• 0

Aangifte wegens smaad

Het is de eerste keer dat ik hier schrijf, ik hoop dat ik mijn vraag op de goede plek heb geplaatst.

 

Omwille van privacy redenen noem ik geen soort winkel en geen merk artikel in mijn verhaal, het gaat even om de vraag;

 

Klant koopt bij een concurrent een apparaat.

Dit apparaat gaat kapot en concurrent wil geen service leveren volgens.

Klant komt bij ons.

Wij krijgen het apparaat niet gerepareerd en sturen dit naar de technische dienst, na overleg met Klant.

Klant gaat akkoord.

 

De Technische Dienst stuurt het apparaat ter controle naar de leverancier in Duitsland. Dit duurt uiteraard enige tijd.

 

X belt ons om de dag waar het apparaat nou blijft.

Na een week of zes is het apparaat terug bij de Technische Dienst. Wij bellen Klant om dit mede te delen en zeggen hem toe het apparaat maandag (onze sluitingsdag) zelf op te halen bij de TD.

 

Klant gaat akkoord.

Later blijkt dat Klant zelf naar de TD rijdt en het apparaat daar ophaalt.

Wij krijgen dit ook bevestigd van de TD. Het verbaast ons, maar doen er verder niets mee.

 

Dan bereiken ons de verhalen dat de Klant vindt dat wij hem veel te lang aan het lijntje hebben gehouden. We hebben Klant nooit meer gezien.

 

Klant heeft een eigen forum en schrijft daarop;

 

"Mededeling:

Koop nooit bij ******** (naam van onze winkel).

De vent die er staat is een oplichter en de service is geheel K**.

Dit hebben velen van ons ondervonden".

 

Nu mijn vraag;

 

Ik denk dat deze openbare belediging valt onder "Smaad" waarvoor je dus iemand officieel kunt aangeven.

Gevolg daarvan kan zijn dat ik op een dag een afgebrand winkelpandje heb, want de persoon in kwestie is behoorlijk opvliegend.

Hij is niet voor niets bij zijn eerdere winkel ook al boos weggegaan toen hij met het apparaat bij ons kwam.

 

Wat doe je in zo'n geval. Je naam staat te grabbel op het World Wide Web, zonder dat wij ons kunnen verdedigen.

 

Hoe zou u hiermee omgaan?

 

Dank voor uw aandacht in mijn lange vraag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed om te horen dat het aardig is opgelost, in ieder geval dat vervelende bericht verwijderd... wat dat betreft ook wel mazzel dat zo'n forum daaraan meewerkt.

 

Benm: elk bedrijf krijgt wel te maken met klanten die minder tevreden zijn en dit uiteindelijk op het web ventileren. Kijk maar eens op sites als webhosters.com, Kelkoo, etc. De een doet dit wat minder overtuigend dan de ander, maar goed. Ik denk dat je er in deze situatie het beste voor kunt zorgen dat je zoveel mogelijk belicht dat je ook tevreden klanten hebt.

 

Ik denk dat het belangrijk is 2 soorten sites te onderscheiden: Sites als kelkoo etc waar het de bedoeling is dat klanten een review achterlaten lenen zich er goed voor om ook positieve commentaren online te krijgen. Als er ergens 100 positieve en 2 negatieve verhalen over een bedrijf staan, zal de potentiele klant die negatieve wel op waarde schatten. Uiteraard kun je mensen stimuleren een review te schrijven als je weet dat alles goed is gegaan, zie bijv hoe dat bij ebay-feedback gaat.

 

Vervelender is het als iemand zijn beklag gaat doen op een of ander forum dat niet (primair) bedoelt is voor het plaatsen van reviews. Als alles naar behoren verloopt zullen mesen daarover niet schrijven op bijv een consumentenforum... maar net die ene waarbij het misgaat wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.