• 0

Flyers worden meestal weggegooid, toch nuttig?

Over twee weken start mijn webwinkel. Deze is vooral gericht op jongeren tussen 18 en 26 jaar (of voor mensen die zich zo jong/oud voelen). Deze webwinkel verkoopt kleding uit Amerika.

 

Nu wilde ik toch iets van flyers laten drukken, maar eigenlijk zoek ik iets originelers. Of weet iemand iets origineels wat je met flyers kunt doen. Het is namelijk zo dat deze flyers toch grotendeels weggegooid worden, maar het moet dus iets zien waar jongeren in geinteresseerd zijn. Ik heb al van alles bedacht maar bleek grotendeels te duur te zijn.

 

Iemand toch wat creatiever van geest?

 

in ieder geval bedankt!

 

groetjes Linda

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien kun je beter een usb-stick gebruiken waar je de flyer (bijv. als pdf-bestand op zet). Scheelt druk (en porto) kosten en is een leuk hebbeding voor deze leeftijdscategorie.

 

Leuk idee trouwens, die webwinkel. Heb regelmatig bij outletstores in de VS geshopt (met mijn kinderen) tot groot (financieel) genoegen. De assortimenten zijn daar veel beter. Als je iemand zoekt om op marketinggebied mee te denken, hou ik me aanbevolen.

 

Groet,

 

Rogér

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van speciale flyers?

 

Die van het feest 'Emporium' (volgens mij), kon je uitklappen zodat je een 3D piramide kreeg, als je die in winkels etc. zet heeft t wel iets speciaals denk ik en die gooien mensen minder snel weg denk ik.

 

EDIT:

 

Deze was dat, maar dan 3D

Zag er goed uit, en je kunt hem makkelijk neerzetten in winkels en dergelijke:

 

Preflyer_Emporium_Vk.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Al wat leuke tips gekregen hier, het gaat er mij eigenlijk om dat het een flyer o.d is (goedkoop), die je bijvoorbeeld ook aan iemand kan geven zodra de winkel ter sprake komt...

 

Van de leverancier krijg ik al promotiemateriaal die ik aan de klanten geef.

Link naar reactie
  • 0

 

Waar wou je gaan flyeren?

 

Zou je niet iets met mobiele telefoons kunnen doen? Zet een mob-ring op, waarbij je productnieuws verspreid via ring-leaders. Werk met sms e/o bluetooth, maar hou het bewust een beetje low-key. Met een lastig te vinden verkooplokatie. Alsof de politie elk moment kan binnenvallen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nou, er hebben een aantal mensen die vee met jongeren werken aangegeven dat zij deze jongeren zullen attenderen op de site.

 

Ik wilde eigenlijk iets van een flyer meer om deze altijd op zak te hebben en deze uit te delen waar nodig, bijvoorbeeld op het moment dat je met iemand praat e.d. (soort van visitekaartje maar dan om de winkel te promoten). Ik wilde daarom iets origineels maar goedkoops (ben maar een starter :D)

Link naar reactie
  • 0

Ja ik weet heel goed waar ik aan begin. Ik werk zelf in de marketing maar zocht een creatief idee voor een soort flyer...overige promotiemateriaal is al geregeld net als de andere aspecten, toch is het voor je eigen bedrijf een stuk moeilijker vooral als je aan een budget gebonden bent.

Link naar reactie
  • 0

Prop de flyer meteen op, klaar om weg te gooien,[...]

Deze is goed! Als je een beetje strak ze gaat (laten) vouwen kan je er een soort bol van maken. Het is vrijwel zeker dat mensen deze open gaan vouwen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als het low budget moet zijn dan zijn de opties beperkt, wat niet wegneemt dat je wel iets leuks kunt maken. Je kunt bij elke willekeurige copyshop of internet drukwerkwinkel voor een schappelijke prijs iets laten drukken/printen.

 

Iets in de vorm van een visitekaartje of ansichtkaart zou misschien niet gek zijn. Makkelijk om mee te nemen, zowel voor jou als de ontvanger, je steekt het zo in je binnenzak of handtas. En de tip om er een actie aan te hangen is geen verkeerde.

Link naar reactie
  • 0

 

Je geeft heel weinig info, zelfs niet over de distributie van flyers, maar enfin. Ik neem aan dat je Ice Media en Boomerang kent?

 

Verders zou je kunnen denken aan stickertjes met je domeinnaam, die je op (goedkope) weggevertjes plakt. Stick die op mandarijntjes of ongelabelde condooms, iets wat bij je doelgroep past.

 

Daarnaast kun je met eigen activiteiten e/o content gratis publiciteit of referals genereren. Maar daar vroeeg je niet naar...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, dat ik er niet naar vraag wil niet zeggen dat ik er niet nieuwsgierig naar ben.

 

Over Boomerang had ik al nagedacht, zij het niet dat het reuze duur is (voor nu dan)...

 

De tip betreft Icecards is wel goed, ik begrijp echter niet helemaal hoe het werkt.

 

Ik zal proberen wat meer uit te leggen, het is nogal moeilijk het in het kort uit te leggen. Mijn netwerk met geinteresseerden is in het afgelopen half jaar enorm uitgebreid, dit neemt niet weg dat ik toch mijn klanten ook buiten dit netwerk wil zoeken. Uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld flyeren bij scholen/universiteiten/discotheken etc. niet veel respons uit haalt bij 'gebruikelijke flyers'. Deze belanden oftewel in de prullenbak of op straat.

 

Ik heb al wel wat dagbladen (regionaal) die gratis of tegen een kleine vergoeding advertenties plaatsen.

 

Daarnaast heb ik promotiemateriaal voor de bestaande klanten (cd's van het merk, keychains etc.) omdat deze duurder zijn.

 

Ik wilde in het begin werken met een actiecode, die dan tot een bepaalde tijd loopt. Toch lijkt het me verstandig iets van drukwerk te hebben, zodat je altijd je winkel makkelijk kan promoten (vaak schrijven mensen het op in agenda of hand o.d. maar iets tastbaars is natuurlijk beter).

 

Overigens zullen er t-shirts gedrukt worden die er hip uit zien en die een vorm van reclame bevatten (die op allerlei evenementen door meerdere mensen gedragen zullen worden). Maar ook al vroeg ik er niet om, tips voor free publicity o.d. is natuurlijk altijd welkom!

 

Als jij binnen mijn doelgroep hoort, wanneer zou je dan op de website gaan kijken....

Link naar reactie
  • 0

Flyers belanden vaak op straat omdat er alleen maar een boodschap op staat. Je leest het en dan...blijft er slechts oud papier over. Waardevoller wordt het als je er unieke nummers op laat drukken waarbij mensen kans maken op -ik noem maar wat- een gratis t-shirt. Of je maakt er een actie van: 'fotografeer je favoriete kledingstuk en win...' De foto's kun je dan op je site publiceren. Of zorg dat ze iets met de flyer moeten doen, waar een voordeeltje aan zit, inleveren in je winkel of zo. Misschien kun je met een van je leveranciers een leuke deal maken. Hoewel je volgens mij nog maar heel weinig tijd hebt :-\

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor de tijd valt wel mee, de drukker kan het binnen 3 werkdagen geregeld hebben...dat is het probleem niet. Ik wilde sowieso wel werken met een korting d.m.v een coupon met code. Maar misschien is er sowieso een leukere oplossing, daar ik eerder vernam dat korting vaak als armoede gezien werd.

 

Waarom denkt toch iedereen dat ik of te weinig tijd heb of me niet goed heb voorbereid ??? ;D

Link naar reactie
  • 0

Organiseer een flyer ontwerp actie ....

 

maak dit bekend op scholen, via free publicity etc. in je doelgroep. Hoofdprijs 1000 euro en eeuwige roem ...

 

Je kunt dus ook flyers uit gaan delen met 2 kanten, een over je toko en een met je flyer ontwerp wedstrijd ....

 

Wellicht levert dit in je doelgroep de "buzz"op die je toko lanceert ...

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0
Waarom denkt toch iedereen dat ik of te weinig tijd heb

 

Omdat niet het drukwerk veel tijd kost, maar wel het uitwerken van een goed idee. ;). Zeker als je daarvoor afspraken moet maken met derden (leveranciers bijvoorbeeld) of een vergunning moet regelen omdat je

- flyers verspreidt

- per ongeluk onder de wet op kansspelen valt

 

En dan heb ik het niet over goede fotografie en een puike tekst. Openen doe je maar één keer (neem ik aan), vandaar deze welgemeende zorgen. Om niets hoop ik.

 

Tot slot: een flyer ontwerpen is een leuk idee, maar nog leuker zou het zijn als het iets met je winkel te maken heeft. Laat ze een t-shirt ontwerpen dat je vervolgens laat produceren.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi,

 

Ik zag laatst iets over het delen van flyers!

Erg interessant als je niet zoveel geld wilt uitgeven.

 

Zij doen 5000 flyers maken en hierna bezorgen voor 75,00 euro

Je staat dan alleen met een onbekend aantal bedrijven tegelijkertijd op die flyer.

 

Suc6

 

 

Dennis

 

[aangepast wegens ongewenste reclame - mod]

Link naar reactie
  • 0

@TwaLevel:

waarom knikker je voorgaand bericht er niet gewoon af? Nu heb ik alsnog de neiging om op die website te gaan kijken. Sterker nog: ik heb het gedaan. En het aanbod is waardeloos.

 

Als je het betreffende bericht verwijderd, mag deze dus ook weg ;)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom denkt toch iedereen dat ik of te weinig tijd heb of me niet goed heb voorbereid ??? ;D

 

Zoals de waard is, vertrouwt 'ie z'n gasten.

 

Je kunt ook hele kleine flyers maken, halve ansicht of credit card formaat, van dik glanzend papier. Dat vinden mensen zonde om weg te gooien, steken ze makkelijker in hun zak of tas en komt een week later thuis ineens weer te voorschijn. Geen inkt gebruiken die in de wasmachine een ramp veroorzaakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@TwaLevel:

waarom knikker je voorgaand bericht er niet gewoon af?

 

Elke keer als we vermoeden dat mensen hun eigen diensten aan het promoten zijn, checken we namen, mailadressen, url's, enz. Het is dan erg handig als spammers reeds elders betrapt zijn.

 

Omdat HL enorm goed scoort in de zoekmachines, is een vindbare waarschuwing effectiever dan het verwijderen van spam. Potentiële klanten die zoeken op de naam van het spammende bedrijf zien dan wat voor vlees ze in de kuip hebben. Zo bijt de spammer zichzelf in zijn staart.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@TwaLevel:

waarom knikker je voorgaand bericht er niet gewoon af? Nu heb ik alsnog de neiging om op die website te gaan kijken. Sterker nog: ik heb het gedaan. En het aanbod is waardeloos.

 

 

 

Ik dacht precies hetzelfde, toch even kijken...

 

Dit is iets waar ik niet aan mee zou doen, en alleen daarom al zou ik dat bericht laten staan.

 

Lekker duidelijk toch, dat doorstreepte!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.