• 0

Beste volgorde in een ondernemingsplan

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Heel vaak worden verschillende volgordes aangehouden. Zelfs met formats die van internet kunnen worden gehaald staan ze telkens anders.

 

Een ondernemingsplan is iets persoonlijks en daarom kan niemand je exact vertellen wat er in moet want dit is voor alle ondernemingen anders op het financieel plan na wat eigenlijk niet mag ontbreken.

 

Ik raad je aan om eerst marktanalyse te doen en daarna marketingplan.

 

Vaak kan je de verschillende onderdelen uitwerken en dan rustig kijken wat een logische volgorde is. dit zie je vaak vanzelf wel.

Succes ermee

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Is je marktanalyse een onderdeel van je externe analyse of laat je dit geheel apart van elkaar staan.

 

Externe analyse

-Concurrenten

-Markt

-Afnemers

-Macro omgeveings

- Vijf krachten

 

Dit zijn maar een aantal voorbeelden van je externe analyse waar je marktanalyse een deel van kan laten uitmaken.

 

Naar mijn mening kan je beter nadat je jezelf hebt voorgesteld met je achtergronde en inlkeiding en samenvatting. iets vertellen over je product of dienst en daarna de onderneming zelf. Maar zoals eerder gezegd alles in dit plan is jouw keuze.

 

Succe

Link naar reactie
  • 0
Is je marktanalyse een onderdeel van je externe analyse of laat je dit geheel apart van elkaar staan.

 

Externe analyse

-Concurrenten

-Markt

-Afnemers

-Macro omgeveings

- Vijf krachten

 

Marktanalyse heb ik verkregen via desktop- en field re-search.

Bedoelt u met 5 krachten, de 5 P's? Staan deze onder marktanalyse of marketingplan?

Tevens; wat bedoelt u met "macro"?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Marktanalyse heb ik verkregen via desktop- en field re-search.

Bedoelt u met 5 krachten, de 5 P's? Staan deze onder marktanalyse of marketingplan?

 

 

Marktanalyse via field en deskresearch is goed.

 

de 5 p is niet hetzelfde als vijf krachtenmodel van Porter, (zoek google of wikipedia) dit model zal je een duidelijker beeld moeten geven ten opzichten van concurrenten , afnemers, leveranciers en dergelijke.

 

En zoals ik al zei deze valt bij mij altijd onder externe analyse. wat overkoepelend is voor de deze punten

-Concurrenten analyse

-Marktanalyse

-Afnemers analyse

-Macro omgeveings analyse

- Vijf krachten model van porter.

Deze lijst kan je inkorten of uitbreiden.

 

Zou je alle punten beschrijven die er bestaan voor een ondernemingsplan dan kan dit oplopen tot een plan van 100+ pagina`s(is mee twee maal gebeurt). maar dit wil je niet dus kies de belangrijkste dingen uit. Ik zorg dat ik altijd onder de 30 Blz blijf. met een killersamenvatting natuurlijk.

 

Ik stuur je een PM met de opbouw van mij laatste businessplan geschreven.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.