• 0

Tussentijds wijzigen leaseovereenkomst

Beste Forum

 

ik heb een werknemer in dienst die gebruik mag maken van een leaseauto, nu was de intentie dat hij die auto ook prive gaat gebruiken.

Daar is ook rekening mee gehouden bij het afsluiten bij de leasemaatschappij mbt het aantal kilometers per jaar.

Nu zegt de werknemer dat hij aan het eind van het fiscale jaar kan besluiten om niet meer prive te rijden maar alleen zakelijk wat betekent dat zijn eigen bijdrage die hij nu betaalt vervalt en dat ik met een duurdere

auto opgescheept zit die hij in eerste instantie wilde hebben vanwege het privegebruik.

vraag is kan dit zomaar en is het niet dat jij als berijder een leasecontract aangaat voor de duur van het leasecontract of zolang jij in dienst bent en recht hebt op die auto.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op wiens naam staat de leaseovereenkomst???

 

Wie betaalt de leasevergoeding???

 

Ik heb zelf ervaring als leaseautoberijder bij mijn toenmalige werkgever. Wanneer je als berijder bevoorbeeld wilde kiezen voor een duurdere auto dan het normbedrag voor je functie, dan werd deze meerprijs vastgelegd. Mocht je dan gedurende de leaseperiode zelf besluiten om ergens anders te gaan werken dan werd deze meerprijs vermenigvuldigt met de openstaande maanden van het contract en dit werd dan aan de berijder doorberekent. Doordat dit allemaal vastgelegd was in schriftelijke procedure's en je er ook voor moest tekenen was het voor iedereen duidelijk.

 

Als werkgever ben jij de sterke partij in dit geval. Wanneer jij een bepaalde overeenkomst af wil sluiten met jouw werknemer om je in te dekken tegen dit soort onverwachte kosten ligt in mijn optiek de bal bij jou. Het moment om die afspraken te maken ligt in mijn ogen voor het aangaan van de leaseovereenkomst. Dit is nu niet gebeurd. Ik vermoed dat wanneer je nu alsnog een dergelijke overeenkomst probeert te sluiten met je werknemer, een arbeidsconflict een van de waarschijnlijke uitkomsten zal zijn.

 

(waarom worden dingen altijd eerst gedaan, moet er vervolgens iets gebeuren, en wordt er dan pas nagedacht ....)

 

Succes!! Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.