• 0

Regus: fullservice kantoren, ervaringen?

Hey allemaal,

 

Momenteel overweeg gebruik te maken van een Regus kantoor. vooral om de meerwaarde van zaken als vergaderruimtes of business lounges etc. Ik heb per mail en telefoon geinformeerd, ik ben er voor een rondleiding geweest, en achteraf informatie en een offerte aangevraagd.

 

Een paar ''verkooptactieken'' blijven aan me knagen:

 

Ik heb het gevoel dat transparantie van de diensten vermeden wordt. Zo werd ik geïnformeerd dat ''breedband internet'' 99 euro per maand is, wat ik op zich al heel hoog vind. In de offerte vind ik:

 

''Breedband Internetverbinding (Optioneel)

 

 Hoge snelheid internetverbinding

 On site management van de verbinding

 Upgrades binnen 3-5 werkdagen mogelijk

 Inclusief gebruik hardware firewall

 

Prijs per maand € 99,- per gebruiker

( 6-10 gebruikers = 10% korting, 11+ users = 2-% korting)

''

 

Per gebruiker?! Dat was me dus niet verteld...

 

Dan komen er zaken bij als ''aansluitkosten'' per werkplek, van 50 euro. Allemaal zaken die aanvankelijk niet genoemd worden.

In de Services guide staat koffie/thee/soep is inclusief, in de offerte staat 39 euro per maand, wederom per gebruiker.

Kortom, is een op zich goede dienstverlener ''de dupe'' van niet zulke nette verkooptactieken en slordigheid in presentatie.. of moet ik er me er meer bij voorstellen?

 

Laat ik duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben, maar ik zou heel graag willen horen van mensen die daadwerkelijk voor Regus hebben gekozen hoe de ervaring was. Als ik voor Regus kies, dan is het ook omdat ik per direct kan intrekken, hier in ligt besloten dat je de zaken snel geregeld wil hebben.. het lijkt wel alsof ze daarop inspelen door niet transparant te zijn, om zo straks extra inkomsten aan ''optionele diensten'' te vangen, die vrijwel noodzakelijk zijn voor de meeste bedrijven. En een zowat een onderzoek te doen naar wat je precies betaalt en wat er nou klopt, staat haaks op de behoefte van potentiële Regus klanten, lijkt mij..

 

Zijn er ondernemers met ervaringen? Weet iemand uit de praktijk goede alternatieven met vergelijkbare diensten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Weet niet waar je zit en zoekt, dus kan ook geen tips geven, maar hier (Alkmaar) zijn nu een aantal aanbieders die voor zeer beschaafde bedragen kantoorruimten aanbieden incl dienstverlening waar jij het over hebt zonder dat je de hoofdprijs betaalt.

Buiten Regus zijn er meer aanbieders, dus het loont zeker eens te shoppen.

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

Regus biedt prima service voor "bestaande" bedrijven. Veel luxe en service en een daarbijbehorende prijs. Als je als start-up permanent gaat huren bij Regus, ben je gestoord en/of is er iets vreselijk mis met je prioriteiten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Start-up of niet, zaken als 99 euro per internet gebruiker betalen zijn weggegooid geld. Regus heeft zeker ook een meerwaarde, ook voor de starter, en is zeker niet onbetaalbaar, als de tarieven hanteerden per kantoor en niet ''per gebruiker'', wat ik onzinnig vind. Het is maar net wat je haalt uit de meerwaarde.

 

Het gaat trouwens om Amsterdam. Heeft er iemand ervaring met andere bekende aanbieders in Amsterdam met soortgelijke dienstverlening?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De maxwell groep heeft/had een incubator gebouw in Asd Noord, kun je opzoeken.

Kerkje.nl heeft ruimte in Ouderkerk en imho ook op andere lokaties.

Een poosje geleden was er hier ook een discussie over kantoorgebruik en gaf iemand aan ruimte te verhuren in de buurt van de Lijnbaansgracht

Spit ff door de archieven en je komt waarschijnlijk wel wat bruikbaars tegen.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik adviseer je echt verder te kijken dan Regus, afhankelijk waar je zit maar vaak zijn er lokale verzamelgebouwen die vele malen goedkoper zijn, kijk eens op websites als speurder / marktplaats / remax vaak vind je hier ook wel het e.a.

Link naar reactie
  • 0

Kijk echt verder dan Regus! Prima concept als je loaded bent en uitstraling behoeft. Voor een starter begrijp ik dat je zoekt naar niet te grote commitments.

Wat zijn je verdere criteria?

 

(Vodafone geeft je al 1.8 Mb internet Wireless op Linksys Router voor 50 € p/m.) Kun je echt wel even mee uit de voeten voor i-net en mailen op een paar werkplekken EN mee te nemen als je gaat verhuizen. Het is namelijk mobiel!)

 

Kantoormeubelen kun je huren. Kijk eens hier: mod edit: verwijzing niet langer actief

 

Al eens gedacht om tijdelijk bij een ander bedrijf in te zitten?

Niet geschoten altijd mis en er zijn echt genoeg bedrijven die iets te ruim in hun jasje zitten. Met goede afspraken ben je daar helemaal niet slechter af. Maak een flyer op de plekken waar je graag wil zitten en je staat versteld van de respons!

 

Full Service? Wat is er mis met de 'oude' secretariaatsservicebureaus??

Werken nog steeds perfect. Verhuizen ook met je mee naar een grotere locatie, tot je echt zonder ze kunt. (Geloof me.. als je ze kent en zij jou.. wil je ze niet meer kwijt)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties allemaal!

 

Criteria -

 

Ik ben op zoek naar een bedrijfsverzamelgebouw met extra faciliteiten. In het ''werk kantoor'' kan en wil ik geen klant ontvangen (zit er met programmeurs enz.) Dus zaken als vergader ruimtes, business lounges etc. is handig.

 

Ik heb minstens 3 werkplekken nodig.

Uitbreiden in ''units'' is handig.

Ik wil 30/ a 40 vierkante meter.

In Amsterdam.

24/7 toegang

 

Verder kijk ik inderdaad naar huren van kantoormeubelen of inderdaad ingerichte kantoren, maar die kan ik ook zelf aanschaffen.

 

(Vodafone geeft je al 1.8 Mb internet Wireless op Linksys Router voor 50 € p/m.) Kun je echt wel even mee uit de voeten voor i-net en mailen op een paar werkplekken EN mee te nemen als je gaat verhuizen. Het is namelijk mobiel!)

 

Wauw, dat klinkt mooi, thanks. Ik overweeg Vodafone voor zakelijk mobiel, dus..

 

Zijn er goede aanbieders rond de teleport torens bij Sloterdijk? Ik ga daar eens rondneuzen.. ''Tauro'' zit daar ook, ik ga naar de prijzen informeren.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Doe alsjeblieft geen zaken met Regus. Agressieve sales door de telefoon. De werkplek valt enorm tegen. Ik heb het in de eerste week opgezegd, maar je zit er zes maanden aan vast.

 

Wil je een bevestiging van opzegging krijg je niemand meer te spreken. Ze negeren je gewoon vanaf dat moment. Pas als je jezelf voordoet als een koper krijg je weer iemand te spreken.

 

Daarna krijg ik een mail dat het geregeld zou worden, maar geen bevestiging.

 

Nadat ik hen heb gewezen op een nieuwe afschrijving na afloop van het contract wil Regus zeggen dat ik nog drie maanden moet doorbetalen i.v.m. met de opzegtermijn.

 

Doe alsjeblieft geen zaken met Regus, er zijn genoeg betere alternatieven. Dat zo'n grote organisatie zich zo laag kan gedragen. Blijf daar alsjeblieft weg!

Link naar reactie
  • 0

Ook ik kan kan niet anders dan je waarschuwen weg te blijven bij Regus. Het verkooppraatje is gewoonweg achterbaks. Hierin word 1 prijs genoemd per maand en verder helemaal niks. Op het moment dat je het contract geaccepteerd hebt, waarin de extra kosten niet beschreven worden, begint het hele circus. Alles moet extra betaald worden, met als de ergste; Internet met een limiet van 250Mb, kom je erboven moet je extra betalen of een duurder pakket van 70 (!!) euro nemen.

 

Nooit in zee gaan met Regus!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.