• 0

Een website op de balans

Als startende ondernemer zelf mijn boekhouding opgezet in excel en ik ben er al aardig trots op. Ik kan goed met excel overweg en alles wordt nu automatisch voor mij uitgerekend (resultaatrekening en aantal balansposten). Nu wil ik ook alles netjes in mijn boekhouding gaan opnemen, maar het lukt nog niet helemaal.

 

- Onder welke post op je balans zet je je eigen website? Onder het kopje overige kosten of is er een nettere manier.

 

- Wij hebben een nemen ergens een resellerpakket af voor onze hosting, ik neem aan dat we hiervan dus ook iets van op de balans moeten zetten onder voorraad. Ik weet alleen niet hoe ik dit erop zet, gewoon de resterende ruimte tegen de kostprijs? Daarnaast betalen we hiervoor ook per kwartaal, dit betekent dus dat de bedragen voor de zelfde voorraad gedurende een jaar hoger wordt.

 

Hoe doen anderen dit?

 

BVD Marc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
- Onder welke post op je balans zet je je eigen website? Onder het kopje overige kosten of is er een nettere manier.

 

Kosten staan niet op de balans. Welke kosten, investering, omzet, waarde of schuld bedoel je financieel gezien precies met "je eigen website"?

 

Wij hebben een nemen ergens een resellerpakket af voor onze hosting, ik neem aan dat we hiervan dus ook iets van op de balans moeten zetten onder voorraad.

 

Voorraad? Het lijken me gewoon kosten.

Link naar reactie
  • 0

Met website bedoelde ik eigenlijk je eigen website, de webhosting+domeinnaam, maar dit zijn idd gewoon jaarlijkse kosten en horen dan dus ook niet op de balans. Dacht eerst dat dit toch een soort bezitting was die je op de balans zet.

 

Wat betreft dat resellerpakker, wij kopen bijv 1000mb in en dit is eigenlijk onze voorraad waaruit wij onze producten halen, namelijk de webhosting.

Zo kan ik bijv 10 keer een website van 100 mb hieruit halen.

Anderzijds is het ook weer een dienst van een ander bedrijf waarvoor ik betaal.

Link naar reactie
  • 0

je kan wel boeken onder vooruitbetaalde kosten en deze kosten later activeren. Dat je handig bent met Excel en zelf je boekhouding doet vind ik slim van je; ik denk dat het ook handig is 1 of 2 uur te overleggen wat je op gaat zetten in Excel met een boekhouder/fiscalist/accountant.

succes

 

tip: boekhouden geboekstaaft deel I (dik boek maar je hebt maar een paar hoofdstukken nodig)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je zelf een website ontwikkeld of laat ontwikkelen kun je deze kosten wel activeren (eenmalige aanschaf, dus geen onderhoud aan het systeem). Deze kosten (dus ook eventueel je eigen kosten) activeren tegen kostprijs en vervolgens kun je deze kosten afschrijven over een aantal jaren. Op de balans zul je deze post moeten activeren als immateriele vaste activa.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een website natuurlijk zien als een asset of investering, die je misschien over een aantal jaren wilt afschrijven. Voor zover ik weet is dit bij de gemiddelde bedrijfssite echter niet gebruikelijk, zoiets boekt men meestal gewoon als kosten in de periode waarin de site is gefactureerd.

 

Ik kan me echter voorstellen dat dit voor heel complexe, uitgebreide en dure websites een ander verhaal is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.