• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal het een beetje verduidelijken. Ik vraag altijd een offerte aan van een tweetal locaties. Om mijn klanten de keuze te geven in zowel de prijs als de locatie. Aangezien de gebelde locaties op één na allemaal vol waren, moest ik op zoek naar een nieuwe lokale locatie (leuke woordspeling).

 

Toen viel het mij dus op dat de locaties die ik belde, er niet in voorkwamen. (Golden Tulip, Ibis, Mercure, enz). Toch niet de minste locaties om een zakelijke meeting te organiseren.

 

Zoals ik al eerder zei, zaten de meeste vol. Om mijn aanbod naar mijn klant compleet te maken zocht ik naar een locatie in de buurt die mijn groepsgrootte aankan. Dan valt het op dat de grote jongens er niet staan... alle kleintjes waren wel vertegenwoordigd, maar die houden veelal bij 50 mensen op!

 

Ook kwam ik veel grotere locaties tegen die erg ver buiten de regio lagen. Dan bekruipt mij het gevoel dat het om goed betaalde advertenties gaat...

 

Ps. je kunt ook gewoon op plaats zoeken......snappie? Dan krijg je ook die bedrijven uit het verre oosten niet op je resultaat.

 

Ik zocht inderdaad op plaats, een beetje vreemd dat ik dan locaties ver buiten deze plaats krijg. Echter wel met een logo en meer informatiebalkje. Misschien dat er mensen zijn die een lokatie zoeken en niet plaatsgebonden zijn. Voor mij wel, daarom zoek ik op plaats...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Twalevel zoals je zegt dat het resultaat van gg zoals te verwachten slecht is snap ik niet helemaal.

 

Het aanbod dat in GG staat is blijkbaar niet volledig. Persoon krijgt als zoekresultaat wel (betaalde advertenties van) hotels uit de wijde omgeving, maar niet alle hotels in de plaats die hij opgegeven heeft. Hij toont dat aan met behulp van een hotel dat hij reeds op een andere manier had gevonden.

 

Eerder had ik al aangetoond dat GG op zoekwoorden zoals marketingadvies, marktonderzoek en zelfs kerstpakket eigenaardige resultaten oplevert. Eigenaardig, niet vanuit het perspectief van de bedrijven die adverteren in GG, want zij betalen immers voor een goeie score. Maar wel eigenaardig vanuit klantenperspectief, want als argeloze klant verwacht ik dat zo'n gids mij een redelijk volledige en bij voorkeur zelfs goede keuze biedt.

 

Het is GG's vrijheid om adverteerders voorrang te geven, maar wanneer dat beleid meer mismatches oplevert, zal ik als zoekende klant eerder uitwijken naar alternatieve gidsen. Mij lijkt dat ook een probleem van de internet-variant; Google heeft op internet immers veel meer een gidsfunctie dan GG.

 

De papieren gids kan echter nog steeds van nut zijn, vooral voor ouderen die niet zo massaal van internet gebruik maken. Nou zijn er duizenden categorieën te vinden in die gids, variërend van loodgieters tot whirlpools. In loodgieters en autoverhuurders is GG misschien best een volledig medium, maar voor venture capital en marketingadvies zou ik toch een andere gids prefereren. En Persoon plaatst hier simpelweg een vraagtekentje bij GG als gids voor accommodaties. Zo ingewikkeld is het ook weer niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kun je me dan vertellen waarop je antwoorden wilt hebben (om even in dezelfde toon door te gaan die jij hebt ingezet....)

Ik was benieuwd waarom je deze "thread" wilde sluiten, de discussie borrelt lekker voort, dus is nog niet uitgesproken. Mijns inziens wijkt de discussie ook niet gigantisch af. Maar goed, aan je reactie te lezen neem jij het niet zo serieus meer.

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

Dat de GG een aardig medium is voor B2C marketing op bepaalde vakgebieden lijkt me denk ik wel duidelijk. Voor mijn gevoel is dat 'in de regio' aspect dan ook een redelijk sterk punt, als bewoner van Utrecht hoeft ik geen loodgieter uit Maastricht.

 

Qua B2B marketing, en zeker voor niet-regioneel opererende bedrijven, is het denk ik niet heel geschikt. Dat heeft ook wel te maken met het 'zoekgedrag' van bedrijven denk ik: De -voor mijn gevoel- gebruikelijke volgorde van zoeken is:

 

- netwerk (ken jij een goede hardware toko?)

- google ('netwerk aanleggen 100mbit server professioneel')

- papieren gidsen etc ('computers, hardware, blader, blader')

 

Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat bedrijven kieskeuriger zijn met hun leveranciers, en bovendien vaak langduriger relaties willen aangaan.

 

Een bedrijf dat opvalt in de GG staat daar vooral omdat men grif betaald heeft. De top-10 zoekresultaten staan daar omdat zij relevante termen bevatten, en/of omdat er veelvuldig naar gelinked wordt.

 

Zelfs betaalde zoekresultaten zijn vaak helemaal niet slecht, omdat met afrekent per click en dus vooral op zoek is naar klanten voor de core-business. Bij de GG betaal je per view, en wil je -denk ik- gewoon zoveel mogelijk omzet behalen uit die advertentie, ook als de opdrachten een beetje naast je core biz liggen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

vind je het niet vervelend bij google dat je dan, als je bijv netwerk invuld alle sites krijgt waar het woordje netwerk inzit? bij GG krijg je alleen bedrijven en niet een stuk documentatie of wat dan ook. en nogmaals, bij gg kun je ook landelijk adverteren waarmee je ook een landelijk internet pakket krijgt.

 

Eens een hele andere vraag, wat vinden jullie van banners? werk dat goed? GG wil hier namelijk van af en ik vraag me af of dat wel zo verstandig is

Link naar reactie
  • 0

vind je het niet vervelend bij google dat je dan, als je bijv netwerk invuld alle sites krijgt waar het woordje netwerk inzit? bij GG krijg je alleen bedrijven en niet een stuk documentatie of wat dan ook. en nogmaals, bij gg kun je ook landelijk adverteren waarmee je ook een landelijk internet pakket krijgt.

Helemaal mee eens. Bij google krijg je snel vervuiling of dubbele pagina's. Alle links en verzamelpagina's staan er ook bij. Zelf gebruik ik ook veel de startpagina's en dat werkt ook goed.

 

 

Eens een hele andere vraag, wat vinden jullie van banners? werk dat goed? GG wil hier namelijk van af en ik vraag me af of dat wel zo verstandig is

 

Tja... banners, ik ben er geen fan van, maar dat geld voor de meeste reclame. Toch moet het ergens van betaald worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar zelden op een banner klik. Wat gaat het alternatief worden i.p.v. de banner?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

@BENM

Volgens jou opdracht kan ik toch beter terecht bij de gouden gids, diverse bedrijven die een netwerk kunnen aanleggen, dus verschillende kansen. Ik zocht via google en kreeg maarliefst 1(!) resultaat. Helaas deed deze site het niet waardoor ik niet geholpen ben door google. Waarom niet gewoon even naar goudengids.nl ? Daar werd ik doorverwezen naar vier potentiele aanbieders, dus keuze genoeg toch, anders pak je dat gele boek er even bij, ook genoeg aanbieders.

QUOTE: Bij de GG betaal je per view, en wil je -denk ik- gewoon zoveel mogelijk omzet behalen uit die advertentie, ook als de opdrachten een beetje naast je core biz liggen.

Omzet uit advertenties, lijkt me logisch toch? Het lijkt me ook niet dat je alle opdrachten moet aangrijpen om de kosten van de vermelding er uit te halen. Alsof een netwerkbeheerder die adverteert in de gouden gids ook andere taken op zich wil nemen, omdat hij anders de kosten niet kan overzien.

Daarnaast betaal je per view volgens jou. Waar baseer je dat op ? Ik ben benieuwd.

De King

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

1 resultaat? Ben toch benieuwd hoe je gezocht hebt dan? Wat waren de woorden waar je op zocht?

 

Even iets anders. Kent iemand www.qlik.nl? Die bieden ook een soortgelijke service als de GG en zijn aardig aan de weg aan ht timmeren volgens mij (ook video presentaties van bedrijven kunnen getoond worden).

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik zocht wat benm voorlegde, dus netwerk etc.

En ja, ik ken qlik.nl. Lijkt wel erg veel op gouden gids. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar het lijkt me lastig om werkelijk te evenaren, of daadwerkelijk een verbetering te realiseren.

Ps. Ben jij dat op die foto? Is toch een caretta, of niet?

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

Okay, die specifieke search doet het niet al te best. Zoekmachine-zoeken is ook een kwestie van wat rotzooien met de termen, hoe breed of smal wil je het hebben?

 

Als ik 'bedrijfsnetwerk installatie utrecht' gebruik zie ik een aantal interessante resultaten. Ook een aantal portals, waarvan je gemakkelijk verder kunt.

 

Startpagina's kunnen ook een uitkomst bieden, maar daarop zijn niet alle onderwerpen even goed vertegenwoordigd. Worth a try though.

 

Eens een hele andere vraag, wat vinden jullie van banners? werk dat goed? GG wil hier namelijk van af en ik vraag me af of dat wel zo verstandig is

 

Banners kunnen goed werken, mits heel goed getarget. Alleen zijn banners een beetje 'uit' aan het raken: Een text-advertentie levert vaak meer respons op, is beter te integreren in de site waarom met adverteerd, kost minder bandbreedte, en wordt minder snel als 'irritantie reclame' bestempeld.

 

Wel zijn banners nuttig als je bijvoorbeeld je logo wilt laten zien, of een afbeelding van je product. Ik denk dat je kunt stellen dat banners meer op het gevoel mikken en text-uitingen meer op de ratio.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Eens een hele andere vraag, wat vinden jullie van banners? werk dat goed? GG wil hier namelijk van af en ik vraag me af of dat wel zo verstandig is

 

Volgens mij versterken banners de naamsbekendheid, met name wanneer ze ingezet worden in combinatie met andere media. In het voorbeeld van de Gouden Gids zou dit betekenen dat banners heel eenvoudig de aandacht weer op wit en geel kunnen vestigen door het gebruik van die worstelaars. Hetzelfde doet Achmea op dit moment met de kaboutertjes.

 

Als je een nieuwe merk wilt introduceren maar onvoldoende middelen hebt om een combinatie van media in te zetten denk ik dat banners niet werken en je je beter kunt richten op search engine marketing en advertorials. (online dan he)

 

(Ps. wie is er zo fanatiek op kneus aan het drukken? ;))

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt nu onwijs op een strijd of de gouden gids goed of fout is. Dat is echter nooit gezegd, alleen is de gouden gids niet voor alle doeleinden bruikbaar. In sommige gevallen verkiezen de internetgebruikers google boven de gouden gidsen soms andersom. Geen probleem toch?

 

Wat we wel met deze discussie kunnen bereiken is het verbeteren van de gouden gids. Hoe kunnen we de groep die nu google verkiest ook voor de gouden gids laten kiezen?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt nu onwijs op een strijd of de gouden gids goed of fout is. Dat is echter nooit gezegd, alleen is de gouden gids niet voor alle doeleinden bruikbaar. In sommige gevallen verkiezen de internetgebruikers google boven de gouden gidsen soms andersom.

Wanneer vind je de gids niet bruikbaar dan, of anders: google beter? Volgens mij werkt de goudengids.nl ook op de google manier, alleen met wat specifiekere mogelijkheden(plaats bv.).

Dan kunnen er ook tips worden gegeven richting wiz

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0

Wat we wel met deze discussie kunnen bereiken is het verbeteren van de gouden gids. Hoe kunnen we de groep die nu google verkiest ook voor de gouden gids laten kiezen?

 

Is het niet veel logischer om hier het starter-perspectief te kiezen? Wanneer is GG nuttig voor starters, en voor wie zijn er betere alternatieven? Uit de gedachtenwisseling daarover kan GG desgewenst zijn eigen conclusies trekken. Ik vond de sectorspecifieke vergelijking wel interessant worden. Waar vind je de beste netwerkbouwer? Kan ik in GG terecht als ik een mooie website wil? Voor wie is GG effectief en voor wie niet?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

'netwerk aanleggen 100mbit server professioneel'

Deze term hanteerde ik.

 

Op die zoekterm kreeg je via GG betere resultaten dan op Google? Dan heb ik waarschijnlijk nog een ouwe versie op mijn internet, want mijn gids geeft helemaal geen resultaat op die string. Misschien hebben ervaren netwerk-inkopers hier wel een tip: wat is de snelste gids naar een goeie leverancier?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb de Gouden Gids eigenlijk herontdekt. Bij het zoeken naar potentiële afnemers uit de regio heb ik de Gouden Gids er maar weer eens bijgepakt. Hierdoor zag ik dat het wel makkelijk was om hier regionaal te zoeken. Een zoekmachine zoekt toch landelijk, natuurlijk je kan plaatsen ingeven maar dit geeft niet altijd het gewenste resultaat.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb de Gouden Gids eigenlijk herontdekt. Bij het zoeken naar potentiële afnemers uit de regio heb ik de Gouden Gids er maar weer eens bijgepakt. Hierdoor zag ik dat het wel makkelijk was om hier regionaal te zoeken. Een zoekmachine zoekt toch landelijk, natuurlijk je kan plaatsen ingeven maar dit geeft niet altijd het gewenste resultaat.

Kijk en dat is mij een aantal weken geleden dus ook gebeurt. Voorheen was ook ik cynisch over de papieren giganten, daar papier toch een beetje uit de mode dreigt te geraken. Maar de kwaliteit van een dergelijk dienst is gewoon zeer degelijk, geen bugs, geen bla bla, maar resultaat. Daar komt bij dat veel klanten van mij toch graag een boek in handen hebben(denk aan literatuur, wordt op het net ook nauwelijks gelezen), en dus dit prefereren boven de zoekmachines. Adverteerders die moeite nemen om informatie te verstrekken naar de doelgroep krijgen voorrang, zij vragen hier immers om en betalen hier een bedrag voor. De doelgroep vraagt om informatie en krijgt dat zonder poespas.

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
  • 0
Maar de kwaliteit van een dergelijk dienst is gewoon zeer degelijk, geen bugs, geen bla bla, maar resultaat. Daar komt bij dat veel klanten van mij toch graag een boek in handen hebben(denk aan literatuur, wordt op het net ook nauwelijks gelezen), en dus dit prefereren boven de zoekmachines.

 

Betekent dit dat de online editie van de Gouden Gids volgens jou ook niet voldoet?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Excusez moi, ik heb alleen de term netwerk-aanleggen gehanteerd.

 

De combinatie van 'netwerk' en 'aanleggen' levert op mijn Google 14.100 zoekresultaten op (niet 1 zoals eerder gesuggereerd werd) terwijl GG 1227 hits aanbiedt. Spits ik de zoektocht toe op Utrecht, dan geeft GG mij 79 adressen en Google 2890 hits. Uiteraard leidt GG mij directer naar leveranciers. Of dat een goed overzicht is waar ook de 'betere' bedrijven bij zijn, kan ik echter niet beoordelen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Welleke:

Nou, de zoekmachine van die gids is gespitst op rubriek en trefwoord en plaats. Dit betekent dus een nauwkeuriger resultaat dan een 'google' bijvoorbeeld. Google geeft alle resultaten met die woorden, wat nogal veel nutteloze reacties geeft. Gouden Gids heeft dit niet, dus hij voldoet wat mij betreft heel redelijk. Dit neemt niet weg dat ik het boek verkies boven internet.

We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door, en wie niet tegen zijn verlies kan.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.