• 0

Keuze benadering klanten website met ´je´, of toch met ´u´

Hallo,

 

Ik ben bezig met het schrijven van teksten voor mijn website en twijfel over de aanspreekvorm tegen potentiele klanten.

 

Een van de dingen waar ik me op wil richten is de persoonlijke benadering. Niet zozeer in het face to face contact (wat uiteraard wel mogelijk is, maar juist deze keuze wil ik aan de klant over laten, hoe wil de klant benaderd worden etc.).

Een ander punt is duidelijkheid, waar is de klant aan toe, wat kan hij/zij verwachten? Dit komt misschien tegenstrijdig over met het bovenstaande, maar ik heb hier uitgewerkte ideeen over.

 

Nu zegt mij gevoel dat ik klanten wil aanspreken met ´je´ i.p.v. ´u´.

Alleen heb ik het idee dat het toch wat professioneler overkomt om u te gebruiken...

 

Het zou erg makkelijk zijn om mijn gevoel te volgen, alleen door mijn naamkeuze twijfel ik toch.

De naam van mijn bedrijf is Miss Creative. Hier heb ik lang over nagedacht maar deze naam bleef in m´n hoofd rondspoken en ik had er een goed gevoel over, en nog steeds!

 

De mensen die deze naam niet goed vonden gaven voornamelijk als reden dat het te ´meisjesachtig´ overkomt in de zin van ´o leuk een meisje die dat bedacht heeft maar we kijken toch even verder naar een professioneel bedrijf.

 

Hierdoor twijfelde ik ook aan de naam, maar uiteindelijk past deze naam gewoon goed bij mij en bij de manier hoe ik mijn bedrijf wil presenteren. Het is natuurlijk ook zo wat je met de rest van je presentatie doet. Als je straks mijn huisstijl ziet zal het anders overkomen dan dat hele meisjes-achtige (nog wel een beetje, maar dat past ook bij mij :))

Iig. wordt dit een comi van stijlvol (kleuren rood, zwart, wit en grijs, glamour achtige foto) en speels (illustraties)

 

Ik probeer mezelf niet teveel laten te beinvloeden door wat anderen vinden en probeer uit te gaan van m´n gevoel in de keuzes die ik maak.

uiteraard vraag ik wel advies aan anderen, maar dan wel mensen met enig verstand ervan (m´n moeder mag dan kritisch zijn, maar toch, jullie snappen vast wat ik bedoel ;))

 

En aangezien de meningen verdeeld zijn en jullie hier wat meer ervaring in hebben gezien jullie eigen (toekomstige) bedrijf ben ik benieuwd hoe jullie hierover denken, ook tot betrekking op mijn verhaal.

 

Waarom hebben jullie voor een bepaald aanspreekvorm/stijl gekozen?

 

Groetjes Marleen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is prima om keuzes te toetsen, maar niet altijd en niet ten koste van je daadkracht. Teveel naar anderen luisteren levert namelijk compromissen op. Soms moet je gewoon je overtuiging volgen, ook als die dwars op de gemene deler staat.

 

Je kan de je/u kwestie trouwens omzeilen door lezers niet al te direct aan te spreken. Alsof je met je lezer over anderen praat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad maar welke doelgroep je aan wil spreken. Zelf kies ik voor websites en dergelijke altijd voor u, maar bij mailcontact en dergelijke liever voor 'je' - als ik de mensen wat vaker gesproken/mailed heb in ieder geval.

 

Meteen iedereen dutsen komt voor mijn gevoel toch wat onbeschoft over bij zakelijke communicatie.

 

Je kan de je/u kwestie trouwens omzeilen door lezers niet al te direct aan te spreken. Alsof je met je lezer over anderen praat.

 

Soms kan dat inderdaad, maar als je dat consequent blijft doen in een langer stuk tekst komt het vaak wat onnatuurlijk over.

Link naar reactie
  • 0

Het is prima om keuzes te toetsen, maar niet altijd en niet ten koste van je daadkracht. Teveel naar anderen luisteren levert namelijk compromissen op. Soms moet je gewoon je overtuiging volgen, ook als die dwars op de gemene deler staat.

 

Je kan de je/u kwestie trouwens omzeilen door lezers niet al te direct aan te spreken. Alsof je met je lezer over anderen praat.

 

Ja hier heb je wel gelijk in. Ik heb denk ik nog vaak de neiging om andere meningen te peilen. Ben ´bang´ dat ik anders bepaalde dingen over het hoofd zie ed. Ik wik-en-weeg graag! :)

 

Soms kan dat inderdaad, maar als je dat consequent blijft doen in een langer stuk tekst komt het vaak wat onnatuurlijk over.

 

Daarom wil ik inderdaad niet voor deze optie kiezen.

 

Gr. Marleen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.