Welke type ondernemer ben jij?

Aanbevolen berichten

Als ze meelezen: in dat geval zou ik nog eens naar de 'hokjes' kijken waar je mensen in plaatst. Twee van de vier categorien klinken niet prettig. Als ik iets in vul, en daarna wordt ik als 'starre betweter' bestempeld, dan haak ik af en verkoop je me niks. Gelukkig was ik een 'drukke zwoeger', maar ook 'zwoeger' klinkt niet vriendelijk. 'Te volle agenda-ondernemer' klinkt al beter, of de 'altijd eigen mening eerst-ondernemer' in plaats van 'starre betweter'. Hetzelfde geld voor de terminologie in de verkooptest. Je gebruikt bewoordingen die salesproffessionals nooit zouden gebruiken, dus herkennen ze zich ook niet in je omschrijving. En dus kopen ze niet. Ze moeten eerst iets van zichzelf herkennen en je aardig vinden voordat ze geld aan jou gaan geven.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie feedback. Wij herkennen ons in een aantal opmerkingen over 'hokjes-denken'. We zullen de test tijdelijk off-line zetten en wat aanpassingen verrichten. We zullen enkele types neutraler en positiever formuleren. Bedankt voor jullie reactie.

Groet van Stephen Steijger, ontwerper ondernemerstest en auteur ‘Zo word ik een Optimaal Talent’, boekpublicatie half april 2007

 

Link naar reactie

We zullen de test tijdelijk off-line zetten en wat aanpassingen verrichten.

 

Ah, vandaar! Kijk het geheel dan ook nog een keer na op taalfouten!

 

"Welke tupe verkoper bent u?"

 

"Wil u het resultaten zien? "

 

"Adviserend, klantgericht, professioneel, luisterend, probleemoplossend, lange termijngerich."

 

"...afgestemd op diverse types tegen over u, (hier ontbreekt iets)

De verkoopstijlen worden uitgebreid behandeld bij onze modules:"

 

"Test uw leerstijl? Bekijk welke leerstijl u heeft?" Deze zinnen zijn geen vraag

 

Om er maar een paar aan te stippen... ;)

Link naar reactie

Voor mijn gevoel (ben een gevoelsondernemer ;D) klopt deze zin niet:

 

'Zo word ik een Optimaal Talent’

 

Je bent een talent ... je hebt talent ....

een talent worden??

 

Laten we er een praktijkvoorbeeldje aan weiden ... Cruyff had voetbaltalent en werd een topper/kampioen/winner ...

 

Je hebt talent om te koken en je heet Jamie Oliver.

 

Maar je bent toch niet Jamie Oliver en je wordt een talent in koken????

 

"Benut je talent optimaal" ....

 

"Haal alles uit je talent"....

 

"Ontdek je talent".....

 

Schrijven ..... ik droom er ook wel eens van om een boek te schrijven ... wat lijkt me dat leuk ... geniet ervan en veel succes met je uitgave!!!

Ard

 

 

 

 

Link naar reactie

Zijn ze aan het meekijken op Higherlevel?

 

E-mail adres verzoek is namenlijk verwijderd.

 

Of ben jij aan het meekijken ? ;)

 

 

Edit: Ik ben de avonturier.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

 

Groet van Stephen Steijger, ontwerper ondernemerstest

 

 

Zo, die Stephen overschat zichzelf nogal.

De ontwerp van De Ondernemerstest is toch echt Martijn Driessen van Entrepreneur Consultancy. De test van www.ondernemerstest.nl wordt maar een keer of 25 duizend per jaar in Nederland gedaan en is daarnaast een leuk exportproduct.

 

Karen (de menselijke ondernemer, je weet wel het type dat regelmatig goeie dingen doet, maar ook de nodige fouten maakt)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ik ben een echte avonturier volgens de test 8)

 

De quote: "Zijn grootste uitdaging kan eruit bestaan een meer doordachte koers te varen" klopt ook echt bij mij. Ik heb niet eens een ondernemingsplan gemaakt toen ik begon.

 

Prima test, al vond ik de stellingen te ambigu. Wat moet je nou met een stelling als: "Ik ben iemand die erop afgaat, keihard werkt en teveel vasthoudt aan het vertrouwde". Dat zijn drie stellingen in één!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.