• 0

Beginnende (internet-)ondernemer loopt vast...

Dag allemaal,

 

Ben een beetje huiverig om hier een vraag te stellen als echte beginneling...

 

Ik ben een 'internet-zoek-service' begonnen voor mensen die geen zin, tijd of kennis hebben om zelf op internet te zoeken naar de ideale vakantieplek. Een soort menselijke zoekmachine voor allerlei accommodaties dus. Ik bemiddel niet, ik zoek alleen naar de beste hits. (kijk voor meer info op www.isearchforyou.com - of valt dat onder reclame??)

 

Begin december was mijn website/bedrijf startklaar. Ik heb een mailing rondgestuurd, met matig succes. Dat wil zeggen, wel wat reacties van bekenden, maar geen werk. De reacties liepen uiteen van 'helemaal geweldig idee' tot 'dat doe ik zelf wel'.

 

Nu zijn we ruim anderhalve maand verder en het is nog steeds heel rustig.

Dat kan,denk ik dan. Kwestie van geduld. De eerste free publicity artikelen komen pas in maart/april.

 

Waar ik tegenaan loop, is dat ik me verlies in 1001 manieren om mijn dienst aan de man/vrouw te brengen. Ik mail, ik verzin rubrieken in tijdschriften, ik verdeel flyers op de vakantiebeurs, ik hang op prikborden, ik zoek naar netwerkbijeenkomsten, ik probeer van alles om me op internet een beetje te 'ranken' - en ondertussen word ik doodmoe van mezelf. Ik heb het gevoel dat ik met 'hagel schiet'.

 

Is dat de manier om als beginnende ondernemer te werk te gaan? Of moet ik concentreren op slechts een paar acquisitiemanieren? En op welke dan in mijn geval? Ik kan wel wat advies gebruiken, want in m'n eentje kan ik het niet meer verzinnen :(

 

Alvast bedankt voor alle reacties.

grt,

Heidi

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je wilt kan ik een rapport voor je schrijven waarin ik vermeld hoe je je website voor zoekengines kunt optimaliseren. Ik vraag hier echter wel een kleine vergoeding voor. Je kunt het natuurlijk ook zelf uitzoeken maar een rapport bespaard je enorm veel tijd.

 

Het is mij gelukt om op de 1 pagina te komen van www.google.com met de zoekwoorden 'upload applet'. Ik (http://www.javaatwork.com) sta op nummer 4 van de 1.320.000 resultaten.

 

Als je interesse hebt kun je contact opnemen. Mijn emailadres vind je aan de linkerkant.

 

Groet,

 

Johannes Postma

 

EN DUS BEGIN JE HIER OOK MAAR TE SPAMMEN !!!!!

Link naar reactie
  • 0

Heidi,

 

Toevallig gaat een vriendin van mij zo'n soort dienst ook aanbieden. Weliswaar niet via internet, maar gewoon door bij de mensen langs te gaan ('s avonds), hun wensen te bespreken en een paar voorstellen neer te leggen. Zij doet dit met een reisburo als backup en vangt een hiervoor een provisie. Heb je er iets aan als ik haar contact met je laat opnemen?

 

Groeten, JW

Link naar reactie
  • 0

Hallo Heidi,

 

ich arbeite aus Deutschland, habe aber nederlandse Wurzeln :-) ... darum schreibe ich besser deutsch. Ich kann allerdings perfekt nederlands lesen.

 

Wenn Du so gut suchen kannst wie Du schreibst dann richte Dich an die, die keine Zeit haben zu suchen.

 

- Geschäftsleute, also Businessman. Die haben nie Zeit und finden Recherche für Dinge, die nicht mit der Arbeit zu tun haben Zeitverschwendung

 

- bei diesen Menschen ist nur das Ergebnis wichtig. Am besten genau so wie man es sich wünscht, aber es soll jemand machen damit das keine Arbeit macht :)

 

- biete zusätzlich einen persönlichen Telefonberatungstermin an. Da Du nicht so viele Interessenten hast, wird das zu schaffen sein und diese Telefonberatung macht eine noch bessere Beratung möglich

 

- bewerbe Deinen Service mit dieser Ausrichtung gezielt bei Firmen mit mehr als 50 Mitarbeitern. Dort besteht Delegationsbedarf

 

Mein erstes Posting, vielleicht hilft es :)

 

Huibert

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk even verder en groter.

 

Jij bent degene die voor mij zoekt wat ik wil.

Toch als je praat over een gemiddelde vakantie, dan kost jouw advies 5% tot 10% van de totale waarde van de vakantie. Ik kan mezelf vergissen, maar heb vlugtig gelezen, sorry.

 

Denk groter en trek de reizen zelf naar je toe.

Het eerste online boekprogramma met duidelijke adviesen.

 

Men vraagt om advies en jij komt met de oplossing inclusief reis.

 

Je kan beter van twee walletje eten als helemaal niet.

Daarmee komt jouw fee ook niet in beeld. Mensen geven niet graag geld uit voor weinig tot niets. Let op; Jouw fee staat in het niets tot wat je biedt maar mensen hebben maar 1 x geld.

 

Verreken het en bied een totaal pakket; Althans probeer het.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom??

 

Denken kan je niet groot genoeg, er naar toe werken is een steile helling!

 

Eerst uitwerken en doorgaan voordat je zegt: NEE, dat red ik niet.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Heidi,

 

Afhankelijk van waar je gaat bepalen dat je doelgroep zit zou je wellicht hetvolgende kunnen overwegen:

 

Ik denk dat een deel van je potentiele klanten op dit moment proberen een eigen vakantie/accomodatie on-line te boeken. Een deel van die klanten zou dat goed lukken, een ander deel loopt wellicht vast:

Heb je geprobeerd gericht te adverteren (met een mooie banner) op deze bookingssites?: "als u er niet uitkomt...isearchforyou", werp je op als de reddende engel voor de bezoekers die er niet uitkomen in de online wereld (bijv. senioren die genoeg budget hebben). Je zou er aan kunnen denken deze advertenties via partnerprogramma's (bv testnet of tradedouble) uit te rollen: je betaalt dan bijv. alleen voor de concrete leads.

 

 

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

hele mooie website maar ik heb erg veel moeite om je te vinden op internet, een tip voor je: gebruik komma's tussen je meta tags.. dat is een klein ding maar het helpt al iets...

 

Misschien is het ook wel iets te investeren in een internet marketing campagne?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.