niet. 13% + 32,4% is toch echt meer dan "slechts een derde van de mensen."

 

En "(...) voor het onderzoek fysiek langs de deuren is gegaan. Geen representatief onderzoek dus." is ook geen goede conclusie. De vorm zegt in dit geval natuurlijk niets over de representativiteit... Maar ja, het is een meneer van de Radbout Universiteit, dus die zal wel gelijk hebben ::)

Link naar reactie
  • 0

 

Representatief onderzoek bestaat al wat langer niet meer. DVJ Insights werkt met een online panel, dus daar zit een systeemfout bij voorbaat ingebouwd. Online panels bestaan uit mensen die veel online zijn. Vraag je die mensen of ze de voorkeur hebben voor een online gids of een papieren versie, dan weet je al bij voorbaat dat het antwoord een afwijking gaat krijgen.

 

Misschien dat voordeuronderzoek als methode dan beter is. Blijft nog lastig om een steekproef te nemen, maar 'niet thuis al aangebeld wordt' heeft niet zoveel invloed op het gebruik van telefoongidsen.

 

Met de vraagstelling kan iedereen resultaten beïnvloeden.

 

Dat zie je doorgaans ook als onderzoek gepresenteerd wordt om een bepaald belang te verdedigen. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.