• 0

info over belastingzaken?!

hoi allemaal,

 

ik wil een eigen bedrijf starten en het lukt allemaal, ik heb alleen een zwakke punt.

 

ik heb niet veel verstand van belastingzaken. ik hoop dan ook dat iemand mij kan helpen met mijn vragen.

 

- om de hoeveel tijd moet ik belasting betalen over mijn winst? is dat om het kwartaal of om de maand?

 

- als ik iets bij bv: de makro koop, wanneer kan ik dan de btw terug vragen? is dat om het kwataal of om de maand?

 

- kan ik ook bv: iets voor mijn bedrijf halen bij mediamarkt halen en de btw vervolgens terugvragen?

 

ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op moment dat u een onderneming start, dient u hiervan melding te maken bij de Belastingdienst en in sommige gevallen ook bij de Kamer van Koophandel en notaris. Als u het opgaafformulier startende ondernemers van de Belastingdienst heeft ingevuld, kan de Belastingdienst bepalen of u ondernemer bent en welke belastingen u allemaal moet gaan afdragen. Ook de frequentie van sommige belastingen kan worden ingeschat.

 

BTW kan per maand, kwartaal of jaar worden aangegeven en afgedragen of worden teruggevraagd. Loonbelasting is per maand en de aangifte Vennootschapsbelasting en Inkomstenbelasting is per jaar. Wel kunt u een voorlopige aanslag laten opleggen, waardoor u in staat wordt gesteld om deze laatste twee belastingen gespreid te betalen.

 

Waar u uw zaken ook koopt maakt niet uit. Wanneer deze kosten als zakelijk aangemerkt kunnen worden, mogen zij ten laste van de winst worden genomen. Staat op de uitgereikte inkoopfactuur BTW vermeld, dan kan deze BTW als voorbelasting worden aangegeven op het BTW aangifteformulier.

 

Succes met uw onderneming!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Aan de hand van het formulier opgaaf startende ondernemers kan de Belastingdienst bepalen of u ondernemer bent voor onder andere de BTW. Zij kennen dan aan de onderneming een BTW nummer toe en stellen een frequentie van aangifte doen voor (maand, kwartaal of jaar). U kunt een andere frequentie verzoeken indien u dit nodig acht.

 

Na het verstrijken van een volledige frequentie (maand, kwartaal of jaar) zal u automatisch een aangifteformulier toegezonden krijgen. U krijgt ook een formulier voor de periode vanaf oprichting van de onderneming tot het moment van de toekenningsperiode.

 

Deze laatste aangifte is altijd handmatig op papier en de andere aangiften kunt u zelf invoeren via de website van de Belastingdienst of door uw belastingadviseur laten verzorgen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

hoi allemaal,

 

ik wil een eigen bedrijf starten en het lukt allemaal, ik heb alleen een zwakke punt.

 

Als je een fulltime odnerneming start raad ik met klem aan om een boekhouder te zoeken voor de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers. Die is niet te vergelijken me een prive-aangifte en omvat nagenoeg een complete boekhouding met balans en winst- en verliesrekening. Tenzij je hier een achtergrond in hebt (ik vermoed van niet) kun je die moeilijk zelf doen. Reken in je exploitatiebegroting hiervoor een bedrag tussen de 600 euro (dienstverlener met 60k omzet) en 2500 (detaillist met veel transachties en een omzet van 250k).

Link naar reactie
  • 0

hoi allemaal,

 

ik wil een eigen bedrijf starten en het lukt allemaal, ik heb alleen een zwakke punt.

 

Als je een fulltime odnerneming start raad ik met klem aan om een boekhouder te zoeken voor de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers. Die is niet te vergelijken me een prive-aangifte en omvat nagenoeg een complete boekhouding met balans en winst- en verliesrekening. Tenzij je hier een achtergrond in hebt (ik vermoed van niet) kun je die moeilijk zelf doen. Reken in je exploitatiebegroting hiervoor een bedrag tussen de 600 euro (dienstverlener met 60k omzet) en 2500 (detaillist met veel transachties en een omzet van 250k).

 

bedankt voor je reactie, wat betekent die "k" bij 60k en 250k?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.