• 0

Aandelen overnemen van huidige werkgever

Hallo ;D,

 

Ik heb de mogelijkheid gekregen om bij mijn huidige werkgever aandelen over te nemen. Mijn werkgever wil graag dat ik bij hem blijf en wil mij op deze manier behouden.

 

Ik ben op dit moment erg tevreden over mijn werk. Daarnaast ben ik wel erg geinteresseerd in het ondernemingsschap en is dit een perfecte kans. Bedrijf is winstgevend en groeit erg snel!

 

Ik zou graag willen weten wat voor mij de beste manier is om in het bedrijf te stappen. (rekeninghoudend met verzekeringen, risico, aansprakelijkheid en overige) ???

 

Hieronder heb ik een altijd manieren bedacht om in te stappen. Ik heb alleen geen idee wat voor consequenties dat voor mij heeft.

 

1) Gewerkte uren gebruiken voor het kopen van aandelen.(Ik blijf in dienst als werknemer)

 

2) Directiefee per maand ontvangen en daar een gedeelte van gebruiken voor aandelen.(Ondernemer)

 

3) ? Mochten jullie nog meer opties hebben, hoor ik het graag!!

 

Eigen geld heb ik niet tot mijn beschikking, wel een koopwoning maar die wil ik eigenlijk niet bij deze beslissing betrekken.

 

Daarnaast; welke stappen moet ik ondernemen om de aandelenprijs en de waarde van het bedrijf te bepalen? ???

Welk financiëel advies bedrijf kan ik daarvoor het beste inschakelen? ???

 

Een hele hoop vragen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn beslissing.

 

Alvast bedankt!!

 

Met vriendelijke groeten,

 

M. Janssen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit is een vraag die niet zomaar beantwoord is. Persoonlijk zou ik voor optie 1 kiezen (aandelen tegen uren). Optie twee kan fiscaal problemen oplereren als je door de belastingdienst niet als ondernemer gezien wordt. Je kan ook werken met opties, dan krijg je het recht om t.z.t. aandelen te kopen tegen een vooraf vastgestelde prijs.

 

Een kenniscentrum op gebied van werknemersparticipaties is het Nederlands Participatie Instituut. www.snpi.nl

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.