Welke type ondernemer ben jij?

Aanbevolen berichten

De avonturier

 

Sorry, ik wil niet negatief doen, maar dit is waarschijnlijk de slapste test die ik ooit heb gedaan. Doorzichting, voorspelbaar en slecht in elkaar gezet: omdat ik toevallig de vragen over dromen gekoppeld zijn aan geen actie ondernemen ben ik geen dromer. Nou, ik droom elke nacht fijntjes van wat ik wil bereiken, maar als ik dan opsta dan ga ik er ook voor en blijft het niet bij dromer.

 

Ik ben het eens met Jan: waarom beantwoord ik in godsnaam werknemersvragen als ondermer. Die kunnen best wat over me zeggen, maar het voelt stom.

 

Dan is de KVK startersdag ondernemerstest die ik deed veel en veel beter. Daar kwam iets uit dat ik strateeg/pioneer/visionair ben.

Link naar reactie

Dan is de KVK startersdag ondernemerstest die ik deed veel en veel beter. Daar kwam iets uit dat ik strateeg/pioneer/visionair ben.

 

Misschien komt het omdat strateeg/pionier/visionair lekkerder bekt dan avonturier.

 

Henk heeft gelijk, je bent wie je bent, waarom zou je iemand anders zijn ?

Link naar reactie

De test zuigt, en de titel van het boek ook, maar heeft iemand toevallig het boek gelezen?

 

;D Op de een of andere manier moest ik wel lachen om deze opmerking. Ben het er wel mee eens, maar weet niet welke schat het boek daadwerkelijk openbaart.

 

Zelf: avonturier, maar de vragen in de test zijn slecht: aantal keer herken ik me geheel in het eerste deel van de stelling en geheel niet in het tweede deel. Maar volgens mij ben ik niet z'n avonturier, heb namelijk nog steeds geen eigen onderneming.....

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie

Dan is de KVK startersdag ondernemerstest die ik deed veel en veel beter. Daar kwam iets uit dat ik strateeg/pioneer/visionair ben.

 

Misschien komt het omdat strateeg/pionier/visionair lekkerder bekt dan avonturier.

 

Henk heeft gelijk, je bent wie je bent, waarom zou je iemand anders zijn ?

 

Bekt zeker lekkerder, maar het verschil zat em er toch in dat het proces een stukje geavanceerder was en minder doorzichtig... bij deze mijdde ik expres antwoorden over dromen bijvoorbeeld, en nog iets anders, omdat ik al voelde dat me dat iets zou opleveren in de trant van "droomt veel maar komt niks van". En dat is feitelijk onjuist in mijn geval :)

 

met andere woorden ik hechtte meer waarde aan het resultaat van kvk test dan deze..en dan niet omdat het pionier heette :)

 

Inderdaad, je bent wie je bent. Maar het "probleem" is met identiteit sociale conditionering en cultuur.. Als men begint met "Ik ben..." dan krijg je eerder te horen wat hun beroep is.. en is dat dan WIE ze ZIJN? Weet ik niet. Ik ben...gek.

Link naar reactie

Sorry, ik wil niet negatief doen, maar dit is waarschijnlijk de slapste test die ik ooit heb gedaan. Doorzichting, voorspelbaar en slecht in elkaar gezet:

 

Dan is de KVK startersdag ondernemerstest die ik deed veel en veel beter. Daar kwam iets uit dat ik strateeg/pioneer/visionair ben.

 

Hallo P.,

 

De test die je onder andere bij de KvK, CWI en Rabo kunt doen is de E-scan Ondernemerstest van Martijn Driessen die ik hierboven al noemde. Ik mag hopen dat die test beter is dan deze, want Martijn is niet alleen zelf een uitstekende ondernemer (type pionier), maar ook een inmiddels gepromoveerde wetenschapper die veel onderzoek heeft gedaan naar ondernemerskwaliteiten en daar zijn test op heeft gebaseerd.

 

Karen (die bij deze test afhaakte toen na de eerste en tweede, ook de derde vraag ging over loonslaven en die het boek ook al niet heeft gelezen)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Hilarisch deze test; ik ben avonturier en daarnaast domeinbewaker. In het tweede grafiekje/schema wordt duidelijk dat deze tegenover elkaar staan.

 

Maar ja, zo'n resultaat is natuurlijk ook wel logisch als je bedenkt dat waarschijnlijk de 12 vragen verdeeld zijn in 4 groepen en er geen rekening is gehouden met het nullificeren van de positieve vragen.

 

Kortom, deze test is absoluut waardeloos. Nog mensen met een test waar ik nog wel mezelf in kan terug vinden? ::)

Link naar reactie
De test die je onder andere bij de KvK, CWI en Rabo kunt doen is de E-scan Ondernemerstest van Martijn Driessen die ik hierboven al noemde. Ik mag hopen dat die test beter is dan deze, want Martijn is niet alleen zelf een uitstekende ondernemer (type pionier), maar ook een inmiddels gepromoveerde wetenschapper die veel onderzoek heeft gedaan naar ondernemerskwaliteiten en daar zijn test op heeft gebaseerd.

 

Dus maar een nieuw topic geopend.

 

Kan deze dicht?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Uw uitkomst is De avonturier.

 

De avonturier, de padvinder, de verkenner, de ontdekker, een durfal. Gaat nieuwsgierig op zijn doel af. Beschikt over actiebereidheid en daadkracht. Laat zich niet tegenhouden door overpeinzingen. Accepteert de risico’s en toont lef. Is optimistisch en impulsief en op zoek naar uitdaging, inspiratie en nieuwe ervaringen. Durft de sprong in het diepe te wagen. Hoe ongewisser hoe beter. Hij stort zich in het avontuur en wijkt, indien de situatie dat vraagt, van de bekende wegen af. Is ten aanzien van de loopbaan een typische jobhopper. Is ook relatief vaak een carrièreswitcher. Of degene die het roer om durft te gooien. Zijn grootste uitdaging kan eruit bestaan een meer doordachte koers te varen. Door zijn zucht naar nieuwe belevingen bestaat de kans dat zijn aandacht voor het doel wegvalt door de vele prikkels in zijn omgeving. Dat ‘hij vliegen gaat afvangen’. Kortom, focus en vooruitdenken zijn natuurlijke en veel voorkomende aandachtspunten.

 

 

En het klopt ook nog eens!

 

Moet wel zeggen dat de stellingen een beetje vaag zijn.. aan de ene kant helder en dan gaan ze elkaar beetje tegenspreken, en dan heb ik het over 1 stelling.

:-X

 

 

 

Link naar reactie

De avonturier, de padvinder, de verkenner, de ontdekker, een durfal. Laat zich niet tegenhouden door overpeinzingen. Accepteert de risico’s en toont lef. Is optimistisch en impulsief en op zoek naar uitdaging, inspiratie en nieuwe ervaringen. Durft de sprong in het diepe te wagen.

 

Klopt redelijk

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.