Ga naar inhoud
  • 0

BTW evenement

Ik ben bezig met het organiseren van een evenement. Over de belastingaangifte is me het één en ander niet geheel duidelijk. Onder welke belastingtarief (BTW) valt de organisatie van een evenement? Er zullen opbrengsten zijn van de entreekaartjes, van eten en drinken (non-alcoholisch) en van merchandise. Moeten die apart aangegeven worden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het kan van allerlei details afhangen, zoals of het eten en drinken onlosmakelijk onderdeel is van het geheel, of het wordt uitgeschonken voor consumptie ter plaatse etc. De Elsevier BTW Almanak wijdt vele pagina's aan de regels en jurisprudentie rond deze vraag.

 

Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.