• 0

Aandeelhouder van een BV uit laten kopen

Wij hebben met z'n 3 en een BV opgericht met elk eenzelfde inleg en aandeel.

Nu is het bedrijf niet zo succesvol als verwacht, en ik zie dat in de toekomst eigenlijk ook niet zo snel gebeuren. Dus heb ik aangegeven dat ik vind dat we de onderneming moeten staken, om op deze wijze nog iets van onze inleg terug te krijgen.

De andere twee vinden dat de BV door moet gaan, en zijn ook bereid om mij uit te kopen.

Mijn vraag is echter wat is de waarde van mijn aandeel? Naast het geld wat nog in het bedrijf zit, is dit ook nog een stuk goodwill neem ik aan. En is dit eenvoudig te bepalen of moet daar een expert aan te pas komen? (het gaat in principe om relatief geringe bedragen)

 

Oh ja en nog een vraagje: komst de belastingdienst ook nog langs? Ik rijg minder geld terug dan ik geinvesteerd heb (en ik heb vanuit mijn prive in de BV geinvesteerd)

 

alvast bedankt voor jullie reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Er is geen vaste manier om aandelen te waarderen. Het gaat om de waarde van de gehele onderneming en alle assets, ook de minder lastbare, zoals goodwill. Maar er zijn wel duizenden manieren deze te waarderen. Indien het om geringe bedragen gaat lijkt het niet handig deze bedragen op te maken aan een expert die dit kan berekenen. Wellicht aan de hand van de balansen, en eigen berekeningen, eigen waardering, kan je een waardeschatting maken. Probeer er uit te komen met de andere aandeelhouders, want als het om kleine bedragen gaat kan je beter in een schikking iets meer toegeven dan je had willen doen dan veel meer geld uitgeven aan een professionele berekening.

 

 

Succes, laat ons weten hoe het gaat.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.