• 0

Prijzen foto-CD

Voor mijn website heb ik een cd met 100 foto’s gekocht (via een webdesignbureau). Ik vond de cd behoorlijk duur (300,- EUR), maar mij werd verteld en door een andere partij bevestigd dat dat toch wel een normale prijs was.

 

Nu kwam ik gisteren toevallig een site tegen waar je dus ook foto’s kunt downloaden. Je kunt bijv. een abonnement voor 19,99 USD per jaar nemen en dan kun je maximaal 30 foto’s downloaden voor 0,48 USD per foto.

 

En ik kwam inderdaad bijna alle foto’s tegen die ik op de cd heb staan. Alleen heb ik er het dubbele voor betaald.

 

Niet echt een innovatieve ondernemersvraag, maar kan iemand mij toch uitleggen hoe dat zit? Heb ik nou 150,- EUR voor de foto's betaald en 150,- EUR aan de webdesigner voor het downloaden? ???

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ach, ik koop regelmatig losse foto's bij de betere stockfotobureaus en dan betaal ik zo'n 100 euro per stuk. Maak je niet druk :D

 

Is die site met $0,48 per foto een beetje goed gemetadateerd/doorzoekbaar? En krijg je het recht de foto's voor websites te gebruiken? Zoja, dan hoor ik graag welke site dat is.

Link naar reactie
  • 0

en dan betaal ik zo'n 100 euro per stuk.

 

::) ::) 100,- PER STUK??? ok....

 

Is die site met $0,48 per foto een beetje goed gemetadateerd/doorzoekbaar? En krijg je het recht de foto's voor websites te gebruiken? Zoja, dan hoor ik graag welke site dat is.

 

euhm.... dat weet ik niet. Daar heb jij waarschijnlijjk meer verstand van ;D . Ik weet niet of ik de site hier mag noemen, ik stuur wel een pb.

Link naar reactie
  • 0

Wat heet te gek qua tarief: Als zo'n foto een heel belangrijk element in je reclame-uitingen is, dan is $100 eigenlijk een koopje. Maar voor een achtergrond/sfeerplaatje oid zou ik het ook goedkoper zoeken.

 

Je kan zelfs overwegen om met gratis (en legaal te gebruiken) foto's uit stocks als sxc.hu te werken. Soms vind je daar net wat je nodig hebt, maar de kwaliteit en het aanbod van betaalde stocks is in de regel beter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.