• 0

Verwijder aub

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt allemaal :D Het gaat nu echt goed, heb gisteren een boekhouder geregeld en dergelijke dus dat deel zit ook allemaal goed.

 

Nu nog even één vraagje dat eigenlijk niet hier thuishoort, maar toch betrekking heeft op het topic 'Eigen webdesign bedrijf':

 

Hoe kom ik aan klanten?

- Bellen lijkt op storen...

- E-mailen lijkt op spammen...

- Brieven sturen is ook spammen...

- Mond-op-mond dat komt later pas denk ik...

 

Dus wat is nou de beste manier? Ik dacht aan mailen, gewoon een standaart mail rondsturen naar bedrijven met een wat mindere website en afwachten.

 

Wat vinden jullie de beste manier?

Link naar reactie
  • 0
Over studiefinanciering, naast je studiefinanciering mocht je in 2006 € 10.527,57 netto verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering :) Om even onduidelijkheden uit de wereld te helpen.

 

Ik geloof zelfs dat het winst betreft van €10,527,57 euro. Oftewel, als je te dicht bij het limiet komt, kun je snel een grote aankoop doen van €5000,00 waardoor je weer even uit de gevarenzone bent.

 

Klopt dit niet, hoor ik graag een correctie.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Ik geloof zelfs dat het winst betreft van €10,527,57 euro. Oftewel, als je te dicht bij het limiet komt, kun je snel een grote aankoop doen van €5000,00 waardoor je weer even uit de gevarenzone bent.

 

Klopt dit niet, hoor ik graag een correctie.

 

Ik ga morgen naar de KVK, dus zal het eens navragen :)

Link naar reactie
  • 0

Erover nadenkend lijkt me dat de enige juiste optie. Het lijkt me sterk dat je door één klant die €11,000 wenst te betalen (en waar jij €10,000 kosten aan hebt, bij wijze van) de studiefinanciering zal vervallen.

 

In dat geval is de financiering veel interessanter, en dat kan niet de bedoeling zijn om jonge ondernemers te stimuleren. Ik hoor graag morgen het antwoord van de KvK, anders bel ik even met mijn boekhouder.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Laat mij duidelijkheid scheppen in de kwestie, als eenmanszaak is je netto winst je inkomen of je het nou wel of niet van je zakelijke rekening naar je prive rekening.

 

Het is dus niet mogelijk om je eigen loon als kosten op te voeren!

 

Als je netto bedrijfsresultaat 15.000 bedraagt gaat daar 34,4% gaat naar de belastingdienst 15.000/1,344=11.160 dan is je netto inkomen voor dat jaar 11.160 euro uit je bedrijf (+ extra inkomsten van weetikveel wat supermarkt ofzo) je mag volgens de ib-groep 10.500 (mooigetal) neto verdienen. Je zou daar dan 660 euro boven zitten. Van de ib-groep heb je als je uitwonend bent 250*12=3000 euro ontvangen. Je moet dan 660 euro aan de IB-groep weer terug betalen. Je hoeft NOOIT meer terug te betalen dan dat je ontvangen hebt dat jaar van de ib groep. Als je thuiswonend bent is het hetzelfde maar dan krijg je iets van 90 per maand.

 

Je zou in dit geval dus kunnen investeren om zo netto onder de 10.500 te blijven en niet in te hoeven leveren op de stufi.

 

Ik hoop dat het nu duidelijk is :D

 

*bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Box_I_%28inkomstenbelasting%29

 

 

------------------------------------------ EDIT -----------------------------------------------------------

 

SHIT, algemene heffingskorting vergeten die is 1990 euro

 

15.000/1,344=11.160 te betalen belasting is dan dus 2840 -1990 = 850 euro te betalen belasting dan is je netto inkomen dus 14.150

 

dat is 14.150 - 10.500 = 3.650

 

je hebt 250*12 = 3000 gekregen van de ibgroep je moet dus AL je stufi terug betalen !

 

*bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_heffingskorting

 

Link naar reactie
  • 0

Je vergeet wel meer aftrek mogelijkheden en de schaal is voor ondernemers ook nog eens anders. Maar dat maakt niet uit, jouw stuk is vooral handig als algemene informatie.

 

Jasper ging inderdaad even de mist in door omzet en resultaat te verwarren als maatstaf, maar kwam daar zelf snel genoeg achter :)

 

Aftrek mogelijkheden heb ik achterwege gelaten gezien het feit deze jongeheer studeerd evenals ikzelf, om dan 1250 uur te draaien is vrij lastig, en nog lastiger aan te tonen bij de belastingdienst! 1250 uur is 48 weken 26 uur per week werken. Je komt dus pas in aanmerking wannner je aan kunt tonen dat je 1225 uur per jaar draait.

 

De schaal is voor een eenmanszaak NIET anders ...

Link naar reactie
  • 0

Denk er ook aan dat bepaalde aankopen niet het eerste jaar voor 100% afgeschreven kunnen worden. Koop een pc voor €600,00, dat bedrag wordt in drie jaar afgeschreven. Niet handig om daarmee in de fout te gaan als je probeert je netto winst met €500,00 terug te dwingen om zodoende je studiefinanciering te behouden of iets dergelijks. :)

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Denk er ook aan dat bepaalde aankopen niet het eerste jaar voor 100% afgeschreven kunnen worden. Koop een pc voor €600,00, dat bedrag wordt in drie jaar afgeschreven. Niet handig om daarmee in de fout te gaan als je probeert je netto winst met €500,00 terug te dwingen om zodoende je studiefinanciering te behouden of iets dergelijks. :)

 

correct !

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet zozeer voor een ondernemer, maar wel anders:

 

Premie volksverzekeringen 31,7%

Inkomstenbelasting 2,45%

 

Totaal 34,15% en dat is net iets anders dan 34,4%. Ik geeft toe, het is bijna niets. Maar het gaat erom dat het niet volledig was in jouw mail en dat mensen dat ook niet als zodanig zouden moeten lezen.

 

Hier trouwens meer over de schalen / schijven waarmee je te maken hebt:

http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsugaatwerken/alsugaatwerken-01.html

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet zozeer voor een ondernemer, maar wel anders:

 

Premie volksverzekeringen 31,7%

Inkomstenbelasting 2,45%

 

Totaal 34,15% en dat is net iets anders dan 34,4%. Ik geeft toe, het is bijna niets. Maar het gaat erom dat het niet volledig was in jouw mail en dat mensen dat ook niet als zodanig zouden moeten lezen.

 

Hier trouwens meer over de schalen / schijven waarmee je te maken hebt:

http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsugaatwerken/alsugaatwerken-01.html

 

 

 

34,4 is van 2006 :) 34,15 is van 2007 ?

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je een webhosting bedrijf gaat starten zorg dan dat je een betere website krijgt als wat je nu hebt want dit is toch een soort voorbeeld van wacht je kan verwachten van een webdesign bureau :

 

- Form validatie, dat het formulier voor contact word verstuurd terwijl er niks ingevuld is.

 

- W3C validatie voor alle browsers, waar je volgens mij nog geen kennis van hebt genomen er geen enkele DOCTYPE te vinden is. Een website die hier geen kennis van neemt heeft voor mij geen goede aanpak en bouwt websites die niet in alle browsers werken.

 

- Gebruik een mooi schakelbord want als je bestanden direct gaat koppelen met de $_GET superglobal is het erg onveilig als je bestanden definieerd : dit is te vinden op http://nl3.php.net/switch

 

De site oogt verder wel erg proffesioneel... maar voor een gevorderde die ziet er al snel doorheen!

Link naar reactie
  • 0
De site oogt verder wel erg proffesioneel...

Mag ik u er op wijzen dat proffessioneel als professioneel geschreven wordt door de professionals :P

 

Verder is het maar net de vraag of iemand die op zoek is naar webhosting zich laat leiden door deze punten die je noemt. Hoewel het altijd goed is natuurlijk om te kijken of de website technisch gezien voldoet.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

[...]

De site oogt verder wel erg proffesioneel... maar voor een gevorderde die ziet er al snel doorheen!

 

Ik zal alles even toelichten, we zitten op het moment pas in de beginfase van ons bedrijf. We zijn nu bijna ingeschreven bij de KVK, nog een aantal formulieren invullen etc.

 

De website zoals we die nu hebben, is puur voor het design. Omdat we nu een VOF gaan beginnen (met 2 mensen dus, 1 designer en 1 scripter) gaat mijn compagnon de website nog helemaal netjes scripten en dus ook met alle punten die je net beschreef.

 

Als de website helemaal af is zal ik het hier nog een posten en kijk dan nog even een keer, dan zal het allemala een stuk beter zijn als nu :)

 

Verder is het maar net de vraag of iemand die op zoek is naar webhosting zich laat leiden door deze punten die je noemt. Hoewel het altijd goed is natuurlijk om te kijken of de website technisch gezien voldoet.

 

Wij zijn een webdesign en webontwikkelingsbedrijf, we doen geen webhosting. Met webontwikkeling bedoelen wij het scripten etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.