• 0

Verwijder aub

Aanbevolen berichten

  • 0
Haha nee, maar waarom kan je ze niet gewoon als freelance betalen voor hun diensten dan? Als dat maar af en toe is...

 

Zolang zij ook ondernemer zijn (eenmanszaak) kan dat inderdaad.

 

Maar als ze geen VAR-WUO verklaring hebben zul je dus ook sociale premies en belasting voor ze moeten afdragen en een personeelsadministratie moeten bijhouden. Dat is hoop extra tijd en moeite.

Link naar reactie
  • 0
Dan kan ik hun dus beter zwart betalen?

Voeren van een loonadministratie laat je aan een ander over, bijvoorbeeld een partij als Deloitte en Touche of een andere salarisverwerker.

 

Het is allemaal niet zo moeilijk en in jouw geval hoef je je niet te kommeren om zaken als secundaire arbeidsvoorwaarden. Je spreekt met die twee anderen een uurtarief af en je laat de loonverwerker dit doorrekenen. Verder moet je je dan bij de belastindienst aanmelden voor een loonbelastingnummer en de eerste papierwinkel in orde maken.

 

Verder is het gewoon uit betalen aan personeel en belastingdienst wat de loonverwerker voor jou berekent. Het is even opstarten,maar daarna is het simpel.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Of je gaat via een payroll organisatie werken. Je betaald dan wel iets meer maar je loopt niet het risico dat je door moet betalen tijdens ziekte e.d. Je betaald alleen de gewerkte uren uit.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hmm oke... dan denk ik dat het dus toch verstandiger is als hun ook een eenmanszaak opzetten en dat als we iets van elkaar nodig hebben we onderling facturen sturen zoals eerder behandelt in dit topic.

 

Zolang zij inderdaad een VAR-verklaring hebben dat ze Winst Uit Onderneming hebben, en jij dit kunt controleren. Hebben ze zo'n verklaring, niet, of blijken ze achteraf toch niet aan de eisen te voldoen, dan kun jij alsnog aangeslagen worden voor premies en belastingen.

Link naar reactie
  • 1
dan denk ik dat het dus toch verstandiger is als hun ook een eenmanszaak opzetten en dat als we iets van elkaar nodig hebben we onderling facturen sturen zoals eerder behandelt in dit topic.

 

Dat kan (met al genoemde mitsen), maar met een payrollconstructie is ook niks mis. Ik heb zo ook weleens een freelancer zonder var-wuo via een uitzendbureau ingehuurd (een uitzendbureau is een payrollconstructie + werving en selectie).

Link naar reactie
  • 0

Aha oke, bedankt voor de informatie!

 

Nu nog iets :P Haha sorry, maar ik moet alles weten he ;)

 

Maar hoe zit het met studiefinanciering etc.? Krijg ik daar nog gezeur mee als bijvoorbeeld mijn inkomen boven de 1400 p/j uitkomt (of wat dat bedrag ook alweer is) of op een andere manier?

Link naar reactie
  • 0

Dat kan je precies opzoeken bij de IB groep...

 

Wat betreft je eenmanszaakjes constructie: Dat werkt niet aangezien je in de eenmanszaakjes waarschijnlijk niet voldoende andere klanten krijgt, behalve in de hoofd-eenmanszaak.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik las in een ander topic, dat er pas iets verandert aan je studiefinanciering als je meer dan € 10.218,00 per jaar verdient.

 

en wat is dat IB precies? ???

Grappig dat je een van je hoofdsponsoren niet bij naam kent ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Grappig dat je een van je hoofdsponsoren niet bij naam kent ;)

 

Uh ik ben 18, ben nu bezig om alles uit te zoeken om een eigen bedrijfje te beginnen dus hoe moet ik nou weten wat het 'IB' is en wat ze doen? Mijn ouders regelen dat het, maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben.

 

En je reactie is niet echt een toevoeging op dit topic he... ???

Link naar reactie
  • 0

De KVK heeft net gebeld ;D

 

Kwartier mee aan de lijn gehangen, goed veel informatie gehad en nou weet ik alles zeker, binnenkort ga ik langs bij dezelfde persoon die me belde en dan bespreken we alles en ik weet nu wat ik mee moet nemen daarheen en dan word alles terplekke geregeld! ;D

 

EDIT:

Over studiefinanciering, naast je studiefinanciering mocht je in 2006 € 10.527,57 netto verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering :) Om even onduidelijkheden uit de wereld te helpen.

Link naar reactie
  • 0

Offtopic:

ik denk dat de inflatie percentage's deze cijfers zo 'apart' maken

 

Ontopic:

Impulzer, succes met je onderneming en maak je nog maar geen zorgen over die IB, voordat je netto 10.000 euro verdient ben je wel even verder of het moet allemaal als een trein draaien :) Mocht je nog vragen hebben mbt het ondernemersschap wil ik je ook altijd helpen. Ben zelf ook 18 ben inmiddels 1 jaar geleden tegen hetzelfde aangelopen als jou :)

 

Succes er mee !!

 

Trouwens, IB kan ook te verwarren zijn met Inkomsten Belasting :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.