Ontwikkelen reality game voor tieners

Aanbevolen berichten

Wie weet hoe je een reality game op poten zet (niet-digitaal, maar in de fysieke wereld te spelen)? Timing: november 2007.

 

Introductie

Onze Kiwanis-club is een nieuw project op poten aan het zetten om tieners (meer specifiek derde jaars VMBO'ers van 14-16 jaar) bewust te maken van de gevolgen van overgewicht. Het doel van ons project is bewustwording en gedragsverandering te realiseren ten aanzien van verantwoorde voeding en beweging. In het project werken onder andere mensen mee uit de jeugdgezondheidszorg, een diëtist, een fabrikant van voedingsmiddelen, een directeur van een horecaschool, de VMBO-scholen zelf etc.

 

Onderdelen project

Het project zal bestaan uit een educatief traject (op de scholen gegeven), afgerond met een kennisquiz. Verder moeten de scholieren met een voorstel te komen voor verbetering van voeding en beweging op hun school, er is een kookworkshop en tenslotte zal er tijdens het slotevenement een behendigheids- cq. bewegingsonderdeel zijn.

 

Hoe boei je tieners?

De truc is natuurlijk om de doelgroep te boeien en betrokken te houden tijdens het traject. Specifiek voor het behendigheids-/bewegingsonderdeel vragen wij ons af met wie wij dit samen zouden kunnen ontwikkelen. De nadruk ligt op realiteit en bewustwording. Het onderdeel moet kort maar krachtig worden (max. 1 uur duren). Bij één subonderdeel kunnen wij bijvoorbeeld fysiek het effect van overgewicht kunnen laten voelen en ervaren. De theoretische en praktische kennis en ervaring op het gebied van overgewicht en gezondheid is in huis, maar hoe vertaal je dit naar een spannend onderdeel dat de scholieren raakt?!

 

Wie weet raad of heeft inspiratie?

Link naar reactie

 

Bij één subonderdeel kunnen wij bijvoorbeeld fysiek het effect van overgewicht kunnen laten voelen en ervaren.

 

 

Dat was ook het eerste wat mij te binnenschoot en aanvullend daarop zou je kunnen denken aan een wedstrijd met van die grote sumo-worstelpakken. De jeugd wil vooral doen en niet al te veel theorie dus zo kan men op een speelze manier ervaren welke belemmeringen overgewicht op het gebied van beweging hebben.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

Ik denk SONY. Playstation. Guitar Hero en Singstar en dat soort spellen waar ze gadgets mij leveren (Guitar Hero: gitaar, Singstar: microfoons). Bij jullie spel een vest dat je aantrekt dat verbonden is met het electronische spel dat reageert op wat je digitaal eet en drinkt door zwaarder of warmer te worden of te verschieten van kleur???

Link naar reactie

Ik denk SONY. Playstation. Guitar Hero en Singstar en dat soort spellen waar ze gadgets mij leveren (Guitar Hero: gitaar, Singstar: microfoons). Bij jullie spel een vest dat je aantrekt dat verbonden is met het electronische spel dat reageert op wat je digitaal eet en drinkt door zwaarder of warmer te worden of te verschieten van kleur???

 

Hoe wil je een vest dat op de playstation is aangesloten zwaarder maken?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Zoals eerder gelinkt is mijn broertje een aktief ondernemer in dit soort games. Echter denk ik dat er meer oplossingen zijn als water, wat betreft gewicht. Als je kamers kan vullen met water, kan je ze ook vullen met custom made gewichten van een dergelijk benodigd materiaal.

 

Kan echter melden dat extra gewichten bij arrowdance niet nodig zijn. Probeer het maar eens zonder.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.