• 0

Levertijden in contract?

Beste Zibbers,

 

Ik heb een GmbH in Duitsland als dienstverlener voor printplaat montage.

 

Nu heb ik een grote klant al 2 jaar, en ze willen dat ik voor hun alles ga assembleren.

 

Dit is goed nieuws natuurlijk.

 

Maar ze zijn bang dat als ik alle produkten van hun krijg dat ze niet optijd hun produkten geleverd krijgen, omdat ik als 1mans bedrijf werkzaam ben, en ze nu al voor 50% bij mij laten produceren.

 

dat betekend alleen van die klant een productie verhoging van 200% met nieuwe produkten en omdat ik ook nog andere klanten moet verwerken denken ze dat ze niet flexibel genoeg bedient kunnen worden.

 

Nu is mijn vraag aan jullie, kan je d.m.v een contract een samenwerkingsovereenkomst opstellen, dat als ik al hun producten krijg

die klant voorang krijgt op de productie en als ik in gebreken blijft hun een tegemoedkomen of een of andere zekerheid kan bieden.

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst gefeliciteerd.

 

Voor wat betreft de vraag merk ik op dat je heel veel met klanten kunt afspreken en in contracten kunt vastleggen, maar je ook zekerheden moet kunnen bieden. Wanneer de klant enigszins verstandig is zal hij een boeteregeling of een bonus/malus regeling in de overeenkomst willen opnemen om de die zekerheid te verkrijgen.

 

Voor jou is van belang om de risico´s op vertragingsclaims zo ver mogelijk te beperken en in ieder geval een uitgebreide overmachtclausule op te nemen.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

dat als ik al hun producten krijg

die klant voorang krijgt op de productie

 

 

Ik zou het zo niet stellen: dit getuigd van weinig respectnaar andere opdrachtgevers en dat zou naar mij als 'voorrang' klant niet veel vertrouwen uitstralen. Stellen dat je ervoor zult zorgen dat ze op hun wenken bediend worden en dat ze je aansprakelijk kunnen stellen als je in gebreke blijft is voldoende. Of jij deze opdrachtgever voorrang geeft en het andere werk uitbesteed is voor hen niet van betekenis.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk laat ik dan wel een contract opstellen, zodat de klant de zekerheid heeft van snelle productie en ik een zekerheid heb over de verwachte omzet, omdat ik dan ook personeel moet aannemen.

 

Ik dacht zelf aan 6% korting wanneer ze betalen binnen 14dagen (is nu 3%)

 

en een 6% tegoed wanneer ze over 100.000€ laten produceren.

 

Wat denken jullie ervan?

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht zelf aan 6% korting wanneer ze betalen binnen 14dagen (is nu 3%)

 

en een 6% tegoed wanneer ze over 100.000€ laten produceren.

 

Wat denken jullie ervan?

 

Je kan nog minstens 5 % korting geven als juffrouw Jannie besteld, 6 % als de bestelling per email komt, 8 % als ze afhalen ipv. versturen etc.

 

Sorry, maar wat wil je hiermee bereiken? Zaken doen is een kwestie van gunnen en als je opdrachtgever een beetje zakelijk ingesteld is, dan weet hij ook dat bodemprijzen en kwaliteit niet samengaan. Je zal je marge, zeker in de begin periode, veel te hard nodig hebben om te groeien, dat is ook in het belang van je opdrachtgever.

Maak dus reeële afspraken over voorwaarden en prijzen, daar zijn beide partijen bij gebaat.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Het is niet zo dat die kortingen zomaar uit de lucht zijn genomen, maar je moet zelf ook reeel bekijken wat voor omzet die klant alleen binnen brengt en het is ook nog eens zo, dat men dan niet alleen aan de productie verdiendt maar ook nog aan de inkoop van de componenten, en de lange looptijd van de machines (langere looptijd=meer omzet tegen lagere productiekosten) tegenover andere klanten.

 

Met dit alles zijn die kortingen reeel en met zekere zin ook een klantenbinding.

 

De beste prijs/kwaltiteits verhouding.

 

Link naar reactie
  • 0

Met dit alles zijn die kortingen reeel en met zekere zin ook een klantenbinding.

 

De beste prijs/kwaltiteits verhouding.

Ik deel de mening van Rob Sloep. De enige die dit kan bepalen wat reele kortingen zijn ben jij zelf of andere ervaringsdeskundigen in de desbetreffende markt. Wanneer jij de mening bent toegedan dat dit de beste prijs/kwalilteitverhouding weergeeft, moet je daaraan vast houden.

 

Deze draad begint echter aardig off topic te raken. Kortingspercentages hebben niets van doen met de aanvankelijke vraagstelling te maken. Derhalve het verzoek om on topic te blijven of de draad te sluiten wanneer de oorspronkelijke vraag genoegszaam is beantwoord.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.