• 0

Verkoopkanalen vergelijken - hoe?

2 jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen in het in- en verkopen van sieraden.

 

Ik ben ten eerste met een webshop begonnen. Vervolgens ben ik er sieradenparty's bij gaan geven en heb ook een kapsalon gevonden waar ik mijn sieraden neer heb mogen leggen.

 

Omdat de verkoop een beetje achteruit begint te lopen wilde ik een plan/onderzoek schrijven/houden waarbij ik mijn 3 verkoopkanalen met elkaar vergelijk. Waarschijnlijk gaat hieruit komen dat ik de webshop moet laten vallen omdat deze de meeste tijd vraagt en het minst oplevert.

 

Bovendien wil ik dat het een mooi, kloppend plan wordt waar ik evt. voor school nog studiepunten mee kan behalen. Wat voor soort plan kan ik hier het beste voor gebruiken? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Welke analyses/hoofdstukken zal ik erin moeten verwerken?

 

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen, want ik ben zelf eventjes de weg kwijt!

 

Groeten en bedankt !

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In dit geval is de hoeveelheid die je via een kanaal verkoopt geen goed vergelijkingsmateriaal. Tenminste ik neem aan dat je daardoor nu al concludeert dat je de webshop moet laten vallen.

 

Zoek naar de argumentatie (vraag het je klanten) waarom zij bij je kopen.

Als dat is omdat ze het product vast willen houden voor aankoop, dan moet je nadenken over hoe je dat bij een webshop kan evenaren (vraag je klanten).

 

Anderzijds geef je mensen bij sieradenparty's aandacht (= marketing/verkoop) en dat doe je bij de site niet, doe je wel voldoende om je webshop onder de aandacht te brengen?

 

Eigenlijk moet je je klanten gewoon vragen waarom ze kopen of waarom ze niet kopen. Daar leer je het beste van.

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

Het kan ook nog zijn dat je webshop de andere kanalen ondersteunt. Kijk dus niet alleen naar de pure online verkopen, maar kijk ook naar de rol die het heeft in de totale verkopen.

 

Kijken op internet en kopen in de winkel komt veel voor, denk aan auto's. Alhoewel je die prima via internet zou kunnen kopen, zoekt men zich een ongeluk op internet (autoweek) maar gaat daarna nog steeds naar de dealer om de koop te sluiten. Andersom komt het natuurlijk ook voor, kijken in de winkel en dan de laagste prijs op internet zoeken (tweakers).

Link naar reactie
  • 0

Het kan ook nog zijn dat je webshop de andere kanalen ondersteunt. Kijk dus niet alleen naar de pure online verkopen, maar kijk ook naar de rol die het heeft in de totale verkopen.

 

Kijken op internet en kopen in de winkel komt veel voor, denk aan auto's. Alhoewel je die prima via internet zou kunnen kopen, zoekt men zich een ongeluk op internet (autoweek) maar gaat daarna nog steeds naar de dealer om de koop te sluiten. Andersom komt het natuurlijk ook voor, kijken in de winkel en dan de laagste prijs op internet zoeken (tweakers).

 

Dat is inderdaad een hele goede, voordehand liggende gedachte . . . had het zelf nog niet zo bekeken! Ga er zeker rekening mee houden!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.