Jump to content
Be2007
Verberg

BTW evenement

vraag

Ik ben bezig met het organiseren van een evenement. Over de belastingaangifte is me het één en ander niet geheel duidelijk. Onder welke belastingtarief (BTW) valt de organisatie van een evenement? Er zullen opbrengsten zijn van de entreekaartjes, van eten en drinken (non-alcoholisch) en van merchandise. Moeten die apart aangegeven worden?

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Het kan van allerlei details afhangen, zoals of het eten en drinken onlosmakelijk onderdeel is van het geheel, of het wordt uitgeschonken voor consumptie ter plaatse etc. De Elsevier BTW Almanak wijdt vele pagina's aan de regels en jurisprudentie rond deze vraag.

 

Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 216 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept