• 0

Ik wil mijn eigen discotheek!

Hey,

 

Mijn vraag is kort maar krachtig: Is het voor iemand met een normaal inkomen mogelijk om een discotheek te beginnen?

 

Ik weet namelijk dat je wel een bedrijf kan beginnen en dat je met een ondernemingsplan naar een bank kan gaan en die kan je dan als het goed is geld lenen. Maar een discotheek is (denk ik) niet zo goedkoop als 1 of andere winkeltje. Zou de bank mee willen werken? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten als ik een discotheek zou starten!? ???

 

Alvast Bedankt,

 

Rex - (16 Jaar) - HAVO Leerling

 

PS: Ik ben me alleen maar aan het orienteren.... Ik kan toch geen discotheek beginnen als ik 16 ben. ;) Beetje TE jong :P

 

[titel aangepast - mod]

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Rex, ik hoop dat je engels een beetje goed is ... dan heb ik hier een nuttige site voor je die ik onlangs zelf gespot heb. Ik moet mezelf er ook nog doorheen worstelen maar in de eerste oogopslag zag ik direct dat dit een zeer handige site is voor het starten van een nachtclub/ discotheek. Succes!

 

http://nightclubbiz.com/

http://nightclubventure.com/index.html

 

en als je op google zoekt kom je vast nog wel het een en ander tegen. In ieder geval zul je als je een goed concept hebt ongetwijfeld na enig marktonderzoek een informal investor weten te spotten.

 

 

Groetjes Jornt

Horeca Cave (Cave Concepts)

Link naar reactie
  • 0

Pfff... Die website is een beetje ingewikkeld... maar na enige tijd zoeken heb ik toch wel een beetje info kunnen vinden.

 

Quote vd site: There is an element of confidence that must occur between you and a prospective lending source, and this must happen within the early stages of contact. Remember, that because this is not a mainstream investment, the source may have nothing to compare it to. As a result, they’ll be a lot of direct questions that you’ll need to answer with 100% confidence. If you stumble, and start showing signs of confusion with respects to the statements in the business plan, you’ll be up poop creek, and it’s essentially “Game Over.” Did I mention that most of this happens within a 20-minute timeframe?

 

Toch nog bedankt...

 

Als er meer mensen zijn met goede info...... Post een reply!

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Een discotheek beginnen is inderdaad een zeer prijzige bezigheid, en je komt voor de gekste kosten te staan... Gewoon omdat het met luidruchtige horeca altijd wel 'wat' is, en je zit ook aan steeds veranderende eisen aan veiligheid etc.

 

Verder wil ik je erop wijzen dat je met 16 jaar geen horecagelegenheid kunt uitbaten die drank verkoopt. Ik zie dat je hier zelf wel aan gedacht hebt, maar just to be sure. Je hebt er in ieder geval papieren zoals sociale hygiene en aov voor de horeca voor nodig. Ik meen dat je minimaal 21 jaar moet zijn om een gelegenheid te exploiteren die (sterk) alcoholische dranken verkoopt.

 

Zoals je zelf zegt is het nu nog veel te vroeg om hier echt aan te beginnen, maar met plannen maken is niets mis. Ik denk dat je er veel aan hebt om een tijdje zelf in de horeca te gaan werken, en wat contact te leggen met de eigenaar van zon gelegenheid. Je krijgt dan veel meer inzicht in van alles wat erbij komt kijken, en je kunt later beter beslissen of je 'eraan' wilt of niet.

 

Even na dit wat lange verhaal:

 

Mijn vraag is kort maar krachtig: Is het voor iemand met een normaal inkomen mogelijk om een discotheek te beginnen?

 

Ik denk dat dit zeker mogelijk moet zijn, mist je bereid met 200% van je tijd en energie erin te steken. Het is niet iets dat je uit eigen middelen kunt financieren tenzij je een 7 cijferige bankrekening hebt. Dus het wordt een kwestie van ervaring opdoen, zeer goed plannen, een overtuigend plan schrijven en geldschieters overtuigen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wow.... thanks for your answer....

 

Weet je wat grappig is? Het was eigenlijk begonnen met een grapje.... Tussen mij en wat vrienden... We zaten alleen maar te praten over wat er allemaal slecht was aan de discotheek waar we de dag ervoor waren geweest en wat we dan er allemaal aan zouden veranderen....

 

Ik had al een keer iets gehoord over sociale hygiene... want dat moet ook volgens mij bij een cafe ofzo.... Een paar van mijn vrienden (waarmee ik zat te praten) werken al in een discotheek, dus contacten hebben we al een klein beetje...

 

Ik ga denk ik maar gewoon beginnen met een idee te schrijven.. Een soort eh.. ondernemingsplan... :) en dan zal de tijd ons leren wat er verder gaat gebeuren :D

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Een ondernemingsplan schrijven kan nooit kwaad, leer je altijd van! Alle mogelijkheden bekijken is het minste wat je kan doen.

 

Bedenk wel dat veel jongeren die actief stappen het erover hebben. (Wij hebben het ook weleens besproken). Het idee is altijd dat je het beter kan doen, maar vergeet niet dat er veel kosten gemaakt worden in het kader van veiligheid, vergunningen en materiaal.

 

Twee vrienden van mij zijn momenteel een feest aan het organiseren, maar als je ze nu spreekt vinden ze het tegenvallen. Er zijn zoveel kosten die ineens om de hoek komen kijken! Mix dat met de slechtere economie en het eurosyndroom (te dure horeca-prijzen)...

 

Maar dit alles komt uiteraard naar voren in je ondernemingsplan en het geeft je goed zicht op alle kosten enzo!

 

Bedenk wel dat een discotheek het in een paar avonden moet verdienen (zaterdag?).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk veel mensen hebben het erover. Ik heb al vaker "grote dingen" georganiseerd.... Feesten georganiseerd, film gemaakt, enzovoorts...

 

Quotetje:

Bedenk wel dat een discotheek het in een paar avonden moet verdienen (zaterdag?).

 

Pff.... Als je het zo ziet, dan moet je best wel veel verdienen op 1 dag. :o

 

Nou ja... Ik maak wel een ondernemingsplan (heb ik al een keer eerder gedaan) en dan zien we nog wel....

 

 

Eigenlijk heb ik nu al een vraagje voor de ondernemingsplan: Wat moet je eigenlijk voor een gebouw rekenen? Zeg maar als ik een discotheekje zou bouwen met 1 grote zaal, hoeveel zou dat kosten (de gebouw dan)?

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Over het gebouw valt weinig te zeggen, hangt helemaal van je publiek en doelgroep af. Sommige discotheken zitten gewoon in een kelder en bedienen het uitgaanspubliek wat langs komt. Ze zitten vaak in een centrum bij andere kroegen en disco's.

 

Andere zitten op een A locatie, langs het water, bij een mooie brug of in een oud gebouw. Deze locaties kosten veel meer, maar de mensen komen dan speciaal naar deze discotheek voor de sfeer en uitstraling.

 

Ik zou beginnen met het bepalen van je doelgroep, hoe ga je de markt benaderen? Waarom komen mensen naar jou discotheek? Wat maakt jou interessanter en beter als de concurrentie?

 

Is je doelgroep jong (16+), denk dan aan het feit dat deze groep met de fiets, ov of taxi komt. Dat ze sneller teveel drinken en meer problemen veroorzaken. Daarnaast zullen ze minder te besteden hebben.

 

Is de doelgroep de iets oudere (21+), dan heb je te maken met een groep de meestal al werkt of nog studeert. (wederom, wat is je doel?). De werkende hebben minder tijd en meer te besteden. De studerende hebben meer tijd en minder te besteden, drinken wel veel (is goed voor de omzet).

 

Onthou ook dat een locatie bepalend is voor het slagen of falen van een discotheek. Ga eerst eens bedenken wie je doelgroep is, bekijk dan waar deze zich ophouden en hoe ze zich vermaken. Daarna kan je aangeven wat de beste locatie zou zijn... Kijk dan eens op het internet bij de makelaars wat zo'n gebouw zou moeten kosten!

 

Succes!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Zijn er geen mensen die veel geld en tijd hebben en geen overlast bezorgen? ;)

 

Ok, even serieus: Ik zat meer te denken aan 16+. Aan de locatie heb ik ook al een beetje zitten denken. Niet in de stad ofzo maar meer, zoals ik dat zo mooi noem: "In de middle of nowhere" ;). Dus in de buurt van de stad maar niet in de centrum zelf. Het hoeft dan ook niet een A locatie te zijn langs het water ofzo, maar meer gewoon ergens op het platteland. Ik had al een leuk plekje gevonden, gewoon een goed plekje met goede bereikbaarheid, maar op 10km afstand zit al een andere (druk bezochte) discotheek. Dus ik weet niet of dit zo'n goed idee is. ::) Nou ja... :-\ Ik ga goed nadenken over de locatie want zoals je al zei, is het bepalend voor het slagen/falen...

 

Rex

 

PS: Thx again...

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rex,

Je zou totdat je die discotheek ook daadwerkelijk begint ook een team 'discotheektesters' kunnen samenstellen.

Dan ga je op commerciële basis als "mystery klant" bij discotheken langs en de directie van de discotheek verslag doen van jullie ervaring (jullie zijn in principe doelgroep en kunnen dus zeer waardevolle informatie leveren- bovendien zal personeel jullie niet als kwaliteits-comitee herkennen en dus heel authentiek op jullie reageren).

 

Mocht je dit een goed idee vinden wil ik (en de mede HL members natuurlijk!) je wel helpen met het uitwerken van een outline.

Op die manier kun je wennen aan ondernemerschap (het zit blijkbaar in je ;) zonder meteen al al die last van zo'n horecabedrijf op je schouders te dragen. Bovendien is wat je opsteekt van je ervaringen van onschatbare waarde voor je eigen bedrijf, later.

 

Mocht je niet zelf de boer op willen kun je ook een website beginnen met ervaringen van klandizie van diverse gelegenheden. Als je een lijst standaardvragen online zet kun je zo in de loop van de tijd een aardige database aanleggen, helemaal als je er een aardigheidje tegenover weet te zetten (daar kun je dan waarschijnlijk wel weer een sponsor voor vinden, een bedrijf dat belang heeft bij die informatie bijvoorbeeld, of een label van house cd's ofzo.)

 

Gewoon wat ideëen 8)

 

Groet,

Annedien

 

 

PS neem wel een Bob mee als je gaat testen :P

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even kijken of ik het goed begrijp:

 

Ik ga zeg maar met nog iemand naar een discotheek, maar dan zeg maar undercover. 8) Om daar gewoon om ons heen te kijken en om bijv. dan de personeel daar aan te spreken en informatie over discotheken in te winnen, wat we dan kunen gebruiken bij onze discotheek. :D En hun herkennen ons niet, want hun denken dat we gewoon klanten zijn. :P

 

Uh nice idea. Als ik het goed begrijp. ;)

 

Mocht je dit een goed idee vinden wil ik (en de mede HL members natuurlijk!) je wel helpen met het uitwerken van een outline. => Oh very very very nice idea...

 

Maar die andere idee over de website zit me ook wel lekker, omdat ik zelf ook al webmaster ben van andere (druk bezochte) sites. Dus zo'n site als deze staat me wel.... Die zal ik dan ook wel maken. :D

En als het lukt met een sponsor.... Dan is dat helemaal great!!!! :D:D:D

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Dan ga je op commerciële basis als "mystery klant" bij discotheken langs en de directie van de discotheek verslag doen van jullie ervaring

 

Het Mysteryshopping is een bekend en groeiend fenomeen. Als je je puur op discotheklen wilt richten vul je wellicht een gat - Ik heb enige tijd geleden twee jongens gespot op Live Wire voorronde Regio Zuid-Holland Zeeland. Zij hebben die voorronde ook gewonnen en zijn als organisatie aangesloten bij een overkoepelende organisatie voor mystery-shopping. In eerste instantie richten ze zich nu nog op Hotel en Restaurant, maar in hun presentatie gaven ze te kennen ook reeds bioscopen te bedienen en ongetwijfled ook discotheken. Zij bouwen een bestand op van mysteryshoppers en daarvoor kun je je online aanmelden. Dan kun je bijvoorbeeld gratis eten en doe je verslag uit. Daarvoor is het naar mijn weten wel noodzakelijk dat je zelf wetenschap hebt van de etiquetten zodat je personeel goed kunt beoordelen. Wie weet doen we ook wel een en ander voor de categorie nachtclubs. Ik weet even niet hun namen/ naam bedrijf uit mijn hoofd, maar kan er via een contactpersoon bij Syntens zo achter komen. Dan kun je wellicht via hen gaan mysteryshoppen.

 

Groet, Jornt

Link naar reactie
  • 0

Ik beschouw mijzelf toch wel als een discotheek-kenner bij uitstek.

Op de vraag of iemand met een normaal inkomen een discotheek kan beginnen is het antwoord: NEE !!!!!

Een discotheek beginnen en draaiende houden is erg kostbaar. Je hebt te maken met vergunningen, dure locaties, dure activa, dure medewerkers, DJ's die een vermogen voor een uurtje draaien vragen, boekingskantoren, reclame / promotie, etc.

Let wel dat een groot deel van de opbrengsten direct wordt geïnvesteerd in de aankleding voor nieuwe feesten en buitenlandse DJ's. Sommige tenten wisselen met enige regelmaat van eigenaar, hier is ook een reden voor.

 

Een locatie buiten de stad, klinkt alsof je de formule van Bob's of Hollywood wilt kopieren, hier heb je zeker veel geld voor nodig. Let wel dat niet iedere formule op iedere plaats past. Als je echt veel discotheken wilt zien en beoordelen zonder veel geld uit te geven moet je gaan flyeren voor een organisatie.

 

Als je echt goede discotheken wilt zien moet je echt een keer naar:

Now & Wow en Club Arena beide op zaterdag.

 

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Even over het mysteryshop gebeuren, zelf ben ik al jaren werkzaam in die wereld. Ik bezoek winkels, restaurants, kroegen, theaters en ook discotheken. Samen met een stel vrienden, met mijn vriendin of alleen. Net wat de klant wil.

 

Je moet inderdaad goed weten wat er wel en niet kan, wat de regels zijn binnen een bedrijf en hoe zo'n een bedrijf wil werken. Iedere winkel heeft zijn eigen methode. Een leuke en frisse manier om de manager of eigenaar van een bedrijf op de feiten te drukken.

 

Het door Cave Concepts bedoelde bedrijf is "AQ Services" te Den Haag.

Daarnaast heb ik nog een aantal contacten met dat soort bedrijven, mocht je meer informatie willen hebben, hoor ik het wel.

 

Greetz,

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ach... Ik ga binnekort weer naar een discotheek en dan ga ik wel met die mensen die samen met mij een discotheekje willen beginnen.

 

We hebben op dit moment dus geen bedrijven van buitenaf nodig.

Wij komen zelf ook overal makkelijk binnen dus we kijken het zelf even aan...

 

PS: Ik ben al met een onderzoek begonnen via het internet. Ik heb al een website waar mensen een enquete kunnen invullen of een bericht kunnen achterlaten over wat ze van hun disco vinden.

Natuurlijk is die site nog niet af, omdat ik pas 1 uurtje eraan gewerkt heb... Maar ja... je kan hem al bezoeken op www.disconl.tk :)

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Het ondernemen zit zeker in je, gezien de snelheid van uitvoeren en je ideeën. Dat is zeker een reus waard, wat mij betreft.

 

Het opzetten van een site is een goede plan. Denk wel goed na over "wat je voor informatie wil weten" en wat je precies met de site wil.

 

Ik kan me voorstellen dat het een soort overzicht site wordt met recensies van een discotheek (denk maar aan www.kieskeurig.nl voor bijv. de telefoons). Alle namen, adressen enzo staan erop. Een algemene score met motivatie en als je op de naam klikt meer detail info.

 

Leuk idee!! ;D

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Thx... Ja ik zat ook aan zoiets te denken....

 

Soort van kies een plaats.. kies een discotheek.....

 

geef een cijfer voor de prijzen... een cijfer voor de sfeer... cijfer voor enzvoorts.... en dan nog een open ruimte waar je nog iets erover kan vertellen... je eigen mening enzo...

 

:)

 

Op dit moment staat er eigenlijk nog nix... Behalve een soort enquete waaraan ik even 15 minuten heb zitten kloten... ;) .... Ik weet eigenlijk nog niet wat ik wil onderzoeken met die enquete... Dus die enquete staat er eigenlijk voor jan met de korte achternaam.... :P

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Het ondernemen zit zeker in je, gezien de snelheid van uitvoeren en je ideeën.

 

Ach ja... Als ik iets wil... Dan ga ik er ook 200% voor...!

 

Het lukt niet altijd ::), maar wie niet waagt..........!!!! ;)

 

-Rex

 

PS: Echt k*t dat ik vorig jaar al mijn ondernemingsplan op school heb ingeleverd.... Het klopte voor geen meter en ik kreeg een 5,5. Als ik toen had geweten wat ik nu allemaal (thx to oa. deze site) weet... Dan had ik maybe wel een 9 gehad! >:(

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga ik het technisch realiseren? Wat ? De website???

 

Oh... Dat regel ik wel... Ik heb al zo'n 8 jaar webbuilding ervaring. Dus de site zelf is geen probleem. ;D

 

Of bedoel je iets anders ???

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, het bouwen van enquetes, het verwerken van de informatie enzovoorts.

Misschien dat je de informatie in rapporten kunt laten verwerken door een andere partij (marktonderzoekbureau) en deze kunt verkopen.

Dan zou je een diepte-onderzoek online kunnen zetten waar mensen op kunnen inloggen.

 

Mensen die al langer op HL komen weten dat ik heel streng ben over vormgeving :-X

Ik vind het er nog een beetje... onprofessioneel uitzien.

Je wilt waarschijnlijk wel geloofwaardig overkomen. Het potentieel van dit idee schat ik zodanig in, dat je grotere partijen naar je site kunt trekken op het moment dat je dit goed uitwerkt.

Anders blijft het hangen in een goed idee. Een goed _uitgewerkt_ idee is veel waardevoller.

Je kunt aardig wat stof doen opwaaien met zo'n site en beroering veroorzaken in horecaland- als je er een community voor discotheekbezoekers aanhangt kun je ook nog allerlei spin-off hebben.

(Dating, foto's, etc.)

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Quotetje:

 

Ja, het bouwen van enquetes, het verwerken van de informatie enzovoorts.

Misschien dat je de informatie in rapporten kunt laten verwerken door een andere partij (marktonderzoekbureau) en deze kunt verkopen.

Dan zou je een diepte-onderzoek online kunnen zetten waar mensen op kunnen inloggen.

 

=> Ik kan het zelf ook wel maken, heb ik niemand voor nodig. ;D

 

Over de vormgeving heb je wel gelijk.... Ik ben eigenlijk ook zo'n vormgeving gek :P, (heel erg kritisch)... Ik heb, zoals ik al zei, die site in 1 uurtje gemaakt en ik heb nog geen tijd gehad om er een mooie layout bij te maken. (Ik heb wel al eh... het technische dus de webcode al een beetje gemaakt...) De layout was maar een beetje, hoe zeg je dat..... Gewoon om er iets omheen te hebben.... Zodat het niet helemaal wit zou zijn.... ::)

 

Jullie horen nog wel van me als de site al wat beter/mooier eruit ziet!

 

- Rex

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

He Rex,

 

Lache dat je een discotheek wilt beginnen. Heb ik op mijn 16de ook aan zitten denken maar nooit wat mee gedaan.

 

Ik zou als ik jouw was gewoon een bergje feesten gaan organiseren. Je hoeft nog geen vaste locatie te hebben maar je doet wel veel ervaring op.

 

http://www.id-t.com is opzekers een goed voorbeeld voor je. Misschien kan je zelfs proberen contact te krijgen met Duncan Stutterheim. Je zou wel "concurrentie" van hem worden, maar mogelijk dat hij het leuk vindt om een keer een gesprekje met je te hebben. Als je contact met hem zoekt probeer dan professioneel en enthousiast over te komen, vertel dat je 16 bent en dat je serieus bezig bent. De kans is klein dat het lukt, maar je kan het altijd proberen.

 

Duncan heeft ID&T naar grote hoogtes geholpen door feesten te organiseren. Zodra je daar wat ervaring in hebt wordt de stap naar een eigen discotheek makkelijker, je leert het wereldje kennen, je herkent problemen sneller en als je een aantal succesvolle feesten op je naam hebt staan dan zullen investeerders waarschijnlijk ook meer vertrouwen in je hebben.

 

Dat je 16 bent hoeft volgens mij geen probleem te zijn, als je het echt wilt kan je altijd andere mensen vinden die wel de juiste leeftijd/diploma's hebben. Het is niet makkelijk, maar waar een wil is...

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Thx 4 ur message.... Ik zal proberen met hem contact op te nemen...

 

Ik heb nu al contact met mensen (DJ van off-corso, glazenhalers en kassa mensen...) die zelf ook al in de discotheek werken enzo en die ook al van plan waren om een (nieuw) discotheek te beginnen... :$o)

 

 

 

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb nu al contact met mensen (DJ van off-corso, glazenhalers en kassa mensen...) die zelf ook al in de discotheek werken enzo en die ook al van plan waren om een (nieuw) discotheek te beginnen... :$o)

 

Als je contacten met een DJ van off-corso hebt, krijg je zeker te maken met Firm Bookings, Silly Symphonies en de familie Unger (Remy en CS). Geloof niet dat zij staan te springen op meer concurrentie.

 

Kijk eerst of iemand je wil financieren, zoek daarna goede mensen (manager), locatie, etc.

 

Om echt een goede discotheek te beginnen moet je toch echt wat ouder zijn of iemand hebben die de taken namens jou overneemt.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee gaan er nu een aantal dingen door elkaar lopen. Het opzetten van een website over discotheken, het opstarten van een nieuwe discotheek en het organiseren van feesten.

 

Focus je in de eerste instantie op één ding, bijvoorbeeld de website. Dat lijkt mij in jou geval het meest realistische haalbare onderdeel. Zo'n idee bestaat nog niet (naar mijn idee) en denk maar aan de site van de telecom vergelijkers toen der tijd, dat was een schot in de roos.

 

Probeer voor jezelf een doel neer te zetten, zoals Annedien al zei: Wat wil je voor uitstraling, wie zijn je klanten?

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.