• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft dat ook nog iets opgeleverd?

 

Ongeveer 40 % van onze klanten hebben met ons kennis gemaakt op een Beurs / Conferentie.

 

De ideale plek (voor ons in ieder geval) om je produkten/diensten te tonen.

 

Iets wat in een advertentie niet altijd goed naar voren komt.

Link naar reactie
  • 0

en als TwaLevel echt denkt dat "naamsbekendheid bijvoorbeeld op zich relatief nutteloos" is, dan hadden reclamemakers, webdesigners, etc. niets meer te doen.

 

Ja hoor. Naamsbekendheid die niet uiteindelijk tot verkoop leidt is nutteloos. Vandaar dat 'op zich' in de zin. Klassiek voorbeeld is Pets.com en trouwens ook Webvan. Honderden miljoenen besteedt aan naamsbekendheid, maar verkoop: ho maar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn interesse naar een vermelding in de Gouden Gids zakt volledig weg. Ik heb nog niks getekend en een mailtje over mijn tekstregels heb ik ook nog niet mogen ontvangen. Daarnaast kan ik het geld goed gebruiken nu ik ook briefpapier echt laat drukken. Ik denk dat ik er maar vanaf zie. Op de site van de Gouden Gids zie ik dat mijn website en e-mail gewoon vermeldt wordt, en in het telefoonboek staat mijn website adres erin voor € 43,-. Ik geloof het verder wel. Toch maar gaan adverteren op internet.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Victor, je moet naamsbekendheid hebben binnen je doelgroep. Heb je al besloten op welke groep mensen je gaat richten? Als je eenmaal weet wat je doelgroep is kun je je marketing budget veel efficienter inzetten, door mailings, reklame in lokale krantjes, huis aan huis folders, lokale radio, noem maar op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toch maar gaan adverteren op internet.

 

Ter overweging. Je profileert je nu als ontwerper en beheerder van websites voor kleine, middelgrote en grote bedrijven. Eigenlijk voor iedereen dus. Kun je niet één marktsegment bedenken waarop je gericht zou willen gaan marketen. Dus in plaats van brede 'naamsbekendheid' na te streven (Gouden Gids: regionale positionering = ik zit in uw buurt) een specifieke doelgroep kiezen. Maakt niet uit wie: advocaten, kaasboeren, antillianen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ter overweging. Je profileert je nu als ontwerper en beheerder van websites voor kleine, middelgrote en grote bedrijven. Eigenlijk voor iedereen dus. Kun je niet één marktsegment bedenken waarop je gericht zou willen gaan marketen. Dus in plaats van brede 'naamsbekendheid' na te streven (Gouden Gids: regionale positionering = ik zit in uw buurt) een specifieke doelgroep kiezen. Maakt niet uit wie: advocaten, kaasboeren, antillianen.

 

Dat is inderdaad wat nu op mijn website staat. De tekst daarvan wordt veranderd. Hele grote bedrijven benader ik nog niet, dus eigenlijk kom ik dan uit op kleine en middelgrote bedrijven. Zoals in eerdere discussie's heb ik het een beetje omgegooid en wil ik niet meer super kleine projecten gaan doen. Simpelweg omdat klanten het te duur vinden en omdat het niet al teveel oplevert. Daarnaast pak ik het nu wat breder aan, en biedt ik naast webdesign ook grafisch ontwerp voor drukwerk aan. Dit in samenwerking met reclamebureau's. Om één doelgroep aan te gaan spreken in een marketing actie lijkt mij niet de beste oplossing. Na 10 advocaten websites is de inspiratie bij nummer 11 wel verdwenen hoor. ;)

Ik wil voor de kleine en middelgrote bedrijven gewoon een totaaloplossing bieden. Dus voor een website, eventueel advies voor de huisstijl, of het ontwikkelen van de huisstijl of ander grafisch ontwerp. Wat we hier dan niet kunnen realiseren huren we dan in. Dus een beetje alles op één aanspreekpunt. :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Wat voor beurzen /welke/waar waren dit dan?

 

Ook als we niet actief op beurzen aanwezig zijn worden er door ons bestaande netwerk referenties en potentieële lead naar ons doorverwezen.

 

Overigens zijn we momenteel druk bezig met de voorbereiding van twee facility beurzen die komend najaar gehouden zullen worden in Leuven en 's Hertogenbosch. De In-store (www.shopnl.nl) doen we komend jaar waarschijnlijk niet. En mischien laten we ons gezicht nog wel even zien op de Holland Innovation beurs, moet ik nog even met de Witte over hebben (www.hollandinnovation.nl).

 

Overigend BD : "Ik weet niet of je naast die Niteon (www.flashfocus.nl) zuiltjes, nog verder hebt gekeken op de TINE. Waarschijnlijk heb je dan een aantal producten gezien waarbij/aan wij actief gewerkt hebben of mee bezig zijn" ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Eduard,

 

Ben toevallig net door de Gouden Gids benaderd vorige week.

Ze benaderden mij om mij een advertentie te verkopen in de Gouden Gids. Ze hadden best een leuke aanbieding, maar ik was niet geinteresseerd.

 

Kreeg ik een paar dagen daarna een brief van de Gouden gids waarin stond dat ik opdracht had gegeven tot plaatsing van de advertentie............! Dit terwijl ik dus duidelijk had gezegd geen interesse te hebben. En als ik niet zou reageren moest ik gewoon betalen. Heb dus wel even duidelijk gemaakt dat ik dat niet vind kunnen! >:(

 

Dus pas op met de verkopers van de Gouden Gids!

 

Heb verder geen ervaring met de opbrengst van een advertentie.

 

Wou je alleen even waarschuwen...............

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels28

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben vorige week benaderd en had er gister een afspraak mee.

Schrok wel erg van de prijs moet ik zeggen, maar die bleef steeds maar zakken dus werd steeds aantrekkelijker.

Probleem is alleen als ze zoveel zakken dan weet je niet meer wat reeel is heh.

 

Ik zal voortaan indd eerst de zoekfunctie gebruiken.

 

Bedankt voor de reacties

Link naar reactie
  • 0

Heb zojuist de zoek functie gebruikt, en heb alles doorgelezen

Kan niet zeggen dat ik echt heb gevonden wat ik zocht.

 

Dus als er iemand is die ervaring heeft met adverteren in de goude gids zou ik het toch graag nog even horen. Doel meer op het effect en het aantal verkregen klanten.

 

Ik verkoop en monteer zonwering en rolluiken trouwens.

Denk zelf dat dit wel iets is waar men de gg voor pakt.

 

Las trouwens in 1 van de andere topics dat er over een bedrag van € 200,-werd gesproken

 

Maar voor een advertentie van ongeveer 10 bij 7 cm werk er eerst ingezet op 4200 wat al snel zakte naar 2650 daarom ben ik er onzeker over het feit of bij 2650 nu echt wel een strakke prijs is behaald

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb zojuist de zoek functie gebruikt, en heb alles doorgelezen

Kan niet zeggen dat ik echt heb gevonden wat ik zocht.

 

Echt goed heb je niet gelezen dan. In de twee topics die TwaLevel aanhaalt, wordt uitgebreid gesproken over het al dan niet nut hebben van een betaalde advertentie erin.

 

Het is ook erg afhankelijk van wat voor soort bedrijf je hebt. Pizzakoerier of hovenier? Dan is een vermelding het overwegen waard. Biotechnologiebedrijf? Dan is een vermelding niet zinvol.

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop en monteer zonwering en rolluiken trouwens.

Denk zelf dat dit wel iets is waar men de gg voor pakt.

 

Inderdaad. GG is waarschijnlijk beter dan HAH. Je kan ook nog aan buitenreclame doen en autobelettering. Of een website. Tegen de tijd dat je de beste combinatie hebt gevonden, zijn de omstandigheden weer veranderd. Er bestaat geen ideale combinatie. GG heeft blijkbaar geen vaste prijzen. Je moet risico nemen, keuzes maken en blijkbaar helpt onderhandelen. GG moet verkopen in een buyers market.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Autobelettering is een prima manier om klanten te werven. Zorg dat daar alle gegevens duidelijk op staan (maar ook niet te veel!), dus: bedrijfsnaam, plaatsnaam, telefoonnummer (liefst een vast nummer, klinkt vertrouwder), en de kernactiviteiten, inclusief onderhoud/reparatie.

 

Laat een beletteringsbedrijf dat doen, met normale 'plakletters' bereik je een resultaat dat niet al te veel vertrouwen wekt.

 

Zorg er ook voor dat je bedrijfsauto altijd netjes en schoon is, loop in bijpassende bedrijfskleding. Oh ja, parkeer, rij en gedraag je netjes.

 

Klinkt misschien stom en overdreven, maar ik heb bij een lichtreclamebedrijf met ca 5 montagebussen gewerkt, en we kregen via die monteurs bijna dagelijks een klus(je) binnen. Vooral als ze in een drukke winkelstraat stonden te monteren kwam er regelmatig een andere winkelier langs die ook een klusje voor ze had.

 

Een website zou ik, tenzij jullie ook een winkel annex showroom hebben, heel beperkt houden, stel de daarin vooral dienstverlenend op.

 

Verder zou je natuurlijk ook de winkeliers en bedrijven in de regio eens een brief kunnen sturen, voor die € 2650 aan advertentiekosten kun je ook heel veel brieven (laten) sturen....

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.