• 0

Webwinkel loopt niet

Hallo mensen,

 

Ik zal graag wat adviezen, ideeën of opmerkingen van jullie horen over mijn eenmans-webwinkel dat niet goed loopt.

 

Situatie:

 

Ik heb een webwinkel. Deze webwinkel verkoopt voornamelijk gadgets goederen die uit China komen. Ik heb namelijk de goederen zelf geïmporteerd en bezit dus de benodigde kennis en connecties in China. Jammer genoeg kan ik niet meer importeren dan mijn budget c.q. kapitaal dat toelaat. En daardoor heb ik te weinig assortiment in de webwinkel.

 

Tevens run ik de web-winkel vanuit mijn eigen huis en zit dus zowaar vol met goederen dat alles in mijn huis vol zit. Ik zal dan graag een pand willen hebben maar dat laat mijn budget c.q. kapitaal niet toe. Naast mijn webwinkel werk ik ook 40 uur per week voor een werkgever.

 

Ik heb gemerkt dat heel veel mensen de producten (in de gadgets branche) zelf willen zien en voelen voordat ze echt tot koop gaat. Dat is helaas niet mogelijk omdat ik alles vanuit mijn eigen huis run.

 

Het gekke is dat ik een business plan had opgesteld en laten reviewen door diverse docenten van een universiteit en die zeiden dat het goed uitzag. (Althans op papier blijkt nu.) Want ik had mezelf voorgesteld in de business plan, wanneer ik tot break-even komt, dan zal ik “vaarwel” zeggen tegen mijn werkgever.

 

Wat nu verder? Ik ben aardig wat geld kwijt en zit dus wal en schip. Wie kan me verder helpen?

 

Mvg,

 

Taosan.

 

ps. klik op dit webwinkel om de site te bezoeken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Poeh, ik schrok even toen ik de site opendeed. Je site komt niet betrouwbaar, rustig en duidelijk over. Mensen weten niet wat ze krijgen, je featured product hangen ergens onderaan de pagina, enz enz. (niet onaardig bedoeld overigens)

 

Er is veel gezegd en geschreven op dit forum over het maken van een webwinkel. Het allerbelangrijkste is dat je klanten binnen 2 seconden beslissen of ze blijven.

 

Een paar snelle tips:

- Zet featured products bovenin

- Haal de te snel bewegende vrouw bovenin weg

- Besteed tijd aan de lay-out van je website

- Vermeld of je artikelen inclusief verzendkosten zijn, wat je retourbeleid is, welke garanties ze hebben.

- Zet een e-mailadres duidelijk op je site, of een contactformulier

 

Bekijk ook eens heel goed wat er gebeurt als je iets koopt.

 

Heb je dat formuliertje echt nodig om te bepalen of iemand nieuw is of niet? Kijk eens hoe bijvoorbeeld Wehkamp of Bol dit verwerkt hebben. Waar heb je mijn geslacht voor nodig als ik iets bestel, en de geboortedatum? Waarom de provincie, als je de plaatsnaam weet?

 

De gemiddelde website-bezoeker wil: snel, makkelijk, eenvoudig en betrouwbaar (met nadruk op het laatste). Design helpt daarbij, een goede opbouw van je site ook.

 

Pas als dat allemaal op orde is, kun je nadenken over hoe je meer klanten naar je webwinkel zelf trekt en kun je geld gaan verdienen.

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Taosan,

 

De theorie is anders dan de praktijk!

 

Toen ik je website opende zag ik direct een foutmelding in het open veld:

 

"Parse error: parse error, unexpected ':' in /home/gadgetsk/public_html/includes/languages/english/mainpage.php on line 2"

 

Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede! Ik zou als bezoeker tegelijk denken dat je je site nog niet heb getest. Heb je je site grondig getest en zo ja, hoe lang? Laat het eens testen door vrienden van je ; laat ze bv.. nepbestellingen doen.

 

Verder: een enorme lege veld in het midden alsof je niets te bieden hebt.

Ik zou dat open veld aanvullen met nieuwe en bestaande producten. Dus productbeschrijving "What's new" in je menu, zou ik verplaatsen naar het open veld, aangevuld met nog meer nieuwe en bestaande producten.

 

Lay-out is belangrijk: het moet betrouwbaarheid uitstralen, en niet te schreeuwerig zijn. Ik zie dat je copieen hebt gemaakt van afbeeldingen en wel zodanig dat ze niet goed zichtbaar zijn. Let daar op!

 

Jouw banner met Madonna maakt het geheel erg onrustig. Als je banners wilt plaatsen zou ik er een aparte veld van maken.

 

Bruikbaarheid: mensen houden van eenvoud. iDeal vind ik niet zo handig. Ik gebruik Paypal voor transacties.

Daarnaast moet je duidelijke leveringsvoorwaarden opstellen.

 

Overig: wie zijn jouw doelgroepen? Jouw site opent direct in het Engels, voor sommigen een reden om te zappen naar een andere site. Als je dit eerst op de Nederlandse markt wilt zetten zou ik het direct in het NL. zetten.

 

Kijk even op bol.com hoe ze het aangepakt hebben. Ze werden genomineerd als een van de beste e-commerce sites!

 

Verder: hoe heb je de PR & Marketing gedaan?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Sorry,

Je begint inderdaad in het engels op een site onder een .nl domein. Als je dan overstapt op het Nederlands krijg je:

 

"Voor uniek, leuk en betaalbaar gadgets moet je bij Gadgets King, want Gadgets King heeft voor elke feestelijk gelegenheid of individu een originele kado in huis. Zoals AirTouch Keyboard, het pratend aluminium fotoframe, muzikale aromatherapeutisch kaars en Pilgrim sieraad"

 

Ik begrijp dat niet iedereen foutloos Nederlands kan schrijven, maar hier zitten ongeveer evenveel fouten in als woorden. Voortaan sowieso even door de Word-spellingscontrole halen, iemand anders de teksten laten schrijven of het Nederlands gewoon weglaten. Een foutje kan, maar dit is overdreven.

Link naar reactie
  • 0

De winkel opent erg traag, wat voor mij al een reden is om meteen weg te gaan. Waarom is de helft in het Nederlands en de andere helft niet (links in het menu)?

Dat knipperding boven in het midden is vreselijk irritant.

Het midden lijkt er leeg, mensen willen foto's zien in plaats van lappen tekst.

De tekst staat nogal vol met fouten, dan maar beter weinig tekst met geen fouten.

Als je dan zo nodig veel tekst wilt hebben, gebruik dan veel relevante trefwoorden, zoals gadgets, geschenken, cadeautjes, cadeaus enz.

Ik was laatst op zoek naar gadgets voor mijn klanten maar ik ben je nergens tegengekomen, trefwoorden helpen dan wel.

Link naar reactie
  • 0

Taosan,

 

Vergat nog wat: je hebt contact helemaal in de footer geplaatst en vervolgens zie ik een formulier voor mijn neus. Velen vinden dit niet prettig en willen graag een persoon aan de telefoon voor evt. vragen, maar ook om te weten met wie ze zaken doen. Ik zou het "contact" gedeelte anders oplossen en wel duidelijk aangegeven! Bv. door een foto van een contactpersoon met jouw telef.nr. eronder, maar wel duidelijk aangegeven.

 

Je moet werken aan de layout, lettertypes en taalfouten en grammatica.

 

are its under reservation, .......

On all our offers and delivery its our general sale-and deliveries conditions of application.

 

What the hell is this????

 

Link naar reactie
  • 0

Om maar eens met een bekende naam te gaan gooien .... je hebt een mooie leerfase bereikt volgens Maslow .... je bent er achter gekomen dat de manier waarop je het nu doet niet de juiste is .... (bewust onbekwaam voor de "kenners")

 

Wanneer je dit werkelijk durft te erkennen aan jezelf dan kun je van daaruit gaan werken om e.e.a. te verbeteren.

 

Je site straalt een of ander goed bedoelt enthousiasme uit .... ik heb de indruk dat je best aardige inkoopkanalen hebt maar dat met name op het gebied van marketing de kennis te wensen over laat. Probeer dit gemis op te lossen door iemand bij je toko te betrekken die die gewenste invulling op nivo wel kan geven.

 

Verder is er op lay-out gebied nog wel wat te winnen ....

 

Kortom met de juiste hulp zie ik nog best mogelijkheden voor je handel.

 

Succes !!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Zo even snel gekeken zie ik drie grote knelpunten:

 

1 de site ziet er uit of je viagra verkoopt. Kan veel beter maar is hierboven al besproken.

2 Je assortiment is niet boeiend genoeg. Het gaat niet eens om het aantal maar om de leukigheid van de producten. Het zijn toch gadgets, dat zij dingen die je niet nodig hebt maar wel graag wil kopen.

3 Volgens mij is je marge tussen inkoop en verkoop te klein om er voldoende geld aan te verdienen. Je bent wellicht te goedkoop.

 

Kijk eens op http://www.iwantoneofthose.com. Een goed voorbeeld van een gadgetshop.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al voldoende opmerkingen geplaats mbt de website zelf.

 

Een vraag waar ik nog geen info over zag:

Is het probleem dat je niet voldoende bezoekers krijgt, of dat de bezoekers die komen niets kopen en meteen weer weg zijn? Of allebei? Welk percentage van je bezoekers koopt op dit moment?

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Je hebt aangegeven dat je budget beperkt is, maar ik denk dat het wellicht handig is als je jouw website door iemand anders in elkaar laat zetten, hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

 

Jouw website is in dit geval één van de belangrijkste punten waar het mis gaat, denk ik. Dus maak een mooi documentje met wat je precies op je webshop wilt hebben en laat er een website voor maken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

 

Allereerst bedankt voor jullie reactie! Nu weet ik tenminste wat er mis is met mijn web-winkel.

 

Ik zal graag naar aanleiding van jullie reacties de website veranderen maar heel veel dingen zijn inderdaad beperkt omdat de web-winkel een open source programma is. Ik heb zelf met behulp van forums www.oscommerce.nl de site zo gebouwd. Ik wil eerst weten of onderstaande opties werken alvorens ik naar een vormgever stapt. Tja, veel geld heb ik niet meer dus vandaar.

 

De website opent inderdaad in het Engels maar dit komt door Windows (Microsoft) omdat sommige mensen een Engels Windows versie hebben. Met een NL Windows opent de website in het NL. Maar ik ga wel proberen om de site permanent in het NL te open omgeacht welke versie Windows.

 

De website is inderdaad traag maar dit komt door de bewegende producten module “Bestsellers” in de site. Een oplossing daarvan is dan de gehele module in de web-winkel weg te halen. Wat vinden jullie van?

 

En als ik de bewegende vrouwtje weghaal of een stilstaande plaatje maakt, zal dan dat beter zijn? Ik kan ook een plaatje maken daarin het tekst: Product niet goed! Geen vragen, ruilen binnen 2 weken mogelijk.

 

En als ik de bla bla bla tekst verwijderd dan springt dan de “Featured products” module naar boven en jullie zien dan gelijk de pics van de producten. Is dat dan een verbetering?

 

Of zeggen jullie; ga maar naar een vormgever want dit wordt niets?

 

Mvg,

 

Taosan.

 

Link naar reactie
  • 0

Taosan,

 

Met een vormgever alleen ben je er nog niet. Je hebt ook een website-programmeur nodig die de aanpassingen doet en jouw website sneller doet laten lopen en de bestellingen correct verwerkt en voor het testen. Beiden kosten wel wat en dat hangt allemaal af van wat je wilt.

Heb je de andere sites zoals bol.com al bekeken voor wat betreft de layout?

Link naar reactie
  • 0
Met een vormgever alleen ben je er nog niet. Je hebt ook een website-programmeur nodig die de aanpassingen doet en jouw website sneller doet laten lopen en de bestellingen correct verwerkt en voor het testen. Beiden kosten wel wat en dat hangt allemaal af van wat je wilt.

 

ik ben het interceptor eens. Vooral omdat je het er zakelijk uit wilt laten zien, opdat dit natuurlijk meer klanten trekt, zou ik kiezen voor een professionele aanpak. Het is wel een investering die je zult moeten doen, maar deze zal kunnen worden terugverdiend als het concept waarvoor dit is gemaakt goed is. In ieder geval kun je dan wel het probleem design wegstrepen van je lijst "waarom loopt mijn webshop niet".

 

 

ps ik heb je een PM gestuurd.

 

 

gegroet.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Zoek een programmeur die ervaring heeft met osCommerce. Die vindt je in de Nederlandse en Engelse osCommerce communities.

 

Je zou ook eens kunnen kijken op www.scriptlance.com. Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er goed uit.

 

Wanneer je een programmeur hebt gevonden, dan kan het zijn dat hij binnen een uurtje een mooie layout heeft gemaakt. Heeft hij er wat meer moeite mee (programmeurs zijn vaak geen designers), kijk dan eens naar een template van ww.monstertemplate.com. Voor een paar centen heb je dan een leuk uiterlijk, laat dit wel een beetje customizen door de programmeur.

 

Het ligt er een beetje aan wat je precies wilt, maar op deze manier heb je voor minimaal €300 al een hele aardige shop draaien.

 

Als je van plan bent om €600 te besteden, doe dat dan als volgt:

- Zoek een programmeur, zoek in samenwerking met hem een template uit.

- Laat hem de template implementeren. Nu ben je €200 armer.

- Redelijk tevreden met de programmeur? Laat hem dan de gewenste extensies implementeren.

- Niet tevreden met het werk van de programmeur? Dan heb je pech, maar gelukkig heb je pas €200 verspilt.

Link naar reactie
  • 0

Voor 300 euro een shop laten draaien? ;D ;D

 

De hele site moet namelijk overhoop en dat betekent dat de engine (software) en de layout aangepakt moeten worden. Databases moeten gebouwd worden en ze moeten naadloos op elkaar aansluiten en dan ook nog foutloos werken met diverse templates, etc. Zodra ik namelijk de site open zie ik in het lege veld diverse foutmeldingen.... Software-matig zitten er nog fouten.

Dan komt er ook nog het aspect veiligheid i.v.m. financiele transacties. Vervolgens moet het getest worden, gecorrigeerd, etc. reken maar op een maand of 3 aan werk incl.layout. Dan praten we over een investering van minimaal 2000 euro die je uiteraard kunt terugverdienen mits je dus alles vanaf het begin professioneel aanpakt.

Je moet dit niet onderschatten!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een osCommerce shop gebouwd 8)

 

osCommerce installeren + template van templatemonster kost echt niet meer dan 5 uur. Dan moeten er nog wat kleine aanpassingen gedaan worden (=5 uur). Een programmeur uit de community kost €15/ uur. Totaal dus ongeveer €300 en dan heeft hij al een betere shop dan nu.

 

Waarschijnlijk wil hij dan nog wat extensies geimplementeerd hebben en wat gecustomized hebben en dan ben je zo €300 verder (=€600).

 

Als je zelf gaat lopen prutsen, dan ben je twee maanden bezig en werkt het nog steeds niet idd.

 

EDIT: Laat de programmeur wel helemaal opnieuw beginnen en probeer het huidige niet te redden. Als een programmeur van 0 begint, is hij sneller klaar.

Link naar reactie
  • 0

zoals je al heb kunnen lezen moet er nog wel wat aan je webshop gebeuren..

zorg dat je webshop BETROUWBAAR overkomt, dit is al gezegt maar is in mijn en vele andere ogen een van de belangrijkste punten. snelheid=punt2..

neem er nog een klein baantje bij , wees wat zuiniger (nog meer?) en geef geld uit aan advies en kennis, mensen die je kunnen helpen en weten hoe je zoiets aanpakt.

eigenlijk is alles al wel gezegt en weet je nu wel een beetje hoe je het verder moet aanpakken.

een webshop hoeft niet duur te zijn, maar je moet wel weten wat je wilt.

de aanhouder wint!! ;D ;D ;D

Jeroen Schlechter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.