• 0

Voorraad meubelzaak

Voor mijn studie moet ik ondernemingsplan schrijven.

Ik moet het gedeelte financiering doen. Met me MBO-administratie moet dat makkelijk lukken ;)

 

Maar 1 vraagje. De voorraad. Ik zet een meubelzaak op wat beschadigde meubels verkoopt (lees: klein krasje, deukje)

Weet iemand wat een acceptabele voorraad is in euro's?

Voorraadwaardering doe ik voor inkoopprijs.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De voorraad heeft te maken met je eigen bedrijfsidee, lever je alles uit voorraad of bestel / koop je pas iets als je een klant weet? Hoe groot is het bedrijf, wat denk je te verkopen en uiteraard moet je de omloopsnelheid niet vergeten.

 

Naar mijn idee is geen standaard waarde, wel moet je de voorraad kosten zo laag mogelijk proberen te houden. Dus hoe lager, hoe beter!

Hoe je dat gaat invullen is dus afhankelijk van wat je bedrijfsvisie is, hoe je de klanten benaderd en wat je mogelijkheden zijn (qua ruimte, enzo).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Beste Bert,

 

Het is vrij eenvoudig. Hoeveel meubels wil je op voorraad houden? Dat is een kwestie van strategie. Veel voorraad is duur, maar dan kun je sneller leveren. Het is daarom ook afhankelijk van de levertijd van de leveranciers en je eigen omzetsnelheid.

 

Stel dat je uit voorraad kantinetafels wil kunnen leveren en de levertijd van je leverancier is 3 maanden. Als je denkt 20 tafels per maand te verkopen, moet je er gemiddeld zo'n 40 op voorraad hebben (20 op het laagste punt, 60 op het hoogste punt)

 

40x je inkoopsprijs is de waarde van je voorraad voor je businessplan. Die berekeing moet je vervolgens voor al je producten herhalen.

 

Reken ze!

 

Groeten,

Nils de Witte

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.