Ga naar inhoud
  • 0

Hoe te onderhandelen in een prijsgevoelige markt?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het maakt weleenverschilof je producten ofdiensten aanbied: als je diensten aanbied is concurreren op kwaliteit en prijs moeilijk: door je lage marge kun je niet voldoende aandacht per klant besteden om te excelleren. In de onderhandelingsase is het danbelangrijkom voroal de voordelen van je kwaliteit te communiceren. Hierbij moet je niet altijd het economisch voordeel voor de klant als usp naar voren schuiven, maar vooral andere usp's. Als je wilt concurreren op kwaliteit en je praat steeds over economische voordelen, dan gaat het toch over geld. Je kunt beter zorgen dat het dan ergens anders over gaat.

 

Daarnaast 2 boekentips:

 

William Ury "Onderhandelen met lastige mensen"

 

"Commercieel onderhandelen" P.T. Steele

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

 

Kan iemand my tips geven hoe ik het beste kan onderhandelen wanneer ik kwaliteitsproducten en diensten op een prijsgevoelige markt wil zetten?

 

Interceptor.

 

Twee tips:

 

- Ga de onderhandelingen in, in de overtuiging dat je een uitstekend product hebt en dat je de opdracht graag wilt hebben, maar dat je hem niet persé nodig hebt.

- Als de tegenpartij aan de prijs van een kwaliteitsproduct begint te knabbelen, helpt het meestal om te vragen welke functionaliteiten van het product je ter compensatie van de lagere prijs weg kunt laten.

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Kwaliteitsproducten en diensten ... wat zijn dat? En maakt het de klant werkelijk ook wat uit? Kwaliteit is geen USP als (potentiele) klanten dat niet als relevant ervaren in een onderhandeling. Als jij maar blijft hameren op de kwaliteit en de partij aan de andere kant van de tafel heeft het alleen maar over prijs dan kom je niet tot elkaar. Prijs kent ook niet één dimensie.

 

Je moet dus 'common ground' vinden in je onderhandeling over iets wat DE KLANT belangrijk vind en waar je met hem kan WEL over onderhandelen: kwaliteit van ordergrootte, forecast afname per periode, levering, op tijd leveren, de-centraal leveren, betalingcondities, variabele kortingen, actiekortingen enzovoort enzovoort.

 

Kortom, er zijn veel meer zaken waar je over moet denken. Laat je niet in de prijshoek drukken en kwaliteit zegt op zich niets. Denk goed na en laat je goed adviseren.

 

Succes, HK

 

 

 

HK

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.