• 0

Tijdschrift starten

Hallo iedereen,

 

Momenteel ben ik bezig met een ondernemingsplan voor een tijdschrift. Ik ben hier al bijna klaar mee, alleen loop ik nog tegen een paar zaken aan wat betreft het tijdschrift, zoals hoeveel redacteuren aan te nemen? Is dat wel verstandig of is het beter om een freelancer aan te nemen etc.

 

Graag zou ik willen vragen of hier iemand is die hier meer verstand van heeft en die mij hierbij wat meer over kan vertellen.

 

Mijn dank is groot,

 

Groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat het om een regionaal of een landelijk magazine?

 

Je idee is leuk, alleen is het ontzettend moeilijk om een nieuw tijdschrift te lanceren. De tijdschriftenmarkt is behoorlijk verzadigd en je moet met een sterk concept komen om daar tussen te komen.

 

Het lijkt mij daarom dat je al behoorlijk wat onderzoek hebt vericht en met uitgevers bent gaan praten. Gezien hun ervaring zullen zij je wellicht kunnen helpen bij het beantwoorden van dit soort vragen, lijkt mij.

 

Gr. Marleen

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nondernemer,

 

Zelf ben ik geen zoekwonder op HL, maar ik weet wel dat er al verschillende vragen van aspiranttijdschrift uitgevers voorbij zijn gekomen op dit forum met meerdere inhoudelijke reacties. Wellicht dat daar een aantal vragen voorbij zijn gekomen die ook bij jou leven, dus probeer de zoekfunctie onder 'extra' eens.

 

Als er dan nog specifieke zaken overblijven, is het verstandig te beschrijven wat voor tijdschrift je precies van plan bent te starten en hoe vaak dat moet gaan verschijnen. Bijvoorbeeld; of redacteuren in vaste dienst of met freelancers werken verstandiger is, ligt aan de frequentie en het aantal redactionele pagina's per nummer dat je moet vullen. Oftewel, hoeveel redactiewerk zal er zijn?

 

Laat dus maar even weten wat je precies van plan bent (doelgroep noemen en daarmee je gaatje in de markt weggeven is daarvoor niet nodig, de factoren eromheen geven ons ook een beeld) en dan kunnen we je wellicht verder helpen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Allereerst bedankt voor de reacties.

 

Tijdschrift dat ik wil gaan lanceren zal 6 keer in het jaar verschijnen, met een oplage van 15.000 per editie. Het blad zal 40 á 50 bladzijdes bevatten. Een tijdschrift lanceren is inderdaad niet echt bepaald makkelijk, vandaar dat ik al 8 maanden aan onderzoeken heb verricht. Het zal een tijdschrift worden waar de doelgroep al jaren op staat te wachten.

 

Het enige probleem waar ik maar tegen aanloop, is dat ik niet weet of ik nu iemand vast in dienst moet nemen of niet, gezien ik een startende ondernemer ben. Hoe gaat een redacteur te werk? Het gaat puur om de redactie hoe kan ik dat het beste aanpakken.

 

En ik heb contact gehad met 1 uitgever en die was alleen geinteresseerd om mijn blad uit te gaan geven. Dus die kon mij ook niet echt bepaald verder helpen.

 

Waar het op neer komt is eigenlijk hoe gaan andere tijdschriften te werk wat betreft de redactie?

 

Mijn dank is groot

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.