• 0

BTW verlegging

Na een tijdje op de site van de belastingdienst en deze site te hebben gezocht ben ik er toch nog niet helemaal uit wat nou precies de bedoeling is?

 

Situatie: domeinnaam gekocht van een duitse onderneming. Op de factuur staan: kosten voor de website: €x en BTW 0% € 0,-

 

De BTW wordt verlegd naar het land waar de goederen (in dit geval dus de dommeinnaam naar toe verhuizen), ik ben dus verplicht BTW te betalen, toch?

 

Maar ik moet dus € 0 opgeven als omzetbelasting en € 0 als voorbelasting? Dus eigenlijk moet ik niets opgeven, maar ik moet dit wel opgeven als ICL (intercommunitaire levering) ?

 

Hoe zit het nou precies?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi ,

 

Ik doe zelf eigenlijk niets met buitenlandse transacties maar normaal gesproken is het zo dat wanneer er 0% btw wordt berekend je hier dus ook geen BTW over in aftrek kunt nemen.

Wanneer jij de factuur hebt gehad met 0% BTW zul je alleen de kosten hoeven te boeken en geen BTW hoeven te verrekenen. Wanneer er wel BTW op zou zitten zou er even moeten worden utgezocht of jij inderdaad bij de belastingdienst met het product dat je hebt aangekocht die buitenlandse BTW kunt verrekenen, maar nu wort er geen btw in rekening gebracht en kun je dit dus ook niet verrekenen.

 

Patricia

Link naar reactie
  • 0

Bedankt. Dit is idd het goede antwoord ;) ik had het mn broer ook al gevraagd. Alleen ik ben wel al zo koppig geweest om het verkeerde op te sturen. Moet dus een wijziging doorgeven. (Is daar overigens een bepaalde standaard voor?)

 

Verder vul ik dus bij 4b de levering buitenland (X *19%) en bij 5a wordt dat verschil met het bedrag bij 4b verhoogd. 5b wordt met datzelfde bedrag verhoogd dus... Ik zie alleen nergens de plek wat jij bedoelt met ICL Marco ? Is dat 2a waar X ingevuld moet worden ?

 

"2 Verleggingsregelingen: BTW naar u verlegd

2a Leveringen/diensten waarbij de heffing van

omzetbelasting naar u is verlegd."

 

Nog een kleine side question: dit is pas de eerste keer dat ik de daadwerkelijke aangifte digitaal heb gedownload. Bestaat er een mogelijkheid om alle vorige aangiften nog digitaal te krijgen ? (Of per post voor mijn part...)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Sp00n,

 

Excuses, met ICL bedoelde ik de IntraCommunautaire Leveringen, maar daar heb jij niet mee te maken, dit betreft intracommunautaire verwervingen.

 

Vorige aangiften kan je niet meer (digitaal) toegestuurd krijgen. Het moment van aangifte is de enige gelegenheid om de aangifte te bewaren.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.