• 0

inbreng cd's vanuit prive

Ik help een vriend met de administratie van zijn 1e jaars onderneming en hij is DJ / producer.

 

Maar hoe kunnen we het het beste zijn cd's/vinyl collectie aanpakken met betrekking tot inbreng van zijn bestaande collectie vanuit prive en de aanschaf van nieuwe cd's.

 

Los kosten cd's natuurlijk niet veel maar op jaarbasis is dit een toch een bedrag van 1000 tot 1500 euro.

 

Moet ik dit toch allemaal activeren en op de balans zetten of hoe kan ik dit het beste aanpakken?

 

Groetjes,

 

Ramon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

RamonJ

 

In deze zou je je moeten afvragen wat de bestaande (privé)collectie zou opleveren als je deze nu in één partij zou verkopen. Voor die waarde kan de collectie dan overgeheveld worden naar het zakelijk vermogen.

 

Voor de aanschaf van nieuwe CD's moet in ieder geval voor de komende jaren een bestendige gedragslijn worden opgezet. Hiermee wordt bedoeld dat aanschaf en afschrijving telkenjare op dezelfde wijze worden geboekt.

Ik weet niet wat de waarde van een thans aangeschafte CD over b.v. twee jaar nog is, maar stel dat dan de waarde nagenoeg nihil is, dan kan je overwegen om in twee jaar af te schrijven.

 

Bovenstaande geldt natuurlijk alleen indien het om behoorlijke bedragen gaat. Blijft de aanschaf beperkt tot enkele honderden euro's (volgens mij ligt de grens voor te activeren investeringen momenteel op € 450 maar dat is zo na te kijken op de site van de belastingdienst) dan kunnen de aanschaffingen direct als kosten worden geboekt.

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.